Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, telekarlsen skrev:

Rimelig kjipt med deler som ryker, og feilen/svakheten er kjent :angry:
Selv opplevde jeg at EGR kjøleren på min 2011 F11 måtte byttes, kun en uke etter overtagelse (denne høsten) - for egen regning.
Symptomet var at bilen "drakk" kjøleveske og det var ingen åpenbar lekkasje. Kr 10.500,- kom det på :unsure:
Og jeg mener at BMW har recall-programmer for denne delen, bare ikke på min bil...

En litt annen sak -
Noen som vet om en kan tvinge Auto Stop/Start til "default off"?
image.png.e5c0d1acd6b05baed3db86f01a089258.png

Terje

Generelt sett er det en kjent sak at biler før eller siden ryker :-/ I Norge har vi gode garantier - hele 5 år etter at bilen gikk ut fra forhandler. Feil fra produksjon/design som fremkommer etter dette er slik sett ikke noe produsenten lenger trenger å stå til ansvar for - da har det holdt det det er ment å holde. 

 

Start stopp: Denne kan kodes. Forhandlere vil gjerne ikke gjøre det, men har man carly eller annet tilpasset utstyr er dette en enkel fiks. Du kan velge om start/stop skal være enablet by default (standard), Av by default, eller "som sist" by default.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Jeg har en f11 xdrive, og synes den er i overkant myk. Har h&r senk foran og prog. bak. Har noen byttet dempere på xdrive til noe stivere enn originalt? Bilen har gått 138k. 

Kom gjerne med forslag/tips om merke, hvor man handler og pris!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke om filmen virker her. Men opplever en ganske markant gnisse/kvine lyd fra motorrom på min 12 mod 530d. Dette kommer kun ved start av kald bil i kaldt vær. Når bilen har gått seg varm er lyden borte.

Noen som har opplevd tilsvarende, eller har noe formening om hva det kan være?

Bavaria sjekket det ut ved forrige service, men da var bilen og været varmt og ulyd ikke tilstede.

406BD06B-020A-4EB9-80AB-84428E7F92FE.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har begynnt å irritere meg over noe bilen min har begynnt med i det siste. Har en f11 med automatisk bakluke....og automatisk rollo cover eller hva det nå heter.Rolloen blir løftet opp og ned av noen skinner på hver side av bagasjerommet, med en eller annen form for elmotor. I det siste har denne rolloen begynnt å stoppe halvveis nede når jeg lukker bakluken eller bakluke vinduet. og jeg hører et lite klunk fra venstre side av bilen.Det skjer ikke hver gang men la oss si 2 av 3 ganger. Opp går alltid helt fint, det er ned som er problemet. Når rolloen ikke går ned så sperrer det for deler av utsynet ved rygging...så det er en smule irriterende.

Noen andre F11 eiere som har opplevd noe lignende.. hva var eventuelt løsningen???

Er det meningen at disse skinnene skal smøres på noen måte???

 

I dag oppfører den seg normalt igjen (etter at jeg hadde bestillt time hos bmw forhandler, da bilen enda har en måend igjen av garantitiden). Var minus grader i går og på lørdag.....da rolloen ikke ville ned. I dag er det 3-4 pluss. Kanskej det har noe å si?!?!?!?!!!

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så idag har jeg fått hentet min nyinnkjøpte F10, og det eneste jeg har merket som jeg lurer på at jeg syns den durer veldig når jeg enten holder inne bremsen, setter den i park eller nøytral mens den går på tomgang. Er dette normalt på 520d LCI? Bilen er en 14 modell. Ellers fantastisk bil, nydelig å kjøre.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i hverrtfall slik på min prelci f11 2013. Står den i drive med foten på bremsen durer den mye mer enn hvis den står i park. Må ha et eller annet med at man setter drivverket i spenn, og at man da belaster eksokoppheng mere. For på min så kommer duringen fra eksosen.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.1.2018 at 21.27, Clevion skrev:

Så idag har jeg fått hentet min nyinnkjøpte F10, og det eneste jeg har merket som jeg lurer på at jeg syns den durer veldig når jeg enten holder inne bremsen, setter den i park eller nøytral mens den går på tomgang. Er dette normalt på 520d LCI? Bilen er en 14 modell. Ellers fantastisk bil, nydelig å kjøre.

