Gå til innhold

Eystein's E30 og E36 - RC090 er ferdig!!


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville IKKE kjøpt TA technix hadde jeg vært deg! Kjøpte det og monterte det på bilen min for litt siden, og for det første senker det ikke mer enn ca 40mm foran, og demperene er alt for bløte hvis skal du ha det lavt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette, Eystein!

Spennende å følge med på både forumet og i garasjen. Gleder meg stort til du er kommet i mål med planene :)

Håper på det ja:D

Huska at du må ha 51 mm fjerbein på TA og Jom sitt coilover sett :)

Okey!:D det skal jeg huske:)

Jeg ville IKKE kjøpt TA technix hadde jeg vært deg! Kjøpte det og monterte det på bilen min for litt siden, og for det første senker det ikke mer enn ca 40mm foran, og demperene er alt for bløte hvis skal du ha det lavt...

Soppass ja.. Då blir det nokk heller Jom!:) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppass ja.. Då blir det nokk heller Jom!:) Takk for svar!

JOM er akkurat samme greine ;) Settet er kliss likt omtrent...

eg har nett montert TA technix. eg blei no fornøgd, stivt og gått. men sku kunne senke litt meir framme ja.

dei senker meir ein 40mm. eg hadde kappa 60mm fjære framme, blei lavere en dei.

flott bil btw! :D

At det senker mer enn kappa 60 fjærer? Da må det sige vanvittig mye etter det er nytt i tilfelle, for jeg har kappa 60 fjærer på min nå, og den er endel lavere enn med TA-fjærene skrudd i bunn... Stivt er det langt ifra, bakhjula mine subber jo oppi støtt og stadig selv om jeg er alene i bilen, og det er god klaring til hjulbua når bilen står i ro.

Vi kan diskutere så mye vi vil om det her, men det er som med alt annet; Du får hva du betaler for! Skal du ha noe som du kan justere på (ikke bare høyda), noe du får ordentlig stivt og lavt, så er ikke dette settet noe hvertfall. Hadde jeg visst åssen det var, hadde jeg ikke giddi å brukt 4000 kr på det, hadde heller ventet litt og kjøpt noen skikkelig coilovere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo at du får f.eks JOM til rundt 3500,- Jeg har kjørt på det siden våren 2010, og det er absolutt verd pengene. Skal du over til coilovers av "skikkelig" sort, må du ut med rundt 10k for f.eks FK, og 12k ++ for KW sitt. Jeg har nå kanskje 3-4 cm fra bakre del av bærebro foran ned til bakken. Skru helt ned, og bruk kun en "mutter" nederst foran. Bak har jeg ikke justerings-skruene på i det hele tatt, kun fjær.

Du har selvfølgelig ikke verdens beste kjørecomfort med et slikt billig sett, men som du selv sier: du får hva du betaler for. Og min mening er at JOM er verd sine 3500,-, med tanke på at der er fjærer, dempere, justeringsmuligheter, du slipper å sende inn fjærbein, OG det følger med TÜV-papirer til godkjenning!

Har du problemer med subbing, så vals skjermer, skift dekkdimensjon, eller montere bumpstops ;) Har aldri subba med min, enda med 9,5" felger bak og full bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:)

Tror det blir JOM settet, har en kompis som også kjører på det. Og han er fornøyd mtp på prisen.

Har du link til sette Jørgen? :)

Ellers har det ikke blitt gjort så mye med bilen i det siste, har satt inn igjen interiøret.

