Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg ferdig med det største dritet av felg renovering jeg har vært med på .

Jeg har fikset opp felg før ,både lakkert ,polert osv...Men disse felgene var helt ekstremt vanskelige pga lakken og det sorte beskyttelse greiene som var på felgene.

Jeg har brukt gjennomsnittlig en dag pr felg,så jeg har pussing,skraping og polering laaaangt oppi halsen nå :) .

Jeg skrev at jeg brukte duxola for å fjerne lakk som var på felga.Men den jeg hadde da,var den gamle.Altså sterk og god.

Gikk tom og kjøpte en ny en men....Du kunne like gjerne ha brukt smør.Totalt ubrukelig.

Tok en test gammel vs ny:la en liten dråpe med ny og gammel på huden på under armen,resultatet ble som følger:gammel svidde noe hinsides og lagde et lite sår,den nye...ja den har jeg enda på armen :):) .

Så det jeg endte med ,var at jeg kjøpte diverse rondeller og grovrengjørere.

Etter timer med pussing,gnikking og polering ble jeg ferdig.

Ser nå som de er ferdige,så er der noen pusseriper enkelte plasser,men poleringskit fra Ebay er bestilt som jeg skal ta dette med,men det er kos i forhold til det jeg har gjort.

Her er noen bilder jeg tok underveis:

Vask før puss:

gb7orv28wtz6xtr6kf02.jpg

Påført div avfetting og skrubbet:

f3blm0mo9ijnj0t3av8s.jpg

Ren og klar til puss:

0ce89gpbnxyokczeidw0.jpg

En felg som hadde fått smake litt kant.Dette ble fikset med Dremel og grovt papir.

wagoacg7uxeq1w5b9x9y.jpg

Men så..etter timer i forbannelse ble to felg sånn:

eyejm262evs09scj3fqb.jpg

Og til slutt bakhjula:

129dck2gitqxagj1gjcq.jpg

2gs80jjmgdsiioted7ms.jpg

Polert 9x17:

8kwl59cyujtyy25wyl6m.jpg

Hele gjengen ferdig:

x8fc3krsczyl0evrav6j.jpg

Alt ialt en jobb som var tidkrevende og kjedelig,men ble fornøyd til slutt.

Imorgen er det vask av bil og montering.Er igrunn litt spent på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så meget bra ut, blir bra når de kommer på bilen :D Jeg synes disse felgene er sykt fine, skulle gjerne hatt slike på min. Men nå blir det ny gummi på de originale 15" BBSene så de får gjøre nytten en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så meget bra ut, blir bra når de kommer på bilen :D Jeg synes disse felgene er sykt fine, skulle gjerne hatt slike på min. Men nå blir det ny gummi på de originale 15" BBSene så de får gjøre nytten en stund til :)

Takk for det Fredrik.

Jo ble bra til slutt og er fornøyd med T S felga.

Få på ny gummi på BBS"ene dine,den kler de originale godt den bilen din.

Når det går mot vår og sommer,så kan vi møtes så kan du teste mine felg hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da bare si at bilen fikk en vask og felgene ble montert nå istad.

Jeg ble fornøyd,følte liksom jeg fikk en annen bil.Bilder kommer imorgen da datteren min har stukket av med kameraet.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra! Flott arbeid:)

Hvor mange timer brukte du på felgene?

takk for det :) .

Det ble endel timer faktisk.Jeg brukte ca 5 til 6 timer pr felg og da hadde jeg ikke mange pausene.Etter det så var det jo polering til den store gull medaljen og her kan du jo bruke timer,dager og år :):) .

Det som er den største utfordringen ,er å få vekk den hersens pulver lakkeringen som er under sølvlakken.Og den må vekk..alt absolutt alt.Når den er slipt/skrapet vekk,så er det pussing med papir som gjelder.Fra grovt til fint.avslutningsvis med våtsiping fint,finere finest.

Jeg må gå over en av felgen igjen da jeg har endel pusse riper og det er og endel av utfordringen når enn holder på med dette galskapet :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra! Flott arbeid:)

Hvor mange timer brukte du på felgene?

takk for det :) .

Det ble endel timer faktisk.Jeg brukte ca 5 til 6 timer pr felg og da hadde jeg ikke mange pausene.Etter det så var det jo polering til den store gull medaljen og her kan du jo bruke timer,dager og år :):) .

Det som er den største utfordringen ,er å få vekk den hersens pulver lakkeringen som er under sølvlakken.Og den må vekk..alt absolutt alt.Når den er slipt/skrapet vekk,så er det pussing med papir som gjelder.Fra grovt til fint.avslutningsvis med våtsiping fint,finere finest.

