Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Har idag brukt bilen mer eller mindre i hele dag til testkjøring.

har en radiator som lekker litt.(Ny er bestilt).

Og jeg må bare si en ting at jeg koser meg mer og mer bak rattet med denne luringen :) .

Har idag kjørt ca 25 mil og bilen fungerer veldig greit og jeg blir mer og mer imponert over å bra egentlig denne bilen går.Med tanke på alder og er klin original så er det ihvertfall ikke vanskelig å følge trafikken.

Så jeg gleder meg masse til å få vanlige skilt på bilen.skal ha bilen på visning hos biltilsynet den 19 oktober for å få godkjent den med senk.deretter ettergodkjenning på verksted.Så får vi satse på at biltilsynet godkjenner bilen med senkingsen som er på bil.

Gidder ikke å legge ut noen bilder av testkjøringen.Men skal til og tektylere nå iløpet av kort tid så da blir det litt pics update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg lagt opp en plan for morgen dagen.(Hvis bra vær)

Det nærmer seg visning på biltilsyn og da bør vel det meste være på stell.

Så imorgen skal gå over bensinrør og gjøre disse rene for å så legge litt tyntflytende tektyl over .

Skal og ta en titt på bakbremsene da ikke bremseklossene ikke biter over hele skiva.Den tar kun over ca 3cm av skiva mot 5,6cm som den skal gjør.Får og helt ny radiator imorgen som skal på.det blir godt.

Blir litt bilde update da tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har fått brukt bilen litt, men synd med radiatoren, den så jo bra ut, men det hjelper ikke når den lekker. Er du interessert i chip til 535? Jeg har chip til min, men skal bestille datasprut, så du kan få chip av meg billig;)

Ja jeg har fått brukt bilen litt ,må bare ha litt ekstra frostvæske med meg,men det ordner seg nå idag tenker jeg.

Angående chip sjekk PM en din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det taxibjørn.Alltid hyggelig med tilbakemeldinger.

Ja det kommer seg saaakte men sikkert.Skulle egentlig ha skrudd litt idag men har en bod som ser ut et hus i Syria som jeg måtte til bunns i.like greit egentlig ventet på noen deler som skulle komme idag men de dukket selfølgelig ikke opp før neste mandag.

Imorgen er det litt rødskilt igjen.Fetteren min bor noen mil unna og ville se bilen og den har ikke vondt av og bli brukt.Kommer til å bruke mye tid på bilen.Ganske enkelt fordi hvis enn først har begynt å stelle og styre med dette "greiene" så får enn jo prøve holde det sånn noenlunde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utflytta ændalitt er dette vakker lesing! Inspirerende og flott bil!

Jo takker,må jo sørge for at den kommer opp og lever igjen og at det ikke blir et prosjekt som står på fire bukker og har tusen planer for ,som igjen ikke blir gjort noenting med.

Men så mye som jeg har gjort nå med bilen ,kunne jeg egentlig kjøpt en fin e39 eller e46 meeeeeeen føler ikke det blir det samme.Har alltid likt e34 .

Dukker opp noe mer nå til neste uke.Effekt anlegg da dette som står på er veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så mye som jeg har gjort nå med bilen ,kunne jeg egentlig kjøpt en fin e39 eller e46 meeeeeeen føler ikke det blir det samme.

Med det regnestykket kunne jeg reist på Kongo-safari for det jeg tapte på den forrige Mercedesen jeg hadde. Ikke verdt å regne på!

Hvor langt har sleden din gått forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingenting! Bare å trøkke på da! Km har jo egentlig ikke så mye å si. Eneste grunnen til at jeg er opptatt av km når jeg ser på bil er jo at en del bilførere har en tendens til å gi faen etter 200k. Forfallet kommer av manglende ettersyn, ikke nødvendigvis km i seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er servicehefte opp til 195000 km så det er jo bra.

Men bilen har stått en stund så jeg har byttet alt av servicedeler(som du sikkert så tidligere itråden).

Ja jeg regner med at den holder en stund.Ihvertfall med mitt bruk.sånn en bil må passes på men samtidig blåses ut av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens,idag har jeg brukt dagen på 535 en.Har igrunn gjort en del.

Sliter med at bremsene bak ikke tar ordentlig men tror jeg har fikset det nå.Alt av kallipere og stempel glir fint så jeg tror årsaken var litt trege calipere.(bilder kommer imorgen).Har dessuten gått igjennom bensinrør,pusset og behandlet de.Fikk også behandlet de plassene jeg sveiset for et par uker siden skikkelig.Strengt talt skulle jeg ha byttet alt av drivstoffrør men jeg merker at nå begynner jeg bli litt smålei av fiksing så jeg tar og bytter de til våren.

Styresnekka fikk og smake litt verktøy idag.Strammet den ,men den skal strammes mer imorgen.Fremdeles litt dødgang men myyyyye bedre.

Har tatt masse bilder som kommer nå ikveld eller imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...