Gå til innhold

BMW E39 M5 Prosjekt. s.22 Leppe s.50


MathiasW
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt i dag.. mens jeg dreiv å demonterte dash og dro ut ledninger som jeg kommer til å få mareritt av i natt regner jeg med..

Tror jeg faktisk bare tar å kapper bilen på A-stolpene og over gulvet å sveiser m5 baken på 523 fronten..

Prata med biltilsynet i dag om det, de sa at det ikke skulle være noe problem å få det godkjent, men måtte sende søknad, så da gjorde jeg det, er jo mye annet jeg kan drive med imens..

Jeg spørta ikke body helt bak dit jeg må isåfall skjære. Men om jeg skal kappe bilen, så var det lite vits :D hehe! men det er jo driitfort gjort da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler du kan utføre den sveisingen selv, om du ikke er sertifisert på noen måte. Er jo en generell fare for svekkelse i karosseri, og da må nok godkjent verksted utføre arbeidet.

Trodde selv det var et generellt forbud mot skjøting på motorsterke biler fra noen år tilbake jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler du kan utføre den sveisingen selv, om du ikke er sertifisert på noen måte. Er jo en generell fare for svekkelse i karosseri, og da må nok godkjent verksted utføre arbeidet.

Trodde selv det var et generellt forbud mot skjøting på motorsterke biler fra noen år tilbake jeg?

Jobber på Lakk/Karosseriværksted, så det skal nok ikke være noe problem. :-)

Ja, får se hva dem sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler du kan utføre den sveisingen selv, om du ikke er sertifisert på noen måte. Er jo en generell fare for svekkelse i karosseri, og da må nok godkjent verksted utføre arbeidet.

Trodde selv det var et generellt forbud mot skjøting på motorsterke biler fra noen år tilbake jeg?

Jobber på Lakk/Karosseriværksted, så det skal nok ikke være noe problem. :-)

Ja, får se hva dem sier..

jeg er biloppretter og det og skjøte en bil sånn som du snakker om er vel noe av det dummeste man kan finne på! og biltilsynet kommer til og slå salto når de ser/hører om det siden det er ikke lov. og hvorfor i allverden gjøre den sinnsyke jobben når det kun er hjulbrønn og batteri kasse som er forskjelden bak der og det er jo en dritt kjapp jobb og gjøre. og bruke 30min og sveise inn noen forsterknings plater fra turner. jeg har bygget om nok biler til og vite at vis du går ut på den veien med og skjøte bilen lager du mer problemer for deg selv en du kommer til og klare hente inn igjen med tanke på styrke, rust, få det pent og beint. men det er din bil, du gjør som du vil. om du har fagbrev som oppretter så kan jeg ikke skjønne at du tenker tanken en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat sånn de tok store skader for noen år tilbake, skjøte biler.

Jeg må bytte tak, hjulbrønn og baksete rygg om jeg ikke skjøter.

Så hvis du mener det tar 30 min, så kan du få komme å gjøre det om du er så jævla flink. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat sånn de tok store skader for noen år tilbake, skjøte biler.

Jeg må bytte tak, hjulbrønn og baksete rygg om jeg ikke skjøter.

Så hvis du mener det tar 30 min, så kan du få komme å gjøre det om du er så jævla flink. ;-)

Det er vel i grunn ganske mangen år siden folk drev med det på dag tid.

Vis du åpner øynene dine og leser så skrev jeg at det tar 30 min og sveise inn noen forsterkninger noe som jeg nettop har gjort på min e46 m3 som jeg nettopp har bygget.

Det tar litt lengre tid og bytte den brønnen men jeg har nettop gjort det og på min m3 og brukte en kveld på og bytte den og eksos festene.

Og bytte baksete rygg har jeg ikke vært borti og bytte og heller ikke hørt om noen som har byttet. Så skal ikke uttale meg om det

Taket er jo ikke så stor sak og bytte heller . Du klarer jo og lage en stor sak av de små jobbene som må gjøres men bagateliserer og skjøte en hel bil som skal bli bein og det hele. Noe som er en omfattende jobb.

At ikke du klarer og ta i mot et vel ment råd fra en som har jobbet med bilskade og bmw i ganske mangen år. Det får bli ditt problem. Er din bil jeg dritter langt i hva du gjør. Men nå har jeg prøvd og være snill og gi deg noen tips..

Det er flott at du holder på og bygge deg en m5 det er en fantastisk morsom bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bytte baksete rygg har jeg ikke vært borti og bytte og heller ikke hørt om noen som har byttet. Så skal ikke uttale meg om det

Taket er jo ikke så stor sak og bytte heller .

bakseterygg er jo ikke nødvendig å bytte? finnes m5-seter med både nedfellbare og ikkenedfellbare ryggputer, hvis det er det du tenker på?

tror heller ikke du trenger å sveise forsterkninger mtp m5?

Og en siste ting, taket på e39, jo det er vanskelig å bytte! det er ikke punktsveisa, men sveisa med sømmer, så du får ikke borret opp sveisingen til takplata uten videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med sv90 i hvordan dette bør gjøres. Takplaten er ikke en så stor sak å bytte sammenliknet med planen som trådstarter skisserer, Joachim. At det er vanskelig(ere) har vel ikke sv90 benektet. Jeg syntes for øvrig at det er bemerkelsesverdig at man skal ta snareveier når man først bygger en slik bil. Jeg personlig ville aldri, under noen omstendigheter, ha kjøpt eller eid en bil hvor karosseriet er kuttet i to og sveiset sammen..

Jeg følger spendt med på fortsettelsen av bygget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...