Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Greia er vel at eldre bmw hadde to lykter. Så når bmw kom med en lykt, kom Ae kort tid etter. Og har vert der siden. Nå ser det ut som Ae skal Vekk. Synd synes jeg, da ledstriper i hytt og tvtvers ikke ser like bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.no/933812/neste-bmw-x3-er-paa-trappene

 

Kan vel mildt sagt si de overdriver når de gjelder lyktene, eller så har de glemt F30 LCI, for å lage en overskrift som generer interesse.

 

Synes uansett den nye stilen er en bra moderne tolkning av BMW's klassiske signatur.

 

Jeg er helt enig og det var vel på tide med en "oppdatering" når det gjelder denne signaturen på BMW'ene. Fordelen med dette designet er at det tillater at hele lykteinnfatningen kan bli betydelig smalere uten at signaturen behøver å endres nevnverdig. Dette er utvilsomt en fordel når de nye LED og laserlysene nå kommer for fullt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90: Det er jeg faktisk usikker på, men min oppmerksomhet er faktisk mer rettet mot det BMW kaller "carbon core". Dette er den (idag) praktiske videreutviklingen av i3 og i8 i alminnelige biler i form av at BMW nå har implementert karbon som en integrert del av chassiset. Dette er virkelig en del av fremtiden og jeg forventer minimum et 150-200 Kg lettere chassis enn F01... gjerne enda lettere. På dette nivået (7-serie, s-klasse, A7 etc.) er 150-200 Kg relativt mye iom. at vi snakker om biler med mange sikkerhetsdetaljer, ekstra strukturelle forsterkninger, ekstra isolasjon etc. Jeg tviler imidlertid ikke på at BMW virkelig gjør en solid innsats så den nye 7-serien overgår f.eks den nye s-klassen med solid margin... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den nye X1´en er virkelig lekker eksteriørmessig, men jeg sliter dessverre med oppbygningen av interiøret. Mulig det er bildene som gir et feil inntrykk, men jeg synes det virker i overkant for høyt. Ellers synes jeg girspaken ser skammelig ut, men slik blir det vel når motoren står tverrstilt og hovedtrekket er på forhjulene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den nye X1´en er virkelig lekker eksteriørmessig, men jeg sliter dessverre med oppbygningen av interiøret. Mulig det er bildene som gir et feil inntrykk, men jeg synes det virker i overkant for høyt. Ellers synes jeg girspaken ser skammelig ut, men slik blir det vel når motoren står tverrstilt og hovedtrekket er på forhjulene. 

 

Kunne ikke vært mer enig. Synes den ligner for mye på  2 serie gran tourer enn noen av X brødrene sine. Men mange hakk opp fra forgjengeren på utseende :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser veldig bra ut, men jeg også reagerte på at BMW valgte den kjipe girspaken ifra 2-serie Active Tourer. Gamle X1 fremstår som langt mer premium i interiøret takket være detaljer som girspaken. Nå har X1 bare blitt en vanlig pen bil som blander seg i mengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nye X1 var kul jeg, og stilig interiør! Jeg er litt enig i girspaken, men DET burde ikke være avgjørende.
Jeg er en av de som også liker den gamle X1, den er ganske rar, men vokst på meg og jeg vurderte i lang stund å kjøpe den, men der var det interiøret som dro ned i min prisklasse. 

Ellers er det dumt at sDrive-utgavene på den nye X1 kommer i forhjulsdrift og ikke bakhjul, når det er sagt så synes jeg det burde vært xDrive på alle.
xDrive er obligatorisk når man velger X-serien til BMW. Har man SUV ellers også så skal det være 4x4, det burde vært det eneste alternativet. 
Vil man ikke ha 4x4, så mener jeg man kunne kjøpt en 3 eller 5-serie touring(om det skal være BMW).

 

Jeg skjønner at X1 er en by-SUV og trenger kanskje ikke mer en bak eller forhjulsdrift,  men....

 

Nye X1-interiør i annen og for meg mer lekker farge:
2016-BMW-X1-xDrive25i-Euro-spec-132-876x

2016-BMW-X1-xDrive25i-Euro-spec-134-876x

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den nye X1´en er virkelig lekker eksteriørmessig, men jeg sliter dessverre med oppbygningen av interiøret. Mulig det er bildene som gir et feil inntrykk, men jeg synes det virker i overkant for høyt. Ellers synes jeg girspaken ser skammelig ut, men slik blir det vel når motoren står tverrstilt og hovedtrekket er på forhjulene. 

 

Jeg tror du har rett med henblikk på måten dashboardet bygger opp mot frontvinduet. Hvis man ser den gamle og nye X1 fra siden ser man at den gamle er lavere og mer langstrakt i området rundt A-stolpen. Det mest signifikante er hvor bredt området mellom stolpen og hjulhuset foran er (for å kunne gi plass til lengden av en rekkesekser). BMW forsøkte optisk å skjule noe av denne lengden ved å føre døren godt forbi stolpen mot hjulhuset. På den nye modellen slutter døren omtrent ved stolpen, men frontvinduet heller mer utover motoren og det kan virke som om vinduets nedre kant på innsiden av samme årsak er plassert høyere enn på den gamle modellen. Umiddelbart synes jeg imidlertid at den nye modellen fra utsiden er mer velproporsjonert enn den gamle modellen (spesielt rundt A-stolpen)... :)

 

gallery_38233_76_919.jpg

 

gallery_38233_76_9199.jpg

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommer vel ikke med rekkesekser heller, forrige versjon gjorde det i form av pre 2012 modellene 28I som hadde 3,0 litern. Med det så kommer trolig ikke denne med noe større motorisering enn 25I, lurer på hvordan det amerikanske markedet tar i mot det. Der har jo 28I vært det foretrukkene valg i X1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...