Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det ser bra ut, liker profilen og bilen ser ut til å ha ryddig linjer. Det der kromgreiene kunne de spart seg for men det er vel nødvendig for å trekkes Amerikanske og kinesiske kunder ;)

Faktisk så er Europa det markedet BMW selger desidert flest biler i, med 913 000 stk i 2014. Tyskland er det største enkeltmarkedet med 273 000 biler, til sammenlikning så selger BMW 455 000 biler i Kina. Hvor mye større er ikke Kina enn Tyskland? :P

BMW har selv sagt at de lager biler for Europa, og da primært hjemmemarkedet Tyskland. Men det er klart at BMW vil at bilen skal falle i smak i alle markeder så da må man gi og ta litt, ellers så må jeg si at jeg sliter med å se hva som er så "Kina orintert" med G11

 

BMW er ansett som en veldig dyr og luksus bil i Kina på nivå med Bentley og Rolls Royce, derfor selges det ikke så mange i fohold til antall mennesker som bor der.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste over motornyheter som gjelder fra juli av. De fleste gjelder 18d 150hk og 20d 190hk som kom allerede å fjor på 5-serien og X3/X4 (20d).

 

Legg merke til at de gir 25d motoren i X5 en solidoppgradering fra 218hk/450Nm til 231hk/500Nm.

 

attachment.php?attachmentid=1207894&d=14

attachment.php?attachmentid=1207895&d=14

attachment.php?attachmentid=1207896&d=14

Endret av E.H.D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se BMW 214d Grand Tourier får hele 95 hk ja, awesome!  
Viss den gjør 0-100 på under 10 sekunder (på annet enn papiret), så fortjener noen en diplom!  

 

Edit: Det var interessant, så takk for at du delte dette :) 

Endret av Gustav C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om 1 serie Xdrive kommer med bensin motor og automat, pr. i dag er det jo kun diesel som kan leveres. Noen som har noen formening om dette kommer i det nærmeste. Uaktuelt for meg å kjøpe ny bil med dieselmotor......... spesielt på en sånn liten bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om 1 serie Xdrive kommer med bensin motor og automat, pr. i dag er det jo kun diesel som kan leveres. Noen som har noen formening om dette kommer i det nærmeste. Uaktuelt for meg å kjøpe ny bil med dieselmotor......... spesielt på en sånn liten bil :)

Det er mulig å få 2-serie Active Tourer som 225i xDrive, så det går an å håpe... men det blir dyrt, da, høyere startpris enn F11 520d...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var prisene klare for X5 xDrive 40e Hybrid, i Norge starter den på 809 000 :) Dette er 150 000 kr billigere enn XC90 T8, GLE 500 Hybrid og nye Q7 E tron, disse er dog en del kraftigere men leverer likevel samme forbrukstall og utslipp som X5en. Jeg hadde dog håpet at den skulle bli enda billigere, ettersom 25d koster 798 000 kr og 30d koster 823 000 kr så tror jeg ikke denne kommer til å ha de beste forutsetninge i forhold til sine "brødre". Men det posetive er at den med denne prisen kommer til å ta kunder ifra andre merker igjen, 150 000 kr er mye tross lavere ytelser.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var prisene klare for X5 xDrive 40e Hybrid, i Norge starter den på 809 000 :) Dette er 150 000 kr billigere enn XC90 T8, GLE 500 Hybrid og nye Q7 E tron, disse er dog en del kraftigere men leverer likevel samme forbrukstall og utslipp som X5en. Jeg hadde dog håpet at den skulle bli enda billigere, ettersom 25d koster 798 000 kr og 30d koster 823 000 kr så tror jeg ikke denne kommer til å ha de beste forutsetninge i forhold til sine "brødre". Men det posetive er at den med denne prisen kommer til å ta kunder ifra andre merker igjen, 150 000 kr er mye tross lavere ytelser.

Det må man kunne kalle aggressiv prising! :)

30d koster dog fra 923k...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer nok ikke til å selge så mange 25d fremover nei, firer har den jo uansett men man får mye mer hester og bedre forbruk til nesten samme prisen. Dweesil har selvsagt rett ang prisen på 30d, jeg måla blingsa noe voldsomt når jeg skrev innlegget. Avstanden i pris her er såpass at de som vil legge så mye mer på bordet for en 30d kommer til å gjøre det uansett, mulig det var ett smart valg av BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...