Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Bra du fikser opp og passer på en E34, det liker eg! ;)

Jo ,må jo prøve og holde en god gammel en vedlike.Er rart med det ,men jeg har alltid likt e34 dessuten begynner de å tynnes ut de og.

Ja det er viktigt :) Eg har og alltid vert svak for e34! Gleder meg som en unge til vinteren er over å eg kan lufte E34 en min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikser opp og passer på en E34, det liker eg! ;)

Jo ,må jo prøve og holde en god gammel en vedlike.Er rart med det ,men jeg har alltid likt e34 dessuten begynner de å tynnes ut de og.

Ja det er viktigt :) Eg har og alltid vert svak for e34! Gleder meg som en unge til vinteren er over å eg kan lufte E34 en min :D

Ja du har vel litt av e34 å lufte og du :):) ,så det skjønner jeg godt.

Bilen begynner å bli grei nå,starter og går hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je da har jeg brukt litt av helgen på å planlegge litt hva som skal skje på e34'en.

Våren nærmer seg sakte men sikkert og det blir deilig.

Det første som skal skje er at bilen skal få en real omgang med polering og voks.

Liste med saker og ting fra Blank bil.no ligger klart til bestilling.

Har og en olje lekkasje som jeg omsider har funnet ut av hvor er.den må også fikses.

Lekkasjen ligger akkurat med registerstrammingen og det er nok pakningen der som har takket pent for seg.det eneste dritet som er der er jo må av med kjøleslanger og div.og jeg synes det med vann,lufting og bmw er kjeeeeeedelig,men men,

Det blir nok og andre felg hvis økonomien tillater det,18 Toms med kant=Nice spør dere meg.

Kona mi har lagt sin elsk på e46 eller E39 stasjonsvogn og det er meget mulig jeg kommer til å bytte ut min trofaste Opel zafira med en av de som ble nevnt.

Ellers er det lite bilder akkurat nå,da bilen blir brukt hele tiden og fungerer veldig greit.

Skal til med en jobb nå straks og da blir det bilder til bmw folket :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" med kant = nice

Stemmer det. Men selg ikke TSene iallefall, DET vil du angre på...

Throwing star felgene blir beholdt uansett de,men jeg får se hvordan allting blir.har veldig lyst på bmw som familie bil og.så nye 18 Toms er egentlig siste prioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update her igjen.

Har denne uken brukt bilen ifra Grimstad til Kristiansand hver dag denne uken da datteren min er innlagt på sykehus.Og jeg må egentlig si jeg er imponert over bensinforbruket på den.Nå vet jeg jo ikke helt om jeg skal stole blindt på kjørekomputeren,men den har vist til nå 0,88.Dette her er kjøring på landevei i 100 km fartgrense med noe bykjøring/køkjøring.Synes dette er bra til å være en 3,5 liters sekser som er 20 år gammel.Noe billigere enn det klarer jeg overhode ikke og kjøre den pr dags dato.

Fordelerlokk og rotor skal nytt etterhvert,men vet ikke om der er noe å hente på bensinsparing der.

Men for å si det sånn,hadde jeg vært ute for å spare drivstoff,så hadde jeg ikke kjøpt meg bmw med M30 høvelbenk.Da hadde blitt toyota hybrid. :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk omtrent det samme jeg kjører min E60 520i 2.2 manuell på ( ca 0.8 ) ved langkjøring... Så, ja - ganske imponerende!!

En ting som er viktig å få med seg, er jo at den er null problem å få til å bruke det ti dobbelte :) ,men er man forsiktig på pedalen så skal jeg greit overleve det forbruket.Også noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det igrunn ingenting for tiden,da bilen blir brukt til å kjøre med.Gidder ikke å skru når det er iorden :) .Meeeen,jeg hadde igrunn sagt til meg selv at når jeg fikk 535"en på veien ,ja da var det nok med sånne prosjekter og kanskje heller satse litt på familie liv....Det varte sånn ca en måned etter jeg fikk skilt og godkjent e34"en.Har selvfølgelig da kommet over en e36 touring som jeg kan få til en grei pris.Bilen ser ut som en dass utvendig og innvendig,og må en skikkelig service når det gjelder bremser og en del annet.Men det er bare moro.Dessuten synes jeg at en e36 også er en fin bil som etterhvert bør passes på.

En annen ting som gjør at det frister,er at den er kjøpt ny i Norge hos den lokale forhandleren her i Arendal i 1997 .

Det blir titting og avgjørelse neste uke.Kommer da med hva som har skjedd,altså handel eller ikke da.

Så lenge kanaler og hjulbuer har klart seg sånn noenlunde,ja da skal jeg klare å få bil igjen av det tror jeg. :).

Alltid gøy med noe nytt..(Gammalt dritt).. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres artig ut, hva slags motor er det snakk om her da?

Er artig med biler som har lokal tilhørighet. Onkelen min har samme E34 520i som han kjøpte ny hos den gang BMW forhandler Auto Car på Stoa i 1990. Sjampanjefarget bil med nesten ikke utstyr, gått nå tett på 400 000 km og går fortsatt som en klokke :) Hadde det ikke vært for kilometerstanden og litt mye rust så kunne jeg tenkt meg den bilen, skiltnummeret begynner med PC69xxx og greier. Begynner å bli sjelden med med biler med så gammel nummerkombinasjon :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres artig ut, hva slags motor er det snakk om her da?

Er artig med biler som har lokal tilhørighet. Onkelen min har samme E34 520i som han kjøpte ny hos den gang BMW forhandler Auto Car på Stoa i 1990. Sjampanjefarget bil med nesten ikke utstyr, gått nå tett på 400 000 km og går fortsatt som en klokke :) Hadde det ikke vært for kilometerstanden og litt mye rust så kunne jeg tenkt meg den bilen, skiltnummeret begynner med PC69xxx og greier. Begynner å bli sjelden med med biler med så gammel nummerkombinasjon :wink:

Det er ikke noe voldsomt,bare en 318 i.Men hadde vært gøy å fikse opp en som ble kjøpt ny i lokalsjappa til Bmw her nede.Men først så må jeg se om det er i det hele tatt mulig å få bil av det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt øpdeit igjen.

Som jeg skriver tidligere,så prøver jeg å bilde dokumentere alt som jeg gjør av ting og tang.

Har hatt en list på passasjer døren som har vært et irritasjonsmoment,så det tenkte jeg at det måtte jeg gjøre noe med.

Reiste opp på den lokale Bmw sjappa og sikret meg noen klips.

En liten men nødvendig kosejobb ble gjort og slenger ut noen bilder fra den "voldsomme"jobben:

List som spriker,ikke pent.

uo5rum7889yhiq1148p2.jpg

gbd67mnxtk51mopspasp.jpg

Nye klips ligger klart:

0y87wjh83aqi7e3s8ean.jpg

Fikk vasket listen skikkelig:

y9ysogcqgn6otqton7ed.jpg

Her vasket jeg med avfetteing før klips ble montert,smurte deretter med tynnflytende tektyl i det feltet som lista skal stå.:

tco8e8omfzc50zxd9wj9.jpg

Middel som ble brukt:

d2o65cn9wnt67du3us1v.jpg

Da var pyntelisten på plass og god som ny.

mm19jx1eubqsblk655xy.jpg

Ser og at de nederste listene på dørene trenger service,men to av de er ødelagte og må fåes nye.

Venter bare på mildværet nå sånn at dører,vinduer og sentralåser skal få sin omgang med service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Øreliten miniservice på e28.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...