Jeg synes ikke dette hørtes normalt ut. Hverken min -13 F11 eller min forrige E61 gjorde dette. Merker knapt at man setter bilen i D mens bremsen holdes inne, kanskje til nød et lite nykk i bilen noen få ganger og ørlite endring i nyanse i lyden. Så spørs det hva du synes er mye og jeg synes er nyanse da, men høres ut som om det er ganske forskjellig på våre to biler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, larserso skrev:

Jeg synes ikke dette hørtes normalt ut. Hverken min -13 F11 eller min forrige E61 gjorde dette. Merker knapt at man setter bilen i D mens bremsen holdes inne, kanskje til nød et lite nykk i bilen noen få ganger og ørlite endring i nyanse i lyden. Så spørs det hva du synes er mye og jeg synes er nyanse da, men høres ut som om det er ganske forskjellig på våre to biler :) 

Årsaken her er nok firesylindret motor vs. sekssylindret motor. Det er betydelig forskjell på disse i skisserte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.11.2017 at 6:26 PM, largund said:

Nytt spm om nøkler:  2011 F11 520d (om noen overser billista i signatur) :-P

Kjæresten og jeg bruker bilen omtrent like mye og vi har begge koblet opp telefonene våre til bilen for handsfree og bluetooth-avspilling av musikk.

Slik det er nå, med bruk av samme nøkkel, kobles sist brukte telefon til bilen selv om en annen telefon er først inn. Skjønner?

Så mitt spm er om at viss hun bruker den andre nøkkelen vil da bilen koble opp på hennes telefon selv om vi begge to går inn i bilen samtidig og jeg var der sist, med min nøkkel?

Kan nå avkrefte/BEkrefte at å bruke forskjellige nøkler ikke medfører at våre telefoner kopler seg opp til bilen respektive. 
Det vil altså si at selv om jeg bruker "min" nøkkel, etter at kjæresten kjørte bilen sist, så er hennes telefon fortsatt oppkobla i bilen. 

Lurer på dette med profil-settings?  Kanskje om man definerer profil i CIC på enkelte nøkkel om d vil funke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.1.2018 at 0.26, Saltkjelen skrev:

Årsaken her er nok firesylindret motor vs. sekssylindret motor. Det er betydelig forskjell på disse i skisserte situasjoner.

 

Er det jeg tenker og, at det bare har noe med at det er firesylindra og ikke seks. Om det skulle være noe som ikke skal være der, er det jo fortsatt igjen nybilgaranti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.1.2018 at 0.26, Saltkjelen skrev:

Årsaken her er nok firesylindret motor vs. sekssylindret motor. Det er betydelig forskjell på disse i skisserte situasjoner.

Mulig man merker det bedre på firesylindret motor, men hadde firesylindra E61 diesel på forrige bil og har sekssylindret. Tenkte ikke over det den gangen, men kan jo være jeg hadde gjort det i dag. Har nå 8-trinns kasse, men jeg vet ikke om det har noe betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har multifunksjonsinstrument i min F10, og lurer egentlig på om det går an å gjøre noe i iDrive-systemet eller en form for koding som gjør at displayet hele tiden vill være hvitt istedenfor at det slår over til oransje når det blir mørkt eller tunnel.

P90093650.thumb.jpg.9fb042a3578eab54fe89cc09c8e054d4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et underlig problem med F11 når den har stått en stund(3uker) og skal kjøre den ut av garasjen, plutselig midt på tunet så begynner den og vagle noe helt sinnsykt.(vibrasjoner). Kommer ikke med engang jeg fyrer kommer etter ca 1 minutt i drift, og varer i typ 10 sek, før den stabiliserer seg, og etter dette så er alt tipp topp til jeg parkerer den igjen og lar den stå i 3uker. Så er det samme runda. Ikke noe feil meld lagret ikke noe sprekk eller slærk i vib demper som jeg kjenner. Har lekk på høyre bak belg men dette kan jeg ikke sette i sammen med vibrasjonene. Føler neste at det er luft i noe av dysene som som gjør at den ikke går slik han skal. men vanskelig og sette fingeren på det da jeg må vente en stund igjen før det forekommer. Minner meg litt om dårlig hardykobling også, men denne ville jeg ha kjent etterpå også. samme ved skjev veivaksel. Så det virker som det er noe som trenger trykk typ girkasse/diesel(register) som slipper over tid? (Er btw en 520dat 2010 mod uten sports automat). 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...