Jeg må gå over en av felgen igjen da jeg har endel pusse riper og det er og endel av utfordringen når enn holder på med dette galskapet :) .

Resultatet ser værtfall helt konge ut :D

Kunne tenkt meg å gjøre slikt med mine throwing star felger selvom de ikke blir brukt :P

Burde kanskje vokse felgene før du tar de i bruk? Hvis du ikke allerede har gjort det da :wink:

Så det de blir lettere og holde rene.

Har bestillt meg swissvax autobahn felgvoks til mine o.z mito felger som skal prøves, har lest at den skal være veldig bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig arbeid....

5-6 timer per felg??

Wow, jeg vet at hvis JEG skulle gjort det - hadde kun en felg blitt ca halvferdig, og du hadde funnet meg foran PCen innpå sider som solgte nye felger istedet... ALDRI om jeg kunne brukt 20+ timer på felgrenovering... Gudbedremegvel....

Tommel opp for nydelig utført arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig arbeid....

5-6 timer per felg??

Wow, jeg vet at hvis JEG skulle gjort det - hadde kun en felg blitt ca halvferdig, og du hadde funnet meg foran PCen innpå sider som solgte nye felger istedet... ALDRI om jeg kunne brukt 20+ timer på felgrenovering... Gudbedremegvel....

Tommel opp for nydelig utført arbeid!

Da er vi 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bra! Flott arbeid:)

Hvor mange timer brukte du på felgene?

takk for det :) .

Det ble endel timer faktisk.Jeg brukte ca 5 til 6 timer pr felg og da hadde jeg ikke mange pausene.Etter det så var det jo polering til den store gull medaljen og her kan du jo bruke timer,dager og år :):) .

Det som er den største utfordringen ,er å få vekk den hersens pulver lakkeringen som er under sølvlakken.Og den må vekk..alt absolutt alt.Når den er slipt/skrapet vekk,så er det pussing med papir som gjelder.Fra grovt til fint.avslutningsvis med våtsiping fint,finere finest.

Jeg må gå over en av felgen igjen da jeg har endel pusse riper og det er og endel av utfordringen når enn holder på med dette galskapet :) .

Resultatet ser værtfall helt konge ut :D

Kunne tenkt meg å gjøre slikt med mine throwing star felger selvom de ikke blir brukt :P

Burde kanskje vokse felgene før du tar de i bruk? Hvis du ikke allerede har gjort det da :wink:

Så det de blir lettere og holde rene.

Har bestillt meg swissvax autobahn felgvoks til mine o.z mito felger som skal prøves, har lest at den skal være veldig bra :P

Jo resultatet ble bra men tror det skal bli lenge til neste gang.

felgene er vokset de og kommer til å bli vokset ofte :) .

Swiss sin voks er knallbra så der har du gjort et meget godt valg.

Hadde du bodd på sørlandet kunne jeg hjulpet deg med felga. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig arbeid....

5-6 timer per felg??

Wow, jeg vet at hvis JEG skulle gjort det - hadde kun en felg blitt ca halvferdig, og du hadde funnet meg foran PCen innpå sider som solgte nye felger istedet... ALDRI om jeg kunne brukt 20+ timer på felgrenovering... Gudbedremegvel....

Tommel opp for nydelig utført arbeid!

Ja Pedi ,faktisk helt sant.Ble rundt 5-6 timer pr felg og det var før polering.

Lenge leve galskapen...

Det var en stund mens jeg holdt på at jeg tenkte"F...n hva er det du gjør,kom deg på Bilextra og kjøp noen bokser med sølvlakk og klask det på..meeen jeg er en stabukk.Har jeg først bestemt meg så fullfører jeg som regel.

Men noe mer Throwing Star puss??N.E.I.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene dine ser veldig bra ut i real life også :D Jeg ble litt overrasket da jeg skulle kjøre en kompis til en fest på Fevik da jeg plutselig "snubblet" over bilen din litt lenger borti gata fra der jeg slapp han av. Så blank og fin ut selv om det var mørkt ute :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene dine ser veldig bra ut i real life også :D Jeg ble litt overrasket da jeg skulle kjøre en kompis til en fest på Fevik da jeg plutselig "snubblet" over bilen din litt lenger borti gata fra der jeg slapp han av. Så blank og fin ut selv om det var mørkt ute :wink:

Jo ble bra,noen pusse riper ,men det skal vekk når jeg får det jeg har bestilt fra Ebay.

Du skulle jo kommet innom :) .Hadde vært gøy og tatt en prat.

Hvilke hus var det slapp av kompisen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...