Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter har og ser på bildene på tråden og må si jeg har lyst på andre felg til sommeren,blir liksom ikke heelt fornøyd med de throwing star greiene..

Hva tror dere om 18 toms Azev A eller noe BBS med bred kant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir liksom ikke heelt fornøyd med de throwing star greiene..

18 toms BBS med bred kant?

18" BBS med bred kant hadde vært fett, eller om du hadde blankpolert kantene på throwing star felgene hadde det vært fett! Også med en snasen farge i senter :) så bilde av en feet E34 fra USA som var griselav, m5 fangere, throwing stars med polerte kanter og hvitt senter, det var rått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja på tide med en aldri så liten update her nå.

Forrige uke så spurte eldste datteren min på 12 år om vi ikke snart kunne reise på tur med Bmw"en.Jeg svarte som sant var at jeg måtte se at den fungerte ordentlig først,men da sa datteren min følgende:"Du har jo alltid sagt at Bmw kan du kjøre herfra til månen uten problem,så nå må du bevise det!!".

Vel tenkte jeg her er det bare og smi mens jernet er varmt.

Som sagt så gjort,så tok kona mi og bestilte hotell på Langesund badepark ifra fredag til søndag.

For å være helt ærlig nå så gru/gleda jeg meg litt.Ikke akkurat så veldig kult å kansje bli stående i minus 15 med to småbarn og ei mannvond kone langs E18.......men pytt pytt.

Tok en rask titt på det mest nødvendige:

9ygmefn685ayfsywj5ne.jpg

Vannet så bra ut.

0deyusgwrtu3vy5l0jph.jpg

Og oljen så grei ut.

Da står den reiseklar,dog kald men godt varmeapperat så blir ting bra.

ncqinqzc94dgrdayy6xu.jpg

Etter å ha kjørt en og en halv time i fredagsrush på E18 med mye kø ,snø og kulde ankommer vi Langesund uten et problem.Barna mine sovnet som steiner idet de satt seg inn i bilen og begrunnelsen var følgende:"Vi ble så trøtte av den mørke lyden i bilen og det fine oransje lyset inne ibilen" :) .

Noen bilder fra ankomst:

y4dbrwyr2ztpihr9mb8v.jpg

9wm99kj1vbibnkwuevmx.jpg

Skitten men fungerte helt topp.

y4dbrwyr2ztpihr9mb8v.jpg

Vi hadde og noen småturer borte i telemark både på lørdag og søndag og for dere som er fra telemark vet der var kaldt i helga.Startet momentant og varmeapperat fungerte BRA!

Så kom søndag og vi tuslet nedover mot Grimstad igjen og alt fungerte bra.Bensinforbruket viste gjennomsnittlig rund literen da inkludert endel småkjøring.

Fornøyd?YES!!

Så vi var alle enige om at tur med gammelt lokomotiv må gjenntas.

Når jeg var der borte tok jeg og kontakt med forrige eier da jeg visste at han hadde noen nøkkler som som ikke kunne finne da jeg hentet den.

Gleden var stor da han hadde funnet dem og jeg kunne bare kjøre bort og hente dem.

Han ble rimelig overrasket da han fikk se bilen igjen.Han sa at han aldri skulle få se den bilen igjen så bra.Det er jo alltid hyggelig å høre.(For dere som ikke vet hvordan den var da jeg hentet den,se første side.)

Men jeg ble ekstra glad da jeg fikk nøkkelsettet.Det viste seg nemlig å være to flipp nøkkeler. :) .

Men var jo selfølgelig flate for strøm og slakke/ødelagte.

Så her måtte det service til.

Det som var skjedd var at selve ringen som nøkkelen står i var knekt i to og at den fjærbelastede fjøra var strekt seg.Det var da bare og sette igang med en liten service.

Bilder fra prosessen:

det som ble brukt for å få til å virke:

rrzqxja54d38gmk3pmba.jpg

Denne delen var knekt i to.Her ble det brukt lynlim og det fungerte.

0fb91d07e8jwyy6kzsva.jpg

Den spiral lignende fjæra hadde strekt seg så den klippet jeg rund 1,5 cm for å få den stram nok.

Nøkkelholder i deler:

xg1v911qtoq3x3as5fly.jpg

Så ble dette smurt opp og nye batterier på plass:

rtyo7ce0gkxkm1qlouiq.jpg

Og det endelige resultatet ble slik:

22m5ddxmzw1aavt11so5.jpg

Nå har jeg tre komplette nøkkeler til bilen:

3yw61uyhsux6m4dh6gm7.jpg

Her lyser det som det skal:

hqlsg2h643hur7ez08lw.jpg

Så jeg skal ut og programere nøkkelsettet nå etterhvert.

en pirkejobb var det men desto morsommere er det når det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldighet eller ikke?

For dere som har fulgt med litt på tråden ,vet at denne bilen har en spesiell historie for meg.

(Les første side.)

Saken blir ikke mindre spesiell,da jeg skulle opp på loftet for å finne en vinterjakke til minste datteren min.

Der fant jeg nemlig et gammelt bilblad Autobørsen.

Tok det med ned og begynnte og ta en titt.Alltid gøy å se biler som du får billig idag kostet skjorten i 1999.

Sjokket er desto større da jeg finner min Bmw i bladet.

Annonsen er utydelig på bildet men da stod den tilsalgs for 200 tusen og en km stand på 80000 km.

og der er Borbet A på bilen og ja det synes jeg bilen kledde.

Ganske tøft spør dere meg,så jeg tror at denne bilen er "Ment to be"for meg!

