Gå til innhold

Strøken 09' Z4 sDrive23i 204hk


dreaz
 Share

Anbefalte innlegg

Strøken 09' Z4 kan leveres på bestilling. kun gått 44.000km

Står hos org. BMW forhandler i deres Premium selection.

(garantert skadefri, full historikk og servicehefte.)

Sorte sportsstoler i skinn, org 19", xenon m Angeleye, parksensor, aut. klima+++

419.000,- ink reg!

pu2p6n35sg6gv99dgrj6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Jeg regnet faktisk på en 2010 Z4 sDrive23i på kalkulatoren på toll.no i går kveld (nærmere bestemt denne), og kom da ut med en sluttpris på 404.000 kr. Burde vel tilsvare 420-430.000 kr etter fortjeneste til forhandler? Det stemmer for så vidt godt med prisantydningen jeg fikk fra en lokal importør her i byen i august i fjor på 400-430.000 kr for en 2009-modell, det burde vel bli omtrent det samme nå i år for en 2010-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er såpass stor forskjell ja... Da tar de seg rimelig greit betalt. 355-360' for en 2010 Z4 høres jo ut som en meget god pris da :) Da må man vel ned mot €22.000 i innkjøpspris og tidlig nok på året til at man får bruksfradrag for 3 år? Jeg har ikke kommet stort under 400' på de aktuelle jeg har sett på foreløpig (rett fra toll.no-kalkulatoren uten fortjeneste til evt. forhandler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo faktisk slik ut med en til €19-20.000 ja. Enorm forskjell i forhold til priser her til lands, faktisk opp mot 100' (kan ikke ha huske å ha sett noen annonsert for under 420' på Finn.no ennå).

Selv foretrekker jeg nok en 2010-modell p.g.a. at det da kom 5 års garanti som da altså gjelder i et par år til. Forutsatt at det er mulig å få tilsvarende garanti på biler fra Tyskland selvsagt. Vil også gjerne ha ihvertfall M-pakke, sportsseter, PDC fram og bak og Navi Pro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom det fem års garanti i tyskland?

Var en 09 til 415. Lite utstyr, men pen fargekombo og det mest nødvendige. Men automat, som er uaktuelt for min del på en S23. Jeg synes det er vanskelig å finne M-pakke, men mange har sportseter, PDC, stor stereo osv. Må opp mot 360-370 for en godt utstyrt 10` modell tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, må sjekke opp det i tilfelle. Kan kanskje være greit å satse på en "Premium Selection" fra BMW-forhandler.

Jeg har egentlig regnet med et sted mellom 400' og 450' fram til nå, ut ifra det som finnes fra før på Finn.no.

Jeg har prøvd både en med automat og en med manuell, har vært av samme oppfatningen som deg men ble faktisk positivt overrasket over automaten. Men da er det et must med M-pakke og girsjaltere på rattet slik at du kan gire "manuelt", slik som den jeg prøvde hadde. Men samtidig syntes jeg også manuellkassen virket veldig bra, så jeg er litt usikker på dette. Ser at det i Tyskland er omtrent 50/50 automat og manuell mens det i Norge omtrent er bare automat, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuellen er på papiret cirka et sekund kjappere enn automaten. men jeg liker ikke sjaltefunksjonen på s23 hvor begge hendlene har samme funksjon. Har kjørt s20 og s28 med den nye 8-trinnskassa og da funkerer dette bedre. Da er hendlene mye bedre og. Så utelukkende manuell for meg.

Kommer fint under 400 med en godt utstyrt 10` modell iallefall. Tipper som sagt 360-370. Før alternativ beregning. Spørs på km selvsagt. Jeg ser nesten bare på Premium Selection selv.

Det jeg har fått med meg som bør sjekkes på bilen er forøvrig baklyktene og dempere på adaptivt understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Synes disse bilene er veldig flotte, men forsikringspremien legger en demper på det hele. Veldig store variasjoner mellom selskapene. Jeg har kjørt bil uten skade I over 25år og derfor har max bonus, likevel forlanger selskapene alt fra 14000,- og oppover. NAF som var billist på min 330dat forklanger 24000 for en 35i.

 

Hvilke selskaper bruker dere til disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes dyrt ut... Jeg har akkurat fått nytt tilbud på forsikring på min 2010 Z4 sDrive23i, det ble rett over 8.000 kr i året hos Storebrand (med en rabattavtale jeg har der hos min arbeidsgiver). Tilbudet fra SpareBank1 lå på ca. 9.500 kr og Gjensidige på drøyt 10.000 kr. Jeg er 36 år, har 75% bonus, kjørelengde 16.000 km i året, bosted Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...