Gå til innhold

Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Her har da skjedd litt siden siste update. Er ikke så flink å oppdatere hver gang.

 

Har fått godkjent søknad om motorbytte til M20B25, så har startet å dille litt med motoren. Har vert i kontakt med forrige eiger som brukte motoren. Den skal være frisk og fin, og funket veldig bra når den vart plukket ut, km stand på 178 xxx. Derfor blir det ikke gjort noe drastisk med motoren nå til denne sesongen, blir kun byttet regreim, vannpumpe og strammer, stille ventiler og bytte pakning på toppdeksel, bunnpanne, innsug, eksosmanifold ++

 

Begynte med å glassblåse innsug, toppdeksel + litt småtjafs

 

IMG_0166_zpszcg2twxd.jpg
IMG_0167_zpsljzckydz.jpgIMG_0168_zpsbeqiyfh8.jpg

Glemte såklart å ta bilder av alt.

 

 

Innsug og toppdeksel ble pulverlakkert svart

 

IMG_0261_zpspfc49twb.jpg
IMG_0376_zpsithk7rc8.jpg

 

 

Deretter slipte jeg ned bokstavene og stripene, så polerte. Bildene er tatt før polering, så slipestripene viser ikke like godt nå.

 

IMG_0381_zpsyvshmtp3.jpg
IMG_0417_zps2dkjmfad.jpg

 

 

De andre delene jeg glassblåste, ble pulverlakkert Chrome

 

IMG_0196_zpsy80ksqav.jpg
IMG_0510_zpsjs0aa0rl.jpg
IMG_0511_zpsuf0b18tc.jpg
IMG_0578_zpsipok5byh.jpg

 

 

Blokken ble slipt ned, vasket og malet med 4-5 strøk Hammerite. Ble litt "spenstig" fargevalg, men skal uansett ha ut igjen motoren til vinteren. Så tenkte å prøve å få pulverlakkert hele blokken da.

 

Kjekt med litt hjelp :-)

 

IMG_0303_zpsoryybuvm.jpg

 

 

Kom over et sett orginale MHW lykter til 400kr + frakt her endag. Så da måtte jeg bare slå til

 

IMG_0501_zps8jod0dsi.jpg

Ene lykten er tilnærmet strøken, men andre har sett sine bedre dager. Blir å polere desse å bruke, menst jeg holder utkikk for ei ny lykt.

 

 

Futuraene nærmer seg også ferdig. Venter på bolter, nye carbonringer og pynteskruer :)

 

IMG_0654_zpsmuityftp.jpg

 

 

Neste uke blir bilen hentet ut fra vinterlagring, og flyttet til nye verkstedet. Planen er å få byttet til m20b25 før 1.Mai treffet her i Ørsta. Men hiver ikke ut m20b20'en før b25en er helt klar. Så det meste er opp til tiden og lommeboka.

Skal prøve å få oppdatert jamnere når bilen kommer på verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

skjer ingen verdens ting her dessverre.. Fikk nedi 2.5'en og fikk brukt bilen etpar timer, så ble det brått stopp :P Spruta olje ut oljeåndinga under innsuget.. 

Tok leakdown test, og på syl nr 5 blåste alt ut oljetoppa, så er nokk stempelring/stempelet som er gåent. Så ble det prioritert og lage til 530en istadenfor, så jeg kunne ha den på e30meet :) Men etter e30meet blir det å rive ut igjen motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Eystein Ose changed the title to Eystein's bilpark. E30, E36, E91, F11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...