Gå til innhold

Shortshift til E39 - Hva bruker dere?


Mikael-B
 Share

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg montert orginal z3 girstang, og er meget fornøyd med det. Nå blei det behaglig og gire uten ulyder, tight og fin. Short shift skal jeg aldri ha igjen , prøvde to typer... ikke fornøyd før det kom i orginal.

Takk for tips om z3 stang :applause:kaizzhhxwx1aq78ypenq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Prøver å ta opp denne... Jeg hentet en meget bra godkjent ombygd E39 M5 i helga å "rørte i grøten" hele veien hjem. Fant ut at det satt justerbar GS performance shortshift på den men at den sto så langt opp den kunne om dere skjønner hva jeg mener. "Ballen" var helt i bånn av gjengepartiet. Så vi justerte den sånn at ballen nå er på midten av gjengepartiet... Men nå støyer det no så inni svarte helvete!! Høres ut som man kjører med rettskårne drev i kassa å uuuuler som faen!! Kan minne om skikkelig trappaslitte dekk/ræææævkjørte hjullager... Er det dette dere opplevde også? På motorveien er det ekstremt!! Hører ikke eksosen engang Pga denne ulinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Ivrig86 said:

Prøver å ta opp denne... Jeg hentet en meget bra godkjent ombygd E39 M5 i helga å "rørte i grøten" hele veien hjem. Fant ut at det satt justerbar GS performance shortshift på den men at den sto så langt opp den kunne om dere skjønner hva jeg mener. "Ballen" var helt i bånn av gjengepartiet. Så vi justerte den sånn at ballen nå er på midten av gjengepartiet... Men nå støyer det no så inni svarte helvete!! Høres ut som man kjører med rettskårne drev i kassa å uuuuler som faen!! Kan minne om skikkelig trappaslitte dekk/ræææævkjørte hjullager... Er det dette dere opplevde også? På motorveien er det ekstremt!! Hører ikke eksosen engang Pga denne ulinga

Sjekka om det er uorg harde girkassefester? Evt om du har justert deg ned i mellomaksling? 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hsd skrev:

Sjekka om det er uorg harde girkassefester? Evt om du har justert deg ned i mellomaksling? 

Ja det er masse klaring til mellomakselen... Ikke sjekket girkassefestene. Har kjørt den i lufta nå å bråker mest fra 3 å oppover lissom... Bråker uansett men. Uler som faen😡😡😡 Syns det er jævla rart om det skal lage såååå mye lyd!! Burde vært opplyst om fra GS iallefall for jeg hadde klikka om jeg hadde kjøpt å montert sånn å fått sånne lyder 😂😂

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd noe lignende? Bilen er ikke noe problem å gire med eller noe som helst med tanke på clutch/kasse. Skal prøve justere shortshiften slakkere imorgen å håper virkelig lyden blir borte da!! Kjenner ikke

så mye til hvordan en kasse fungerer sånn sett men det staget girspaken/shortshiften er festet til ser ut til å gå innpå kassen... Å det staget vippes jo littegrann enten opp eller ned ettersom hvor stram/løs shortshiften er. Kan det være sånn at viss den er "for stramm" feks at det staget da kommer borti noe som lager denne helvetes lyden? Spurte GS om dette da jeg bestilte endel deler her om dagen å di sa at det var normalt med endel lyder med shortshift siden all lyd fra kassa kommer ut igjennom Pga shortshift...? Den originale shifteren har jo foringer i bånn der girspaken å staget inn i kassa møtes som sikkert tar bort dette mens shortshiften er jo skrudd rett i staget metall mot metall... Tenker da at om ting står i spenn så vil det dure/romle/gnåle så jævlig?? Høres ordentlig jævlig ut!!!! 

Om det hadde vært noe med kasse/clutch hadde det vel verdt andre tegn på dette også 

Er ikke noe ulyder på tomgang eller ved rusing av motor

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen på ss og oem er at oem er i 2 deler, ene tredd over den andre med vulka gummi. Den tar opp veldig mye der siden spaken får riste slik den vil. 

Må huske at gsp er kinagreier da, det er ikke allverdens kvalitet selv om prisen jammen meg burde tilsi dette...

bruker å være god klaring oppover, somregel ned som er litt trasig. 

Slik du har ca? Evt er det vell settskru på justeringene? Strammet de? 

10250232_10203546325316684_8319788074363693151_n.jpg

Ellers tror jeg du blir mye mere fornøyd med noe som 545 e60. Skal ha 545 og uuc dssr på 530d'n det blir bra utveksling, uten ulyder eller vibrasjon og mye mindre side slark pga dssr. Jeg har troa på det ivertfall :) 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde slakke shortshiften igjen igår men hjalp ingenting. Sjekket lyden nærmere å den høres ut som kommer fra midten av mellomakselen. Har googlet og

sjwkmet YouTube osv å iallefall masse videoer av folk som har hatt dårlig bakerste lager innpå diffen eller opplagringa på midten. Så kjøper begge nye Pluss foringa i framkant, å satser på at lyden blir borte da. Hardykoblinga er helt strøken så den slipper jeg å bytte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12. august 2017 at 18.56, hsd skrev:

Største forskjellen på ss og oem er at oem er i 2 deler, ene tredd over den andre med vulka gummi. Den tar opp veldig mye der siden spaken får riste slik den vil. 

Må huske at gsp er kinagreier da, det er ikke allverdens kvalitet selv om prisen jammen meg burde tilsi dette...

bruker å være god klaring oppover, somregel ned som er litt trasig. 

Slik du har ca? Evt er det vell settskru på justeringene? Strammet de? 

10250232_10203546325316684_8319788074363693151_n.jpg

Ellers tror jeg du blir mye mere fornøyd med noe som 545 e60. Skal ha 545 og uuc dssr på 530d'n det blir bra utveksling, uten ulyder eller vibrasjon og mye mindre side slark pga dssr. Jeg har troa på det ivertfall :) 

 

Ja det er sånn jeg har ja. Ja er bare mutter oppe på min men skal sette på nede også. Men må være noe med mellomakselen som har ryki. Er bare så forbanna irriterende den lyden!!! Hadde man vært dauhørt hadde man merket null og niks på bilen... Er det som er så rart også. Ikke slark eller vibrasjoner eller dunking osv når man kjører. Bare en jævla romling/skraping/subbing

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...