Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, NeonMuffler skrev:

så morro! synd det ikke er de forholda her enda:P klør i fingra selv hehe

Ja var knallgøy uten tvil :)

Skjønner hvertfall du klør i fingrene med det våpenet du har.

Desverre var det vel en kortvarig lykke da de har meldt snø og kulde igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja var knallgøy uten tvil :)

Skjønner hvertfall du klør i fingrene med det våpenet du har.

Desverre var det vel en kortvarig lykke da de har meldt snø og kulde igjen :(

Hehe jeg får vel kjørt den ut av garasjen imorgen for å bytte stol, men det er det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang vært på en skikkelig langtur med denne ? Det slo meg at det virker som du bare har tusla rundt på sørlandet med den :bmw:

Har lyst til å reise på en skikkelig langtur med 525`n til sommeren, men får se an om det blir overhaling, bytte av motor eller at jeg bare kjøper en tønne med biltemaolje og lar den skure å gå i 2018 :-P Hadde vært gøy å kjørt til Spania der far min har leilighet, men det koster skjorta å kjøre 600 mil pluss alle bompengene i Frankrike og Spania :wink: Men igjen, det handler om prioriteringer :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen blir brukt på like premisser som e61en og har vært både i Sverige og Danmark .

Den fungerer perfekt på lange turer.

Men er dyrt som du nevner å kjøre langt med .

Skal til Tyskland i mai ,da satser jeg på å ha denne .😃

Ja skal du kjøre til Spania , det vil nok koste litt med en e34 med bensin og sekser 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, har ikke fått med meg at du har vært på lengre turer med den 😉 Men det er bra at den har fått seg noen langturer 👍 Skal du til Ringen og kjøre eller andre BMW-plasser ?

Det med tur til Spania er ikke en plan enda, men lysten til å kjøre dit er stor. Har kjørt mange ganger til Spania. Gammal Merc, 64 modell Ford Falcon Cab, 76 modell Caddilac Coupe De Ville, Subaru Pickup 😂 67 modell Opel Rekord stv og en Chrysler Pacer Valiant 71 modell (Australs Dodge Dart) Artige turer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Hva liker du best å kjøre, bensin eller diesel? Mtp lyd; følelse osv ;)

Jeg er jo egentlig en bensinmann og trives like godt i denne som i 530en .

Det jeg liker med denne ,er lydbildet ,den krafta som hentes etter 3000 omdr,det gjør meg veldig glad.

E61en er jo som et lokomotiv ,den bare drar og drar ,girer og drar og det er jo like gøy.

Nei begge ting er jo gøy når jeg tenkte meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Åja, har ikke fått med meg at du har vært på lengre turer med den 😉 Men det er bra at den har fått seg noen langturer 👍 Skal du til Ringen og kjøre eller andre BMW-plasser ?

Det med tur til Spania er ikke en plan enda, men lysten til å kjøre dit er stor. Har kjørt mange ganger til Spania. Gammal Merc, 64 modell Ford Falcon Cab, 76 modell Caddilac Coupe De Ville, Subaru Pickup 😂 67 modell Opel Rekord stv og en Chrysler Pacer Valiant 71 modell (Australs Dodge Dart) Artige turer 👍

Var i Sverige ifjor med den en tur .

Nei ,jeg og kona snakket om en tur til Flensburg ,og da har jeg lyst til å ta den :).

Da har du hatt mange turer i spennende biler som jeg liker .

Sist jeg var i Sandefjord ,traff jeg på et gammelt ektepar som hadde kjørt fra Sveits til Norge i en 85 323i .

Sånt er kult .

De var ikke snakkesalige men fikk nå ut av denne gamle sure mannen at bilen hadde vært hans siden 86 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sveigis skrev:

Hei hei og takk for sist 😃😃!

Nå er det en stund siden sist ja.

Og Idag var det jo varmegrader og relativt tørre veier.

Så idag følte jeg den måtte luftes .

Saken ble jo ikke bedre da Fredrik 90 kom bort med sin e34😀

Da levnet det ikke noe tvil , denne skulle våknes opp .

