Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror denne er langt fra så "ekstrem" i breddingen (spesielt med tanke på fremskjermen), men at linjeføringen er der er godt mulig.

 

Ellers er jeg enig i at F20/F21 ble ca. tusen ganger bedre nå, men personlig holder jeg fortsatt en knapp på 2-serie-fronten, slik Bradbury her inne har gjort med sin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg hadde anførselstegn. :) Jeg vil si den er hakket for bred til at vi får se noe slikt på en vanlig produksjonsbil fra BMW, spesielt med tanke på måten breddingen er løst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også, men som du ser på spionbildene så har også m2 "åpning" under bredding (mot kanalskjørt, den møter ikke disse). Synes helt ærlig at det ser litt løk ut på en gatebil, selv om det er slik det skal være på ræserbiler om dagen.

edit: Penere sammenføyning med bakfanger på m2. (ser det ut til).

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så kan jeg se for meg at litt av de same linjene blir videreført, men jeg tror likevel breddingen (heldigvis) blir langt fra breddingen M235i racing har. Det bildet som vises over her er forøvrig litt gammelt etterhvert, og bl.a. "utluftingen" i forskjermen som denne bilen har (tilsvarende M235i racing) har vært borte på de siste spionbildene.

 

BMW_M235i_Racing.jpg.resource.1390214271

 

M2%2010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nyere bilde der ser bedre ut ja. For på forrige side så synes jeg i alle fall fremskjermene ser ut til å være tatt rett fra banebilen omtrent.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe litt annet...

 

....masse svada om et ettermonterbart HUD-display fra side 27 i denne tråden.

 

For en liten stund siden nevnte jeg at BMW hadde kommet med et ettermonterbart head up-display, men så mye mer informasjon enn dette var det ikke.

 

Det har nå kommet ut endel mer ang. dette, og dette kan monteres i følgende modeller:

 

e8x og F2x 1-serie

e9x og F3x 3-serie

F10 og F11 5-serie

e84 X1, F25 X3 og F26 X4

...i tillegg til alle varianter av 2-serie og 4-serie.

 

Hvordan dette kan monteres pent er jeg derimot veldig usikker på (spesielt i f.eks. 1-serie), så det hadde vært interessant å visst. Displayet får all nødvendig informasjon fra bilen, med et (ganske teit) unntak, og det er navigasjonsdata som kommer fra en egen Garmin navigasjons-app fra mobilen.

 

Dette burde jo definitivt blitt levert fra iDrive, men siden det er Garmin som produserer dette er nok dette et kompromiss. Ser også for meg dette kan gjøre det vanskelig å bruke Connected-appen samtidig.

 

Delenummeret er 62302361627, og prisen hos GS er ca. en million.

 

bmw_head-up_screen_garmin_handy_iphone.j

 

original_bmw_head-up_screen.jpg

 

Litt mer info (på tysk) her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 M5 med xDrive på test i nord-Sverige:

 

attachment.php?s=64aaa1ee5996a96f4caf8e9

 

attachment.php?attachmentid=1146761&d=14

 

Hvorvidt det er noe som kommer til å dukke opp på nåværende M5, eller om det er testing av systemet til neste generasjon er uvisst. Mest sannsynlig er det sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.theverge.com/2015/1/5/7494989/bmw-i3-self-parking-anti-collision-ces-2015

 

Dette har definitivt potensiale til å ha det gøy med eierne ihvertfall, hvis man får muligheten til å gi bilen deres beskjed om å forlate parkeringsplassen hvor den parkerte selv, slik at man f. eks. på fest eller i lunsjen på jobben, kan sørge for at en venn eller kolegas bil plutselig står parkert midt i veien foran døren, hvor han forlot den, helt til vedkommende tilfeldigvis oppdager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nyere bilde der ser bedre ut ja. For på forrige side så synes jeg i alle fall fremskjermene ser ut til å være tatt rett fra banebilen omtrent.

 

Her er et ganske ferskt bilde av M2, og nå er det meste fra M235i racing borte (heldigvis).

 

5A5_2269.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...