IMG_0277.jpg

Tida har gått til denne som har fått seg nytt veivlager :)

IMG_0276.jpg

Forøvrig til salgs! Ta kontakt på PM om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke link nei, men jeg søkte bare opp på Ebay.de, og kjøpte derifra :) Sjekk ut om de sender til Norge først, og evt frakt. Om ikke tror jeg kanskje parts & retards selger slike sett også :)

Bestille du fra ebay, så pluss på frakt, og gang det med 1.25 for å regne momsen. Da har du total pris hjem til deg :) (Slik at du unngår å ende opp med å betale mere enn i Norge ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke link nei, men jeg søkte bare opp på Ebay.de, og kjøpte derifra :) Sjekk ut om de sender til Norge først, og evt frakt. Om ikke tror jeg kanskje parts & retards selger slike sett også :)

Bestille du fra ebay, så pluss på frakt, og gang det med 1.25 for å regne momsen. Da har du total pris hjem til deg :) (Slik at du unngår å ende opp med å betale mere enn i Norge ;) )

Okay! Så kan trygt handle fra utlandet? Mtp på TUV å sann?

Parts & Retards har bare TA Technix sette sovidt jeg ser..

Jepp, den er god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het ikke akkurat JOM på ebay da jeg kjøpte, men GT fahrwerke et eller annet....:) Ja, ingen problem og handle derifra. På ebay ser du jo som regel (oppe i høyre hjørne på en artikel som som selges) hvilken rate selger har, og prosentvis positivitet.. SÅ det skal være rimelig trygt. Samtidig betaler du jo gjennom PayPal, så der er det også rimelig trygt. Fulgte med TÜV ja..

De som selger dette i nettbutikker fra Norge kjøper jo også opp parti i utlandet, så det er det samme, bortsett fra at du sparer et ledd, og kanskje noen kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het ikke akkurat JOM på ebay da jeg kjøptee , men GT fahrwerket eller annet....:) Ja, ingen problem og handle derifra. På ebay ser du jo som regel (oppe i høyre hjørne på en artikel som som selges) hvilken rate selger har, og prosentvis positivitet.. SÅ det skal være rimelig trygt. Samtidig betaler du jo gjennom PayPal, så der er det også rimelig trygt. Fulgte med TÜV ja..

De som selger dette i nettbutikker fra Norge kjøper jo også opp parti i utlandet, så det er det samme, bortsett fra at du sparer et ledd, og kanskje noen kroner :)

Konge! :)

http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-Limousine-JOM-GEWINDEFAHRWERK-mit-TUV-neu-/300632185584?pt=DE_Autoteile&hash=item45ff131af0

Ser disse greide ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De carparts-gutta har hatt dårlig rykte her i Norge. Usikker på om det var en privatperson som handla fra de, og solgte videre med fortjeneste i Norge, men mener å husker det var noe tull der..

http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-320-320i ... 624wt_1189

Der er akkurat samme typen som jeg har, men ser de opperere under mange forskjellige navn, evt så kan bildet lyve da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De carparts-gutta har hatt dårlig rykte her i Norge. Usikker på om det var en privatperson som handla fra de, og solgte videre med fortjeneste i Norge, men mener å husker det var noe tull der..

http://www.ebay.de/itm/BMW-E30-320-320i ... 624wt_1189

Der er akkurat samme typen som jeg har, men ser de opperere under mange forskjellige navn, evt så kan bildet lyve da..

Okay :) Såg ikke så domt ut det sette der nei. Må tenke meg litt om før det blir bestilling :)

20mm - 60mm Front

20mm - 60mm Rear

er ikke 60 mm litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av all gummi foran, og bruk kun en justeringsmutter foran ;) jeg hadde 60mm senk foran på min. Og den ble 18mm lavere første gangen jeg montere JOM'en.. Nå har jeg skrudd i bunn.. Du får ta en titt i tråden min.. Om du vil hente enda en 10mm kjøper du senkeskåler.. Me'n at har du nok omtrent ikke klaring..:) jeg har ca 5cn klaring fra bakre foring på bærebru foran, og ned til bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var grøftelys i hus :)

Venter på gul folie fra KimVolle, så skal de bli montert:)

Men hvordan skal jeg gjøre det inni bilen? Der er det bare knapp til tåkelyset bak. Vil gjerne at det skal bli "orginalt" så noe jalla bryter er jeg ikke så keen på. Må jeg kjøpe orginalt bryterpanel?

293124_4214252998865_1051365142_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Eystein Ose changed the title to Eystein's E30 og E36 - RC090 er ferdig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...