Og litt drahjelp måtte den ha:

image.thumb.jpg.5e3a01f6fd8ea9248c399cfb0cdc6d1c.jpg

Ser litt kald og gretten ut her:

image.thumb.jpg.7a7dfbe1627b4aceea0671d3307722fe.jpg

Men med noe lading , var det bare å vri på nøkkel og den startet momentant fra to mnd dvale.

Ingen overraskelser , bare å sette i gir og kjøre .

Og vet dere noe?

Det var dritt gøy 😀😀

Bremsene var noe harde men etter noen meter fungerte alt .

Ble en tur og fylle noe bensin og en mil eller to på veier som ikke var voldsomt saltet .

Og årets første bilder tok jeg:

alltid gøy å lufte denne:

image.thumb.jpg.5383a9a1b3422892bd76a5fea41f16f0.jpg

Godt å se den på vei igjen:

image.thumb.jpg.04ca6ec58b55a42753e9cf08bf3f6a90.jpg

Merket fort at jeg ble like glad Idag som når jeg hentet den for seks årsiden.

Godt vi går mot rett tid av året .

Mann får godfølelsen når man setter seg inn å starter opp m30n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Var i Sverige ifjor med den en tur .

Nei ,jeg og kona snakket om en tur til Flensburg ,og da har jeg lyst til å ta den :).

Da har du hatt mange turer i spennende biler som jeg liker .

Sist jeg var i Sandefjord ,traff jeg på et gammelt ektepar som hadde kjørt fra Sveits til Norge i en 85 323i .

Sånt er kult .

De var ikke snakkesalige men fikk nå ut av denne gamle sure mannen at bilen hadde vært hans siden 86 :)

Flensburg vet jeg lite om. Ligger vel nær Danmark ? Men det kan bli en skikkelig kosetur for dere og ikke minst 535’n 👍

Ja hadde min første tur i 1976 med den gamle mercen. Pappa hadde med 15 liter olje og det holdt akkurat tur retur Tarragona i Spania 😂 Falconen kjørte jeg alene ned til Spania siden pappa ville ha den som hverdagsbil der nede 👍 Han kjørte den selv tilbake året etterpå. Ja det har vært mange fine bilturer ned dit 😃

Stusselig å møte på gretne folk når man vil prate litt bil 😖 Men artig at de hadde så god smak da 👍😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flensburg grenser til Danmark ja og har lyst til å gjøre det med denne bilen :)

Gode minner det du forteller her uten tvil.

Enig det med stusselige folk.

Men er jo ikke alle som ønsker å prate om bilene sine desverre og det må man jo akseptere :).

Det vittigste var jo at fruen i denne bilen var kledd som det var i 1986 og hvem vet ,kan de ha spilt Modern Talking og Cherry Lady minnet tilbake da de var unge og nyforelsket ?:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig å reise på roadtrip i E34 :-D

Nei er ikke alle som er like sosiale og slikt skal respekteres. He he he ja kanskje de var på tur Down Memory Lane :wink: Nostalgitur :-P Men er lov å være hyggelig...

Vet ikke om jeg nevnte det, men vi skal en tur til Tromsø i månedskiftet juni/juli og planen er å bruke 525`n. Så håper ting går greit.

Men sitter her og er så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Har jo sagt ja til å kjøpe denne b25 av han som la den ut for salg på E34-Norge. Har fått litt kalde føtter ang motorbytte, men føler jeg har bundet meg til denne handelen. Er så mye om og men ang levering, siden selger er trailersjåfør, men veldig uforutsigbart når han får oppdrag østover til meg. Jeg har ikke bil med hengerfeste, så er avhengig av å få lånt meg bil og henger. Mulig dette bare er svært i hue mitt og forløper greit den dagen han kontakter meg og sier han har fått tur. Jeg er bare litt dårlig på å takle uforutsigbarhet :-(  Kan jo selvfølgelig høre om han har mulighet til å lagre motoren og at jeg kan reise over til Bergen og hente motoren når jeg er klar for dette motorbyttet.

Ja ja, nok om meg :wink: 

Ha en fin dag Jan :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann sent svar ...

Angående motor hadde jeg tatt den uten tvil.

Du får den jo billig og er kjekk å ha.

Så er det jo kleint å bimde seg til en avtale og så trekke seg en stund etterpå .

Sikkert mange som vil ha den motoren.

Så  dette skal du ikke grue deg til,dette klarer du fint Tore.:):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Liten update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...