Gå til innhold

Koding/programmering av tilhengermodul E61


joris
 Share

Anbefalte innlegg

Har ettermontert òrginalt hengerfeste på min 2006 E61, men får ingen lys på hengern til å virke. Har kobla meg opp via PC og lest av en feilmelding på AHM, som er tilhengermodulen etter hva jeg har funnet ut..Har imidlertid ikke klart å finne ut eksakt hva error 68 og 9DFA (hexadecimalt for 40442) betyr. Og når jeg i INPA forsøker å gå inn å ta diagnose på "trailer module" får jeg feilmelding om at det ikke er kontakt og programmet avbrytes.. Tydeligvis noe som ikke stemmer. Er helt newbie på INPA så mye jeg ikke vet...

Men uansett. Spørsmålet er. Må bilen kodes etter at hengerfeste er ettermontert? Fått vite av diverse forum at det ikke er nødvendig, mens Bilia sier at hele bilen må programoppdateres til en sum av 3500,- Er det noe jeg evnt kan gjøre selv vha INPA eller NCS expert? Har begge disse programmene, men null erfaring i å bruke de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøte et avtagbart orginalt westfalia/BMW hengerfeste og orginal kabelkit på GS. Fulgte ikke med monteringsanvisning, men det kan jeg sende deg på mail og du sender meg mailadr på pm. Så må du ha en ny diffusor med deksel til hegerfestet. Selve monteringen var er grei sak. Beregn 3-4 inkl kobling, men eks koding. Kommer tilbake på sistnevnte når jeg har fått det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Skal til å bestille hengerfeste til min nå, men hadde ikke regnet med noen omprogramering... :-k

Hadde tenkt å bestille fra hågen.no, der jeg skulle få ledningssett og avtagbart feste for 5300,-

Under teknisk data på ledningsnettet står det at det ikke trengs omprogramering, men må kanskje sende mail og dobbelsjekke dette.

Her er ledningsnettet jeg lurte på:

http://www.hågen.no/BMW/5er/Touring--stasjonsvogn--150/mod--E61--06-2004---08-2010-/Med--M-sportspakke-154/7pol-el-sett-BMW-5er-Touring--stasjonsvogn--modell-E61--06-2004---08-2010--med-sportspakke.html

Fikk også beskjed at det var mer arbeid å motere orginalt ledningsnett da det måtte legges en kabel helt frem til dashbord på det orginale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fyr som har en 5 serie, bestilte krok(vanlig, ikke avtagbar)betalte ca 2000 med kabler fra tyskland, monterte selv på 7-8 timer, trengte ikke å programmere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e60 produsert etter 09/06 må det trekkes kabel. Ville satsa på orginalt om jeg var deg. Modulen skal jo inn på bilens can-bus

Kunne du sendt meg den monteringsveiledningen du har?? Brandsvoll@hotmail.com

På den jeg fikk fra hågen.no står det can-bus'en kobles på enten bak eller skjøtes inn på kabel som ligger bak sikkerhetssele på høyre side bak. Men står bare at den gjelder fra 05/2004 og nyere.

Men du mener altså at wesfalia ledningssett må kobles foran ved dashbord og programeres på e61 LCI??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bus-signalet kan nok kobles til hvor som helst der det er sort/gul ledning tvinnet rundt hverandre, men det er godt mulig det er andre ledninger som må kobles til foran.

Her er forresten en monteringsanvisning, men dessverre på tysk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne på engelsk og fulte denne slavisk når jeg monterte. Det står ganskje tydelig at kabel A9 og A10 (som er de lange som skal trekkes fremover) kun gjelder biler fra og med 09/06. Jeg koblet derfor ikke disse på min 05/06, men får ikke lysene på hengern til å virke uten koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bus-signalet kan nok kobles til hvor som helst der det er sort/gul ledning tvinnet rundt hverandre, men det er godt mulig det er andre ledninger som må kobles til foran.

Her er forresten en monteringsanvisning, men dessverre på tysk.

Hei, er det no lignende bruksanvinsning til e87 også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bus-signalet kan nok kobles til hvor som helst der det er sort/gul ledning tvinnet rundt hverandre, men det er godt mulig det er andre ledninger som må kobles til foran.

Her er forresten en monteringsanvisning, men dessverre på tysk.

Hei, er det no lignende bruksanvinsning til e87 også ?

Jeg har liggende til ledningssett fra hågen.no til E87, send meg mailadresse...

Dette behøver man forøvrig ikke å kode inn på bilen, da dette settet gjør det automatisk på no vis... Og på min var det også veldig greit å koble opp... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...