Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Pen bil, men litt mye luft i hjulbuen?

Eh.. tror ikke det blir noe senking nei.  

Ja, det er pent, men Bmw har "shady" nok byggkvalitet i interriøret sitt som det er.

Ikke noe vits å erte frem mer knirking og knaking en nødvendig.

 

Pluss man sparer vel foringer og annet hærket litt mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null og niks ulyder i min, foringer kan man skifte etter behov :)

Min er inne på verksted for andre gang for å fikse en bug i service-indikatoren, som sier at den skulle hatt visuell sjekk 01-2000. Første gang resatte de den bare og satt inn ny dato, det holdt noen uker. Nå skulle de se litt nærmere på det. Håper det ordner seg, har uansett garanti på den, men bale når bilen står på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bare gjenta at det er ikke noen som helst ulyder i min F10, jeg synes den virker solid og godt skrudd sammen som vanlig ifra BMW. Jeg må også legge til at F10 nylig gikk til tops i den amerikanske kvalitetsundersøkelsen J.D Power, nettopp pga enestående byggekvalitet og meget høy driftsikkerhet.

Jeg vil tro at biler som er plaget av ulyder på ett eller annet tidspunkt kan ha fått demontert deler av interiøret i en eller annen forbindelse, og at man da ikke har fått det like bra sammen igjen. Forørig kan man ta seg en prøvetur i tilsvarende Audi eller Mercedes, så får ordet "shady" byggekvalitet en litt annen betydning :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På F10'en min kan jeg kun velge oransje intrument lys, betyr det at jeg mangler noe ekstrautstyr? Min er registrert i oktober 2010. Er dette noe som kan ettermonteres? Eller kodes?

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skrangling i noen plastdeksler på min, når jeg kjører over brostein etc. Spesielt fra midtkonsollen, men må høre etter for å legg merke til det (kun jeg som hører det, ingen passasjerer visstnok). Men hadde ikke forventet noe annet med senk og 21" heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På F10'en min kan jeg kun velge oransje intrument lys, betyr det at jeg mangler noe ekstrautstyr? Min er registrert i oktober 2010. Er dette noe som kan ettermonteres? Eller kodes?

Du har første gen. instrument panel. Skal være sånn på de :)

Etter det kom  6wa og så kom 6wb. Begge kan kjøpes og kodes til bilen. Er ikke lett å finne noen her i norge, men på ebay derimot er det en del :) 

Det må kodes ja og det lønner seg ikke kjøpe en som er brukt. Er mye jobb  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skrangling i noen plastdeksler på min, når jeg kjører over brostein etc. Spesielt fra midtkonsollen, men må høre etter for å legg merke til det (kun jeg som hører det, ingen passasjerer visstnok). Men hadde ikke forventet noe annet med senk og 21" heller :P

Er en av grunnen til at jeg ikke ønsker senk + at det er ikke altid like praktisk med de veien vi har her i landet. 

Ser bra ut da :)

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også bare gjenta at det er ikke noen som helst ulyder i min F10, jeg synes den virker solid og godt skrudd sammen som vanlig ifra BMW. Jeg må også legge til at F10 nylig gikk til tops i den amerikanske kvalitetsundersøkelsen J.D Power, nettopp pga enestående byggekvalitet og meget høy driftsikkerhet.

Jeg vil tro at biler som er plaget av ulyder på ett eller annet tidspunkt kan ha fått demontert deler av interiøret i en eller annen forbindelse, og at man da ikke har fått det like bra sammen igjen. Forørig kan man ta seg en prøvetur i tilsvarende Audi eller Mercedes, så får ordet "shady" byggekvalitet en litt annen betydning :)

kan ikke si noe om e-klassen  2012 frem til nå, da jeg ikke har kjørt den selv så mye.

kun vært passasjer ved noen anledninger (annet en drosje da :P)

Audi a6 fra samme periode er veldig, veldig bra skrudd sammen innvendig.

 

Etter jeg fikk byttet "alu" list på høyre fram dør, har det blitt en god del bedre med små knirking på "varme dager"   :)

Hører fremdels knak og knekk fra Hvac (delen du stiller klima/radio) ved moderat oppbremsning eller over mindre asvaltskjøter på varmedager.

Det er totalt tyst når bilen ikke har vært i solen eller det er under 20 grader ute.

Fra tid til anne kommer det vibrasjonslyd fra koppholder dekslet (rister)

Dette er sprø hardplast.   Pr. Nå er bilen iallefall til og leve med . Men senk blir det nok ikke ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på 163hk og 184hk på F11?

Er det gjort noe med innsuget, eller er de bare programert annerledes?

Hvis man skal chippe, får man samme effekt ut av 163hk, som 184 da?

Så vidt jeg vet er 163hk-versjonen av F10/11 520d en software-begrenset utgave av 184hk, altså er all "hardware" lik. Dermed har de samme potensiale for chipping.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på 163hk og 184hk på F11?

Er det gjort noe med innsuget, eller er de bare programert annerledes?

Hvis man skal chippe, får man samme effekt ut av 163hk, som 184 da?

 

Med BMW sin MPPK så får man samme effekt enten man har 163hk eller 184hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på 163hk og 184hk på F11?

Er det gjort noe med innsuget, eller er de bare programert annerledes?

Hvis man skal chippe, får man samme effekt ut av 163hk, som 184 da?

 

Eneste forskjellen er at den blir strupet på toppen. altså på høyt turtall, derfor 163 hk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...