Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med downpipe eventuelt fjerning av innmat i partikkelfilter på 530d??

 

Tenker på om det blir mer lyd og eksos feks. Og ikke minst dette med Eu godkjenning, går det eller går det ikke gjennom kontroll?

Hvis jeg har forstått riktig vil det å fjerne dpf fra program ved tuning føre til problem før eller senere uansett, og det som må til er å fysisk fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Byttet inn 2 Toyataer inn i en 2012 BMW 530xDat Touring som jeg fikk levert den 05.04.18. Kjøpte bilen hos BMW forhandler. Den kom til Norge fra Tyskland i 2012, og nå har den gått 102000 km..

Nå har jeg funnet to ting som gjør meg bekymret.

1. Den høyre hovedlykta dugger noe sinnsykt... Vi hadde en dag med slapsesnø. Tok ca ei uke før det ble normalt igjen. Se bilder

2.En BMW entuiast fant faktisk rustblemmer i toppen av alle 4 dørene under denne gummipakningen :shock: Dette sjekket jeg ikke før kjøp for trodde ikke det var noe problem siden dørene er av aluminium.

 

Ble litt skuffet over disse tingene... Har jo 6 mnd garanti på kjøpet fra forhandler.

Er dette ting som burde løses på garanti?

Har jeg kjøpt katta i sekken??

Ellers er jeg sinnsykt fornøyd med bilen... Helt forelsket.. :)

Bilen har til å med fått navn av ungene... "Helga" :-D

Med vennlig hilsen

   Ivan

IMG_1551.JPG

IMG_1549.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke annen dokumentasjon enn at de sa at alle service var utført. Og de viste meg en utskrift som de hadde tatt ut fra nøkkelen.

Vehicle check + 2 andre checks ble utført før jeg fikk bilen. Det var en del av "kjøpet" at storservice skulle tas. 

Tenker jeg tar meg en tur å snakker med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrosjon i øvre fremkant pga at aluminiumen under oksiderer er dessverre helt vanlig på disse. Dette dekkes glatt av 5 års nybilgarantien. Jeg vil hevde det bevitner at det her anses som en feil. Når du så kjøper en slik bil fra merkeforhandler, så har du igjen 5 års reklamasjonsrett, og de burde enten gjort deg oppmerksom på dette før kjøpet, eller akseptere det som en reklamasjon nå etter snart 2 uker. Enkelte har fått dette utbedret på rustgaranti også etter at nybilgarantien er utgått. Sjekk for sinkslipp på bakluke i samme slengen.

Jeg mener altså at du har en særdeles god sak i forhold til en reklamasjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har garanti fra bmw eller forhandler så hadde jeg klaget på lykten som det er dugg i. Fikk skiftet begge mine på garanti når bilen var rett i underkant av 5 år!, men min bil er norsk solgt og har 5 års garanti. Det er vel 12 års garanti på rust/zink slipp. Fikk også fikset dette på 2 av dørene på min også. på garanti!

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd 245/40r20 på f1x? Rulleomkretsen er innafor ser jeg. Og har funnet en m5 via google som kjørte dette framme. Syntes det fylte hjulbuene bra.

Ser de aller fleste kjører 245/35r20, noe jeg synes begynner å se tynt ut med tanke på profil. Er det noen grunn til det? Det er mer komfort ved å øke profilen litt når vi snakker 20"

En mellomting er 235/40r20 men denne dimensjonen er det kun continental som leverer

 

 

Bilde viser 245/40r20

 

Screenshot_20180418-230158.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Evopower skrev:

Er det noen som har prøvd 245/40r20 på f1x? Rulleomkretsen er innafor ser jeg. Og har funnet en m5 via google som kjørte dette framme. Syntes det fylte hjulbuene bra.

Ser de aller fleste kjører 245/35r20, noe jeg synes begynner å se tynt ut med tanke på profil. Er det noen grunn til det? Det er mer komfort ved å øke profilen litt når vi snakker 20"

En mellomting er 235/40r20 men denne dimensjonen er det kun continental som leverer

 

 

Bilde viser 245/40r20

 

Screenshot_20180418-230158.png

Jeg må mest sannsynlig ha fire nye felger til min bil, og lurer da på å kjøre 20". Må jo si at dette her ser meget pent ut, og det er godt innafor 5% rulleomkretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Clevion skrev:

Jeg må mest sannsynlig ha fire nye felger til min bil, og lurer da på å kjøre 20". Må jo si at dette her ser meget pent ut, og det er godt innafor 5% rulleomkretsen.

Denne dimensjonen 245/40 x 20 er samme som 265/35 x 20 som M5 har. Det som må sjekkes når du går opp er at det ikke tar borti innerskjermer ved fullt rattutslag.

Her er en omregningskalkulator.

http://www.dekkalkulator.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chris A skrev:

Noen som har erfaringer med å kjøpe M sport ratt på eBay? Vurderer å oppgradere rattet til den nye typen. Ser ut for å være greit å montere.

Jeg kjøpte mitt på ebay, fra et firma lokalisert i Sverige. De selger hovedsakelig nye ratt/opptrukkede ratt, men kan anbefale dem på det sterkeste. Det ble en misforståelse da jeg kjøpte ettersom jeg ikke fikk tilsendt rattmodulen, så sendte en kjapp mail, og det ordna seg med en gang. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg kjøpte mitt på ebay, fra et firma lokalisert i Sverige. De selger hovedsakelig nye ratt/opptrukkede ratt, men kan anbefale dem på det sterkeste. Det ble en misforståelse da jeg kjøpte ettersom jeg ikke fikk tilsendt rattmodulen, så sendte en kjapp mail, og det ordna seg med en gang. 

 

Ser det er flere fra latvia. Mitt ratt har jo mye greier på. ACC, Varme, Vibro og paddles. Kan du sende PM på firmaet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere "heldige" når dere bestiller ratt fra øst-europa kanskje dere til og med får et ratt som opprinnelig er levert og ment for Norge... Er vel til stadighet tyveri av slike deler rundt om. Greit å reflektere litt over hvem og hvor man handler brukte deler i alle fall... Så lenge det finnes et marked for slike deler vil det alltid være noen som blir frarøvet delene sine... Jeg sier ikke at alt fra Latvia er tjuvgods, men greit å tenke gjennom hva man holder på med og sjekke hvor delene kommer fra når man kjøper slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fuzzy skrev:

Er dere "heldige" når dere bestiller ratt fra øst-europa kanskje dere til og med får et ratt som opprinnelig er levert og ment for Norge... Er vel til stadighet tyveri av slike deler rundt om. Greit å reflektere litt over hvem og hvor man handler brukte deler i alle fall... Så lenge det finnes et marked for slike deler vil det alltid være noen som blir frarøvet delene sine... Jeg sier ikke at alt fra Latvia er tjuvgods, men greit å tenke gjennom hva man holder på med og sjekke hvor delene kommer fra når man kjøper slikt.

 

Ja, det er akkurat dette jeg har i bakhodet. Men det er ikke enkelt å finne ut av for oss som skal kjøper heller. Man må nesten forholde seg til det som står dær og karakterene til selger. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...