Gå til innhold

Chippe bilen? Hva bør man velge?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Snodig det er så få modellene egentlig.... er det flere MPPK kit tilgjengelig i Tyskland enn i Norge? Må innrømme at jeg aldri har spurt hos tysk BMW forhandler om sånne ting.

Du kan forespørre Bauer eller Sand Jensen i Flensburg (BMW forhandlere), de snakker dansk og forstår da det meste av norsk.

Uansett ville jeg ALDRI ha puttet en boks som tuner motoren i min bil. Omprogrammering av ECU er det eneste som funker i lengden hvis du er glad i motor og drivverk. Her hjemme ville jeg som sagt kontaktet TRF for tuning http://quickfix.no/. Det er tross alt dyre ting vi leker med, og da er det greit å vite at ting fungerer som det skal også etter en tids bruk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, tommy_sn skrev:

MPPK kommer ikke til 330e?

330e er vel en hybrid, og jeg har ikke hørt om noen som tuner hybridbiler (eller el.biler). Dette har vel med at det er mye ømfintlig elektronikk som skal samhandle,  så det er vel ganske avansert å få dette til å fungere sømløst uten å ødelegge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daniel80 skrev:

330e er vel en hybrid, og jeg har ikke hørt om noen som tuner hybridbiler (eller el.biler). Dette har vel med at det er mye ømfintlig elektronikk som skal samhandle,  så det er vel ganske avansert å få dette til å fungere sømløst uten å ødelegge noe.

ESS tar hybrider. Vel og merke ikke alle merker og modeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gorg skrev:

58f9f0f08d3fe_heatexhanger.JPG.8b47b29a86ee0b0aeb5fa3160d20b836.JPG

Liten tur innom realoem så finner man ut hva heat exhanger er. 

Dette er på 118i. Finner ikke dette 114i.

Ikke denne som er ødelagt på venninna di sin bil @Lifeasiknowit_bmw.

Kanskje intercoolern som er skadet?

 

Sikkert ikke viktig men tror  du har tatt feil her. Dette er varmeveksler for kjøling av automatkassen. Den for motoroljen sitter som en del av oljefilterhuset på 118i. Ser den pkt 4 på bildet her:

118i:

150532

mangler på 114i/116i

150531

:-)

Endret av Baker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Baker skrev:

Sikkert ikke viktig men tror  du har tatt feil her. Dette er varmeveksler for kjøling av automatkassen. Den for motoroljen sitter som en del av oljefilterhuset på 118i. Ser den pkt 4 på bildet her:

118i:

150532

mangler på 114i/116i

150531

:-)

Det er jo ikke umulig, pussig sammentreff siden 114i ble bare levert som manuell. Begge heter da heat exhanger 😮

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på begge varmevekslere er at den på girkassen skal varme opp olje til girkassen.

Og den på motor mot kjølevæske skal varme opp olje fort når den er kald også kjøle ned oljen når den er varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona har hatt en BMW 116D 2010/2011 E87 med N47D20K0 motor med manuell kasse i en del år.

116hk og egentlig sprek nok, men hun kunne tenkt seg litt mer krutt i "go-carten" sin :-D

Moderat effektøkning uten at det går utover driftsikkerheten er å foretrekke og ingen "powerboks", men kvalitetstuning av ECU.

Skjønner at ESS/BSR/TRF får god omtale her. Har tidligere selv brukt Flissundet motor på en Audi jeg hadde og var meget fornøyd med de. 

Er det noen her som har erfaringer med tuning av N47D20K0 motoren ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.4.2017 at 19.10, Knoett skrev:

ESS tar hybrider. Vel og merke ikke alle merker og modeller. 

Plugin hybrider har såvidt jeg skjønner ikke engangsavgift heller, så selv om det vel fortsatt krever godkjenner, så snyter man ikke staten for avgifter ved å chippe en hybrid(?) Så det er jo en fordel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.4.2017 at 3.06, Gunnis75 skrev:

Kona har hatt en BMW 116D 2010/2011 E87 med N47D20K0 motor med manuell kasse i en del år.

116hk og egentlig sprek nok, men hun kunne tenkt seg litt mer krutt i "go-carten" sin :-D

Moderat effektøkning uten at det går utover driftsikkerheten er å foretrekke og ingen "powerboks", men kvalitetstuning av ECU.

Skjønner at ESS/BSR/TRF får god omtale her. Har tidligere selv brukt Flissundet motor på en Audi jeg hadde og var meget fornøyd med de. 

Er det noen her som har erfaringer med tuning av N47D20K0 motoren ? 

Hadde eksakt samme bil (E87 116D 2010 mod med manuell) og fikk ECU tuning hos ESS med effektøkning til ca. 180hk/400+ NM. Bilen fikk endelig puste og gikk jevnere og trakk på hele registeret, hvor den før ble svært kortpustet over ca. 3800 rpm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Plugin hybrider har såvidt jeg skjønner ikke engangsavgift heller, så selv om det vel fortsatt krever godkjenner, så snyter man ikke staten for avgifter ved å chippe en hybrid(?) Så det er jo en fordel. :)

Avgiftene ligger på CO2 og NOx. Effektøkning utløser ikke, som awt skriver, økning i avgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.4.2017 at 12.39, Gorg skrev:

Meget fornøyd med de jeg! Utrolig bra service fra selskapet også, gjorde litt feil ved montering -_- 

Ca 5000 å spare i forhold til ESS.

Men nå har jo @rst026 en helt annen motor, men på min 2.0d så var det stor forskjell kontra orginalt og drar over registret mer som en bensiner nå. Vil tro med en 35d som går så godt og som ikke er begrenset noe i utgangspunktet vil det bare bli enda mer av det gode

Hvilken type boks har du brukt til din 320d nå? Har selv en 2014 325d og vurderer DTUK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...