Legger ut et par bilder,noe dårlige men

xucdm5zyxlo5mmpjy6lo.jpg

pu9u6ij3sqqvjnuqib4i.jpg

Når jeg tenker over det så kjøpte jeg det bladet akkurat da jeg var på jakt etter E34 på den tiden.

Så dette bladet må jeg vel passe på tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da var programmering av nøkkel i boks,og det virket :) !

Veldig moro med smådetaljer spesielt når det er iorden.

Har og hatt endel tull med låser som ikke virker og lys inni bil som slår seg på i tid og utid.

En kveld jeg vasket bilen, tok jeg og smurte/druknet alt som var bevegelig av låser med Wd-40 og diverse vaselin spray.Dette må tydelig ha gjort susen,for nå virker alle låsene og lysene inne i bilen slukker som de skal og forblir slukket når jeg kjører ,eller når bilen står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldighet eller ikke?

For dere som har fulgt med litt på tråden ,vet at denne bilen har en spesiell historie for meg.

(Les første side.)

Saken blir ikke mindre spesiell,da jeg skulle opp på loftet for å finne en vinterjakke til minste datteren min.

Der fant jeg nemlig et gammelt bilblad Autobørsen.

Tok det med ned og begynnte og ta en titt.Alltid gøy å se biler som du får billig idag kostet skjorten i 1999.

Sjokket er desto større da jeg finner min Bmw i bladet.

Annonsen er utydelig på bildet men da stod den tilsalgs for 200 tusen og en km stand på 80000 km.

og der er Borbet A på bilen og ja det synes jeg bilen kledde.

Ganske tøft spør dere meg,så jeg tror at denne bilen er "Ment to be"for meg!

Legger ut et par bilder,noe dårlige men

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Når jeg tenker over det så kjøpte jeg det bladet akkurat da jeg var på jakt etter E34 på den tiden.

Så dette bladet må jeg vel passe på tenker jeg.

Dette er jo dødskult da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitte liten update igjen.

Da har diverse ting som jeg har kjøpt ankommet hjemmet.

Har i lengre tid vært på utkikk etter refleksplate til å ha mellom baklyktene.Dette har jeg da klart å få tak i,så det blir jo spennende hvordan det blir utseende messig.

Den andre tingen som har vært en pest og plage på bilen er, at jeg har en dørstopper som er helt på jordet.Noe som har resultert i at når jeg lukker døren så kommer der et voldsomt smell.Dette har igjen gjort at jeg har fått en søt liten bulk i førerdøren :twisted: .Men,den skal jeg alltids klare å få slått inn igjen.

Etter som det er rimelig kaldt ute nå så blir det lite skruing .Så har igrunn lite og oppdatere når det gjelder akkurat dette.Eller for å si det enkelt:Jeg gidder ikke å skru så lenge bilen fungerer sånn som den gjør.

Blir heller vask og stell. :)

Det som er på to do listen min nå er følgende:

-Full service på alt av dørlåser/mekanisme

-Smøre opp alt av vindusheiser og det som tilhører der

-Få lys i div brytere som takluke og lysbrytere

-Evnt.høyglanspolere Throwing star felgene mine..

Bilder av de tingene som jeg har fått i posten kommer senere ikveld .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hel og fin E34, artig å høre at en gammel E34 kan gi familieglede på langtur :D Vi var selv på Hovden i helgen med min E34, ypperlig på langtur og den fungerte supert selv i -25 grader :D

Veldig artig det med bladet, må ta vare på både blad og bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger slike detaljer som historien rundt bladet, dødskult :)

Nice bilder ang nøkkelsettet btw...

He he,ja litt spesielt er det,så det er nok en menig med det.

Men litt sjokka ble jeg,,,,

Prøver og gi så detaljert forklaring på det jeg gjør og det skal jeg fortsette med så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hel og fin E34, artig å høre at en gammel E34 kan gi familieglede på langtur :D Vi var selv på Hovden i helgen med min E34, ypperlig på langtur og den fungerte supert selv i -25 grader :D

Veldig artig det med bladet, må ta vare på både blad og bil :D

Jo takk for det Fredrik!

Bilen fungerte knirkefritt den.og alle koste seg masse.

Ja en skal ikke tulle med en god gammel sliter som E34,Den fungerer som regel bestandig hvis de får godt stell :) .

Ja det med bladet er spesielt og ja den må taes vare på ,skal gjøre så godt jeg kan. :wink::wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så skal jeg prøve å legge ut bilder og tekst så mye som mulig.

Jeg har fått et par småting i posten nå i det siste.

Har i lengre tid prøvd å få tak i en refleksplate bak til og ha mellom lyktene,og dette fikk jeg tak i av en hyggelig kar her på forumet.Denne var desverre noe defekt ,altså knekt så her måtte det litt limejobb til.

Det som ble brukt her var lynlim og 2komp epoxy og det ble bra til slutt.deretter tok jeg og polerte opp hele platen og blank og fin ble den.

Ville ha montert den nå men kulde og snø satte en stopper for det.

Ny dørstopper har jeg også fått.denne skal fettes opp og monteres snarest:

Legger ut et par bilder:

Dørstopper komplett.

zsrsaa6my5soiqeun50j.jpg

Bilde fra andre siden:

jyn227kmp5u7852godjg.jpg

Også refleksplaten:

9p1g6q6hhs7g6dykkbtd.jpg

Som dere ser så er den limt på venstre side,men dette vil ikke bli synlig pga skiltet.(Har prøvd og testet).

Ikke akkurat den mest spennende updaten,men jeg tar bilder av alt jeg gjør og får til bilen så da får det bli sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...