Gå til innhold

Chippe bilen? Hva bør man velge?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, macrorain skrev:

I utgangspunktet er vel sikkert svaret nei, men har du kjørt 170,000km på original turbo, så er det vel ikke mindre sannsynlig at den ryker etter at du trimmer. :)

I og for seg korrekt nok, men etter hva jeg har lest meg til virker det å være mer og mer uvanlig å øke turbotrykket noe særlig ved chiptrimming - det er andre parametere som endres/optimaliseres. Men jeg regner da med at den ryker en dag, da ingen av disse holder for evig :P 

10 minutter siden, Knoett skrev:

Har selv hatt min tidligere E87 inne til ECU tuning med N47 motoren. Bilen gikk roligere og fikk brukt turtallet og motoren slik den var lagd for. En helt annen bil etter tuning og mindre tungpustet. 

Antar det er Frank Ivar som dermed tar seg av tuningen? De har vel nylig flyttet inn i nyere lokaler den siste tiden og fått seg verksted igjen.

Høres positivt ut. Ja det er det, han sa de akkurat hadde flyttet inn i nye lokaler i Stavanger sentrum og fått seg verksted ja. Er det hos de du hadde inne E87'en din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, papertiger skrev:

Høres positivt ut. Ja det er det, han sa de akkurat hadde flyttet inn i nye lokaler i Stavanger sentrum og fått seg verksted ja. Er det hos de du hadde inne E87'en din også?

Hadde E87 inne hos ESS. Siste bilen har vært hos Sedox, men ikke hos Frank Ivar da han ikke hadde mulighet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, macrorain skrev:

Hvis du chipper en turbobil og får nevneverdig økning i effekten, vil jeg bli veldig overrasket hvis ikke turbotrykket er økt.

Klart de øker turbotrykket - derfor jeg skrev "noe særlig". :) Det er en risiko vi må ta om vi chipper bilen, men den risikoen er der uansett. Jeg føler turboen lever på lånt allerede pga. km-stand, men så er vi begge veldig påpasselige på å la den stå å kjøle seg ned litt før bilen stoppes etter kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, papertiger skrev:

Klart de øker turbotrykket - derfor jeg skrev "noe særlig". :) Det er en risiko vi må ta om vi chipper bilen, men den risikoen er der uansett. Jeg føler turboen lever på lånt allerede pga. km-stand, men så er vi begge veldig påpasselige på å la den stå å kjøle seg ned litt før bilen stoppes etter kjøring.

Jada, er man forsiktig går det meste greit, poenget mitt var bare som du sier at siden den er gått såpass langt, så ville jo ikke et turboras vært helt uhørt selv uten trimming. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Raskt spørsmål.
Jeg fikk montert MPPK i 2014.
Vurderer å få effektøkningen registrert i vognkortet, og slik jeg har forstått det trenger jeg å ta med kvittering på montering, Tüv papir og monteringsanvisning fra BMW.

I utgangspunktet skal det ikke betales noen ekstra avgifter på dette lenger, men noen som vet om jeg kan risikere noen overraskelse fordi dette har blitt gjort i 2014 og først "registreres" nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.6.2017 at 8.55, Makky123 skrev:

Raskt spørsmål.
Jeg fikk montert MPPK i 2014.
Vurderer å få effektøkningen registrert i vognkortet, og slik jeg har forstått det trenger jeg å ta med kvittering på montering, Tüv papir og monteringsanvisning fra BMW.

I utgangspunktet skal det ikke betales noen ekstra avgifter på dette lenger, men noen som vet om jeg kan risikere noen overraskelse fordi dette har blitt gjort i 2014 og først "registreres" nå?

 

Venter spent på om noen vet dette. jeg har tenkt på det samme. Fikk også montert MPPK i 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.6.2017 at 8.55, Makky123 skrev:

Raskt spørsmål.
Jeg fikk montert MPPK i 2014.
Vurderer å få effektøkningen registrert i vognkortet, og slik jeg har forstått det trenger jeg å ta med kvittering på montering, Tüv papir og monteringsanvisning fra BMW.

I utgangspunktet skal det ikke betales noen ekstra avgifter på dette lenger, men noen som vet om jeg kan risikere noen overraskelse fordi dette har blitt gjort i 2014 og først "registreres" nå?

 

 

On 27.6.2017 at 18.54, Maxmek skrev:

 

Venter spent på om noen vet dette. jeg har tenkt på det samme. Fikk også montert MPPK i 2014


Noen som vet/har tips ang. dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...