Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 3.10.2018 den 13.46, KireS skrev:

Siste versjon av 5 serie er vel nærmere 7 serien enn noen sinne så er nok bare en naturlig utvikling at 3 serien nærmer seg femmern. Men tipper 5 serien er en del mer komfortabel og bedre autobahn lokomotiv som vel passer deg bra:)

Slik det ser ut så langt så synes jeg denne G20 ligger nærmere G30 enn hva G30 gjør med G11. Det som skuffer meg på G30 er at den ikke kommer med Laserlys og luft fjæring, siste fås på både A6 og E-klassen. Nå skal det sies at det adaptive understellet på G30 er forbausende komfortabelt. 

2 timer siden, mslello skrev:

Jeg så litt på dette bildet i dag. Tydligvis ikke krav om lyktespyling på led og laserlys?

146557312_Theallnew2019BMW3Series.EuropeanModelShown(27).thumb.jpg.bfae01c935a1e29a9beb3f02732ebe88.jpg

 

38 minutter siden, mslello skrev:

Ja, synes det er rart at de ikke har det på plass. Ikke så morsomt å stå på bensinstasjonen å vaske møkkete lykter titt og ofte i saltsesongen..

Dere må bare ha litt større avstand til bilene foran vinterstid da, eller vaske bilen litt oftere :) Har kjørt i 6 år uten lyktespylere på min E34, har igrunnen aldri savnet det. Men jeg vil tro at også G20 kommer med lyktespylere når Cold Clima pakken er klar, det er den sikkert ikke på disse før produksjons pressebilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er dekknyheter på gang også som følge av G20-lanseringen. Dekkdimensjonene er de samme som på F3x (utenom F34), og på den blå lanseringsmodellen med 19" M sport felger står det Michelin Pilot Sport 4S i mix dimensjon, stjernemerket, men ingen RFT merker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de oransje lysstripene blinklys, eller øyenbryn à la e60?

Ellers kjører jeg nok ikke nok i sørpe, da jeg sjeldent savner lyktespylere. :)

Varmetråder i lyktene kunne de derimot spandert på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, awt skrev:

Er de oransje lysstripene blinklys, eller øyenbryn à la e60?

Ellers kjører jeg nok ikke nok i sørpe, da jeg sjeldent savner lyktespylere. :)

Varmetråder i lyktene kunne de derimot spandert på seg.

Det er dessverre bare blinklys. Ser for meg mange som vil kode US-lys etter hvert, da det ser unektelig bra ut. Det er nesten rart det ikke er blitt et EU-direktiv eller tilsvarende mht. varmetråder i lykteglassene. Sørpe/nedsaltede lykter og/eller nedsnødde lykter er sjeldent en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle bare fått dimmet de ned litt, så hadde det sitt riktig så bra ut. Har lignende blinklys på min egen bil, og har tenkt tanken der også, men liker ikke helt US-blink-konseptet (altså at dette lyset vil blinke). Da hadde det neste vært bedre å montert blinklys i de ubrukelige tåkelysene. 🤔 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktespylere er vel strengt tatt bare en «quick dump»-funksjon av spylervæsketanken. Aldri sett poenget. (I motsetning til varmetråder). Heldigvis aktiveres de ikke av korte støt. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dere må bare ha litt større avstand til bilene foran vinterstid da, eller vaske bilen litt oftere :) Har kjørt i 6 år uten lyktespylere på min E34, har igrunnen aldri savnet det. Men jeg vil tro at også G20 kommer med lyktespylere når Cold Clima pakken er klar, det er den sikkert ikke på disse før produksjons pressebilene.

Det er tydelig at vi har forskjellig erfaring med dette. Da jeg kjørte E34 så tok jeg og ettermonterte lyktespylere, før det var den helt håpløs på vinteren. På en vanlig tur Sarpsborg Oslo på E6 måtte jeg stoppe 2 ganger for og vaske lyktene, da var det en befrielse og få lyktespylere. Spesielt hvis jeg kjørte alene på natten uten annen trafikk så var det direkte plagsomt. På Z4en så savner jeg det ikke selv om den også går på E6en om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dere må bare ha litt større avstand til bilene foran vinterstid da, eller vaske bilen litt oftere :) Har kjørt i 6 år uten lyktespylere på min E34, har igrunnen aldri savnet det. Men jeg vil tro at også G20 kommer med lyktespylere når Cold Clima pakken er klar, det er den sikkert ikke på disse før produksjons pressebilene.

Kan kanskje være lokale forskjeller også? Mine biler blir nok vasket godt over snittet. De blir også brukt til pendling langs E6 som saltes godt. Er ikke lyktespyling på i3 heller, så det går bra uten, men jeg synes fremdeles det er kjekt å ha. Så får vi se hva som dukker opp på Cold climat pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner hvert fall lyktespylere på østlandet. Er helt tragisk å kjøre uten i den saltsørpa. Hjelper litt og legge en liten hinne med noe voks. Hadde det vært lettere og ettermontere spylere så hadde det blitt gjort etter første vinter.

 

Jeg vasker minst en gang i uken på vinteren, og det er like problematisk om jeg vasker den 7 ganger i uken. 

 

G20 ser uansett ut som en meget pen bil, interiøret er smashing, tror eksteriør kommer til å bli meget bra på LCI, har en følelse av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette med lyktespylere har veldig mye med aerodynamikk og gjøre. som sagt så savner jeg det ikke på Z4en, den virker det som blir skitten alle andre steder en lyktene. E34 var helt tragisk men jeg har en kamerat som har E32 som har nesten den samme fronten som E34 og han trenger aldri og vaske lyktene.

Men nå begynner vi og komme langt ut på viddene gjør vi ikke.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg tror dette med lyktespylere har veldig mye med aerodynamikk og gjøre. som sagt så savner jeg det ikke på Z4en, den virker det som blir skitten alle andre steder en lyktene. E34 var helt tragisk men jeg har en kamerat som har E32 som har nesten den samme fronten som E34 og han trenger aldri og vaske lyktene.

Men nå begynner vi og komme langt ut på viddene gjør vi ikke.😄

Ja! 😀

 

Synes vi heller skal begynne å diskutere hva folk synes om det nye instrumentpanelet. Er det skritt framover at rundt speedometer og turteller går bort? Jeg synes klassiske runde instrumentklokker eller hybridløsningen i dagens G30 ser langt mer elegant ut. Men mulig jeg bare er gammeldags.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Walkabout skrev:

G20 med halogen interiørbelysning... :( 

halogen.jpg

Har du lest at det faktisk er halogen? Ser bildet er tatt med blitz som har en høy fargetemperatur slik at LED ikke nødvendigvis ser hvitt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, E.H.D skrev:

Har du lest at det faktisk er halogen? Ser bildet er tatt med blitz som har en høy fargetemperatur slik at LED ikke nødvendigvis ser hvitt ut. 

Mulig det, sier det bare basert på hva det ser ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...