Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er bekreftet via flere chassinumre at vi til sommeren, når F10/F11 LCI lanseres at det oppstår en ny modell med navn 518d. Modellen vil bli tilgjengelig med både manuell og automatisk girkasse.

Så BMW.. Nå som alt er firesylindret og 518d introduseres må det da være masse rom for for at alt av firesylindrede motorer kan hete 518i/d, 520i/d (også som ED versjoner), mens 523i og oppover igjen kan ta i bruk N55B30 .. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518I ja, det måtte jo bare komme i disse miljøtider #-o Blir ikke noe mer sprut under panseret på M5en da, denne er jo nå frakjørt av samtlige konkurrenter. Var det ikke snakk om 580 hester i M6 GC? Dette og X-drive hadde gjort susen da M skuffer for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
518I ja, det måtte jo bare komme i disse miljøtider #-o Blir ikke noe mer sprut under panseret på M5en da, denne er jo nå frakjørt av samtlige konkurrenter. Var det ikke snakk om 580 hester i M6 GC? Dette og X-drive hadde gjort susen da M skuffer for tiden :(

Kan ikke se at M5'en blir frakjørt av samtlige konkurrenter.

De 3 store ligger ganske nærme på papiret hva effekt angår, og 0-100 vil naturligvis være raskere med 4x4.

4x4 har sine bakdeler ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518I ja, det måtte jo bare komme i disse miljøtider #-o

Ingen tvil om at produsentene føler presset for å tilby modeller med lavere utslipp, men en ny 518 kan vært like motivert av de økonomiske nedgangstidene. Rimelige innstegsmodeller vil da være viktige for å beholde/øke markedsandeler. Jeg tror at en 518 f.eks. vise seg som farlig for Fords Mondeo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518i vil nok være billigere enn en 520i, men hvorfor igrunn? Slik det er i dag er det jo samme motor i de fleste bilene, så med andre ord vil de koste det samme å produsere. Her i Norge er det effekten som avgjør endel av prisen, men i land som ikke har de samme avgiftene vil jo ikke det ha noe å si?

Eneste jeg kan komme på er at hovedonkurrentene har tilsvarende modeller med mye effekt enn hva BMW har for tiden, og at de er ute etter en bil som konkurrerer litt mer her av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ser det ut til at det er lekket bilder av F10 LCI som kommer i sommer en gang:

attachment.php?attachmentid=824295&d=1361893521

attachment.php?attachmentid=824296&d=1361893454

Ikke de helt store forandringene, men det var det vel heller ingen som ventet.

Man vil fra nå av også få F10 i forskjellige "lines" slik man kan med 1- og 3-serien i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror facelift til F10/F11 kommer til å bli meget bra og LED hovedlys setter virkelig prikken over i'en. Forhåpentligvis vil chromelisten på bakfangeren kun være forbeholt iL utgavene i Kina. Jeg skal imidlertid innrømme å si at jeg er minst like spendt på den nye 1 serie GT med framhjulsdrift. Dette må vel faktisk kunne påstås å være den peneste "GT" modellen fra BMW, dersom den blir nogen lunde lik konseptet. Bilen vil også å få LED hovedlys som en option (vel, BMW: Hva med F30??), slik som den nye 4 serien.

0fbb1kiw72gdet17uchv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tro på 1-serie GT, om den blir noenlunde lik som konseptet riktignok.

BMW har forøvrig allerede gått lei F-kodene, så neste generasjons 7-Serie får kode G11. Jeg er usikker på om G11 er lang eller "kort", og om isåfall den "korte" heter G10, men jeg synes det uansett er merkelig at de ikke heter G01/G02.

http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=809981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på F10 LCI. Fattern går å ser etter ny bil nå. Jeg mener naturlige veien å gå for han blir fra nåværende F10 til faceliften.

Bare dumt at han setter kravet til seks sylindere da det jekker prisen så grassalt opp :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
518i vil nok være billigere enn en 520i, men hvorfor igrunn? Slik det er i dag er det jo samme motor i de fleste bilene, så med andre ord vil de koste det samme å produsere.

Vil ikke en 518i få samme motor som 118i (N13), mens 520i har samme motor som 320i (N20)? Jeg tipper førstnevnte er noe billigere å produsere, men det forklarer ikke hvorfor f.eks 320i er billigere enn 328i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...