Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte at siden godværet har vist seg frem ,så var det på tide med en shinings.

Bilen har i det siste blitt brukt som arbeidsbil da jeg pusser opp hjemme.Her har det blitt fraktet både maling og mange meter med materialer.Den så rett og slett ikke ut.Men synes det er viktig at den skal bli brukt til alt,ikke bare gnikke kjøretøy.

Men først et par bilder av de små tingene jeg fikk tak til bilen:

Nye dempere til pansret:

7654spo3vfto6rd16e2n.jpg

Dørlist

8qrsujcc1c8a8z6zynhr.jpg

Gulvmatter:

fog9vt636fghzil9sjyh.jpg

Så fikk jeg tak i en skumkanon til høytrykkspyleren min,og den fungerte perfekt.

Bilde:

jf0ylu9wcx80deo705sv.jpg

Til slutt så har jeg fått tak i en to hodet poleringsmaskin som jeg skal bruke med sonax pads for å få vekk svirls,småriper osv,(Er med Detailerclub Norway,og denne ble annbefalt for den glade amatør, :) )

Poleringsmaskin:

ne7u51701m0qq796ngyv.jpg

Så litt fotoshooting etter vask utvendig og innvendig.

Dette er bare bilder jeg tok i full fart etter vask,men det var nydelig å sette seg i en ren bil igjen.

Litt bilder:

xkyp62fny81kzkcvkcux.jpg

j9wzhan5i4g1zrujlfiu.jpg

sxdqglts3wnaqfz8wrgp.jpg

ff00cn9fbvzkxq9uzovo.jpg

xaj6kebfa66y8za8yb6l.jpg

7b7m748y0oiphxss69qd.jpg

xau19teuzv2e8ehygfpq.jpg

m1n56er0jy01fncn7cgq.jpg

0kclrlk6hx6nhtbvc6jj.jpg

6l5oiqkc99zcz5ieoy68.jpg

6eol8tx3edpldxni08p3.jpg

Og så litt bilder av bilen innvendig,Tok ikke noe bilder av før-etter innvendig da det stort sett var støv og dritt som med letthet lot seg fjerne med vann,såpe og støvsuger.

Bilder:

xgt4jfea9fjvyc854bjb.jpg

Støvsugd og vasket.

72ra5n24ixtamruqtxyp.jpg

72ra5n24ixtamruqtxyp.jpg

9ubsri1nvxvcsvvcrw6f.jpg

Var godt å få i matter som passet som de skulle og kjenne det lukter rent inne i bilen igjen,

Ser at noen av bildene så er det noe bilde kvalitet da apparaetet synger på" the last" vers.

Når snøen slipper helt taket,ja da skal det bli full lakk service.Inntil det cruise og små skru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da er jeg igang med noe jeg aldri skulle ha begynt med gitt.

Nemlig restaurering av m5 felga.Begynte så smått med å pusse ned den lille kanten ytterst på felgen.Brukte 40 sandpapir og oppover.avsluttet med autosol og blankt ble det..

Men skal begynne skikkelig med duxola og puss og våtsliping nå til uken.mange bilder kommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål,

Hvordan fjerner dere den sorte harde lakken som ligger under sølvlakken på disse felga?

Virker som den svarte lakken er en beskyttelse.Et h.....e å få av ihvertfall.

Den som har pusset opp sånne felg kan sikkert gi meg et svar. :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig utdate dette, bilen tar seg riktig godt ut :D Er alltid deilig å få begynnt å shine bilen litt innvendig, særlig for oss som kjører hele året og ikke alltid får tid og anledning om vintern (for min del iallfall)

Nå er det snart sommerdekk vær også, ett par månder forsinket for oss sørlendinger da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd og herlig bil :)

Ser vi liker å pusle med de samme tingene.

Ang. TS så startet jeg på det samme prosjektet, men det virker som det sorte er pulverlakk. Orket ikke flere forsøk på å fjerne det, så felgene blir sandblåst istede.

