Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Frode D skrev:

Lysten på F36 gikk ikke akkuratt ned :shock:

Spent på hjuldimensjoner: 

"The BMW 4 Series has a lower centre of gravity than the BMW 3 Series (Coupe: -40 mm,
Gran Coupe: -30 mm, Convertible: -20 mm), a wider track at the front
(+14 mm) and rear (+22 mm), plus specially configured kinematics, giving it all the ingredients needed for even more agile handling."

P90245297_highRes_bmw-4-series-m-sport.j

De har vel ikke endret hjuldimensjonene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk umiddelbart lyst på det i stedet for F31, faktisk. Så de har gjort den bedre å kjøre, antakelig. Og den fåes endelig med det heldigitale displayet jeg har ønsket meg i en slik.. Hum, dette kan bli spennende. Syntes det så ut som nye seter på enkelte av bildene også, men jeg kan ta feil... Jeg tok feil, det var jo til kabrioleten. Dritt. :P 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artig detalj er at man nå får standard dashbord med søm (fortsatt myk plastikk, ikke sensatec eller skinn). Ikke noe for meg, men fint for de som ikke vil legge ekstra penger i skinntrukket dashbord. Det gir helt klart inntrykk av å være mer påkostet enn det er. :)

P90245307_highRes_the-new-bmw-series-i.j

P90245305_highRes_the-new-bmw-series-i.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Frode D skrev:

Det var det jeg lurte på siden det står at den er breiere.

Ser på et bilde at dekkdimensjonen er den samme, 225/40/19. Antar det bare er understellet som er forandret, slik de økte sporvidden bak på e90/91 LCI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mer det virket som en generell setning, ikke at den har blitt endret i forbindelse med faceliften.

23 timer siden, Saltkjelen skrev:

I tillegg åpner det seg jo muligheter for ettermontering av digitalt instrumentpanel i en 3-serie også.. :) 

Instrumentpanelet blir tilgjengelig på 3-serie mars 2017 ser jeg.

Ikke at det er særlig relevant her inne (tror jeg), men la merke til at X5 og X6 ikke tilbys med "233 økt tilhengerkapasitet" lengre (2017-modeller+). Denne pakken var standard i Norge, og økte hengervekt fra 2700kg til 3500kg (unntatt 40e og X5M).

Nå leveres 40d, M50d og 50i med 3500kg som standard, mens de resterende motoriseringene er låst på 2700kg uten mulighet til å øke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så at 3-serien også fikk digitalt instrumentpanel i ettertid når jeg leste pressemeldingen. Det gjør jo 330e plutselig veldig mye mer interessant. Boost den elektriske rekkevidden noen få kilometer til, så er i hvert fall jeg solgt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

En artig detalj er at man nå får standard dashbord med søm (fortsatt myk plastikk, ikke sensatec eller skinn). Ikke noe for meg, men fint for de som ikke vil legge ekstra penger i skinntrukket dashbord. Det gir helt klart inntrykk av å være mer påkostet enn det er. :)
 

Fravær av dyreskinn i biler begynner faktisk å bli en stor sak for mange bileiere. Jeg kan forstå hvorfor når man vet at kuer avles industrielt opp (skinnet må ikke skades) kun for skinnets skyld (resten blir til bl.a billig kjøtt til burgerindustrien, sepe, tilsetningsstoffer til sement). Man skal bruke 5-8 kuer til en bil (i Bentley/Rolls Royce opp til 18 kuer). Slikt er ikke etisk forsvarlig og nå som man kan lage kunstige stoffer som gir et nesten bedre inntrykk er det ingen grunn til å bruke skinn i biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke klar over at det ble digitalt instrumentpanel i F30/31 også, da tror jeg det blir en slik! :D Er litt vinglepetter, men det viktigste er at det blir en BMW. Forstod det nå slik at G30 530e iPerformance heller ikke får xDrive i Norge og at det antakelig blir en 540e iPerformance med dette noe senere i syklusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, awt skrev:

Jeg synes mer det virket som en generell setning, ikke at den har blitt endret i forbindelse med faceliften.

Instrumentpanelet blir tilgjengelig på 3-serie mars 2017 ser jeg.

Ikke at det er særlig relevant her inne (tror jeg), men la merke til at X5 og X6 ikke tilbys med "233 økt tilhengerkapasitet" lengre (2017-modeller+). Denne pakken var standard i Norge, og økte hengervekt fra 2700kg til 3500kg (unntatt 40e og X5M).

Nå leveres 40d, M50d og 50i med 3500kg som standard, mens de resterende motoriseringene er låst på 2700kg uten mulighet til å øke dette.

Min f15 er norsk solgt (regga nov 2013) og har ikke økt tilghengerkapasitet. Så den har ikke vært standard fra dag en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står som standard i prislistene fra 2013, men mulig kjøper ikke ønsket, eller selger ikke huket av for dette (mye av norsk standardutstyr må hukes av selv om det er standard).

Uansett så var det i hvertfall en mulighet da, det er det ikke nå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dweezil skrev:

Karim Habib forlater stillingen som Head of BMW Design, i følge Auto Motor Und Sport, se oppslag på Bimmerpost:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1344767

En etterfølger vil muligens kunne fornye BMWs designfilosofi med litt mer spennende og nyskapende linjeføring...?

Synd at han drar fra BMW. Han har designet noen av BMW's flotteste modeller (F01, F13) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Synd at han drar fra BMW. Han har designet noen av BMW's flotteste modeller (F01, F13) :) 

Det er jeg enig i. Karim Habib stod jo også bak den usedvanlig lekre Concept CS også. Et drømmescenario måtte vært Karim Habib og Chris Bangle bak disse stolene igjen. :)

10 timer siden, Fredrik skrev:

Fravær av dyreskinn i biler begynner faktisk å bli en stor sak for mange bileiere. Jeg kan forstå hvorfor når man vet at kuer avles industrielt opp (skinnet må ikke skades) kun for skinnets skyld (resten blir til bl.a billig kjøtt til burgerindustrien, sepe, tilsetningsstoffer til sement). Man skal bruke 5-8 kuer til en bil (i Bentley/Rolls Royce opp til 18 kuer). Slikt er ikke etisk forsvarlig og nå som man kan lage kunstige stoffer som gir et nesten bedre inntrykk er det ingen grunn til å bruke skinn i biler.

Jeg forstår det etiske aspektet, og er for så vidt enig med deg, men for meg er en bil uten skinndetaljer nitrist. Verken sømmene til det nye standarddashbordet eller sensatec gir samme følelsen som nappaskinn/merinoskinn, så all den tid disse alternativene ikke kan hamle opp med sistnevnte, vil jeg dessverre forbli uetisk med hensyn til valg av materialvalget når det gjelder bil. Jeg vil presisere at det er irrelevant om det brukes det ene eller det andre materialet så fremt de oppleves likt, men så lenge de ikke gjør det forblir originalen favoritten hos meg. Se bare hvor påkostet og flott en F3x blir med utvidet skinnpakke på dashbord og dørtrekk - griselekkert! :)

peretyazhka-torpedy-5.jpg

4c59d569-8d8e-6e22.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...