Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

 

Likte spesielt ordet "Optional", da dette ikke er noe jeg hadde valgt på en slik bil :P Det er ikke det at jeg spinner så mye, det sjer vel egentlig aldri, utenom de få dagene vi har snødekte veier her ute i havgapet, men hadde jeg hatt en slik bil, ville jeg hatt mulighet for å få litt sleng på ræva ;P Kan vel få det med xDrive også, men innsatsen må vell gjerne høynes litt, samtidig som farten gjerne blir høyere.... 

Men naturligvis supert at det kommer som et alternativ! Sikkert mange der ute som har annen tankegang og andre prioriteringer enn meg :)

Det at jeg bor i havgapet er nok også en stor del av grunnen til at jeg ikke har noe behov for trekk på alle 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en litt flåsete måte, xDrive er "støttehjul" ;) Greit for de som ikke kan kjøre men bare i veien for dem som virkelig vil kjøre skikkelig. Så lenge xDrive er ekstrautstyr så gjør det meg ingenting at det kommer på M modellene, så får man heller velge selv hva man vil ha.

Og før noen henger meg, jeg hadde vært blandt dem som hadde valgt xDrive. Jeg tror ikke jeg hadde hatt kjøreferdigheter nok til å temme en M5, så trekk på ett par ekstra hjul hadde nok hjulpet mot å havne i skauen :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det på en litt flåsete måte, xDrive er "støttehjul" ;) Greit for de som ikke kan kjøre men bare i veien for dem som virkelig vil kjøre skikkelig. Så lenge xDrive er ekstrautstyr så gjør det meg ingenting at det kommer på M modellene, så får man heller velge selv hva man vil ha.

Og før noen henger meg, jeg hadde vært blandt dem som hadde valgt xDrive. Jeg tror ikke jeg hadde hatt kjøreferdigheter nok til å temme en M5, så trekk på ett par ekstra hjul hadde nok hjulpet mot å havne i skauen :)

Eventuelt om man bor på steder der minst halve året har veier dekket av snø/slaps, og har lyst til å bruke litt mer enn 1/5 av det som bor i bilen ;) Med en profesjonell sjåfør er jeg ganske sikker på at en AWD M5 vil kjøre fra en RWD M5 i 9/10 tilfeller på Norske veier.. Problemet med xDrive er at hvis det går gærnt, så går det kanskje skikkelig til helvete, da du ofte ikke merker at det er så glatt før du får deg en skikkelig overraskelse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F48 blir svært lik active tourer innvendig, setene er også like.

Ser ok ut.

Personlig er jeg møkk lei min X1, den blir byttet ut innen Juni.

Billig, trang, N47... And then some.

Ifht X-drive så presser dette seg på i M modellene.

Og med såpass effekt og moment er det noe nær en nødvendighet i vårt klima.

Det blir nok optionalt.

Og den første M modellen som kommer optionalt med dette er nok neste 5 serie.

Endret av Lasseh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har 2-serie Gran Tourer (F46) blitt lansert (tenk å misbruke benevnelsen "2-serie GT" på denne måten). Denne er basert på Active Tourer, men er noe høyere og lengre, noe som gir plass til en tredje seterad.

 

P90171463_highRes.jpg

 

P90171435-highRes.jpg

 

P90171844-highRes.jpg

 

 

 

P90171837-highRes.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har også denne. Denne er oppgitt til 0,1 sekund "tregere" til 60mph, mens toppfarten er oppgitt til 204mph.

Når det gjelder akselerasjon er det vel uansett få sedaner som kan matche Tesla Model S P85D for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...