Om du trenger nytt ratt av en grunn, så har jeg ett likt ratt liggende som er i meget bra stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En herlig utdate dette, bilen tar seg riktig godt ut :D Er alltid deilig å få begynnt å shine bilen litt innvendig, særlig for oss som kjører hele året og ikke alltid får tid og anledning om vintern (for min del iallfall)

Nå er det snart sommerdekk vær også, ett par månder forsinket for oss sørlendinger da :wink:

Ja tenkte det var på tide med en update nå,ja sommer dekk kommer og på ,men det kan ta sin tid da jeg har begynt å høyglanspolere TS felga.En jobb jeg aldri skulle ha begynt på.....Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd og herlig bil :)

Ser vi liker å pusle med de samme tingene.

Ang. TS så startet jeg på det samme prosjektet, men det virker som det sorte er pulverlakk. Orket ikke flere forsøk på å fjerne det, så felgene blir sandblåst istede.

Om du trenger nytt ratt av en grunn, så har jeg ett likt ratt liggende som er i meget bra stand.

Takk for det,alltid gøy med tilbakemeldinger.

Gøy å pusle litt med ting ja,men skulle aldri ha begynt med de felga.Men gi meg litt tid så skal jeg bli ferdig.

Når det gjelder ratt så er jeg på utkikk etter et tre eiket med airbag.

Kommer en bilde update nå iløpet av uken når det gjelder polering av felg.(Hvis ikke jeg har slått de i stykker innen den tid..... )Neida må prøve å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har renovert 2 sett med sånne felger, og det lar seg gjøre om du har kraftig malingsfjerner :wink:

Det ytterste laget med grå lakk skal løsne lett, mens den sorte lakken må skrapes av med f.eks. malings-/pakningsskrape etter at malingsfjerneren har virket en god stund. Ikke noe hokus pokus, men kjedelig jobb. Uansett mye bedre enn å pusse bort lakken. Pussing blir det likevel nok av etter at lakken er borte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har styrt fælt på med noen felger med et skikkelig lag med pulverlakk, endte med å bestille 4 liter med dette:

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... ts_id=3411

men De hadde ikke akkurat det produktet inne da jeg bestilte, eller om de ikke har det i det hele tatt vet jeg ikke, men fikk i allefall denne her i stedet:

http://www.eastwood.com/ew-paint-and-po ... r-gal.html

denne guffen er skikkelig effektiv på pulverlakk (samme gjelder hud og negler) og etter litt prøving frem og tilbake med bruksmetoder, fant jeg ut at sprayflaske og en liten skarape var best.

Hadde dette over i to forskjellige sprayflasker jeg hadde liggende å slenge, blank blå jif universal flaske, denne tålte ikke innholdet og ble matt og "smeltet"

men en tom Zalo sprayflaske har holdt bra og sprer stripperen jevnt og fint utover.

så er det bare å vente litt og skrape i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går til shining/polering av Throwing Star felgene mine.Og for å si det enkelt og greit:Fyyyy f"en for en jobb.

Men til gjengjeld moro når en ser hvor fint det blir når en gang i fremtiden blir ferdig.

Har slitt masse med å få fjernet lakk og det svarte som er under lakken.

Men her var det duxola,skrape,duxola,skrape og jaaa til slutt duxola og skrape som gjaldt.

Deretter var det bare og pusse fra grovt til fint med sandpapir.Avsluttet pussing med vannpapir.Når det kom til polering brukte jeg Autosol på en poleringskive,og det ble blankt og fint.Avslutningsvis brukte jeg noe felgvoks som jeg hadde liggende.

Når jeg blir ferdig, skal jeg lakke stjernene og nye emblem skal på.

Legger ut noen få bilder her:

Som en ser her så er det mye jobb å få fjernet gammel gugge.

vnlel8c6ja45sl3y24hn.jpg

Så en felg som er ferdig:

e58gf6wuyc0encgbhumk.jpg

2hmhfi45fkxvtu3w9wai.jpg

Ser at det virker på de siste bildene som at de er flekkete,men er bare noe gjenskinn .

Er igrunn fornøyd.

De bakre felga er der mer arbeid på ,bla noe skrammer på kanten som må fikses.

Bilder kommer av alt etterhvert som jeg holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Lysfiks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...