Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Fuzzy skrev:

De trenger vel ikke være oppgraderte for å være utbedret? Om de kjenner en svakhet, feks feil lim i vulkanisering, annen ventil eller lignende, relatert til produksjonsdato, så er det bare fordyrende å lage nytt artikkelnummer når dette utbedres dersom probleme er sporbare på annen måte. Så to artikler med samme artikkelnummer og ulik produksjonsdato trenger ikke å ha de samme iboende svakheter.

Tilfellet mitt og andre sine på v.side som BMW kjører aksjon på,er at de har blitt slitt inntil korden/armeringa nederst mot bærearm slik at de punkterer.De vet vel levetida på disse og  bytter på innkalling før garantitida går ut. Ryker på 60-70k. Sporbarheta er vel art.nr og prod.dato som er prega inn i plastdelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, steinarn skrev:

Tilfellet mitt og andre sine på v.side som BMW kjører aksjon på,er at de har blitt slitt inntil korden/armeringa nederst mot bærearm slik at de punkterer.De vet vel levetida på disse og  bytter på innkalling før garantitida går ut. Ryker på 60-70k. Sporbarheta er vel art.nr og prod.dato som er prega inn i plastdelen...

Min røk på 120000Km. Fikk ny belg med nytt artikkelnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

iPhone 6 med iOS10.0.2 trøbler med blåtann.

Kan ringe ut men ikke ta i mot samtaler i bilen. Har slettet oppkoblingen både i bilen og på telefon. Etter ny paring kan jeg ta i mot den første samtalen, deretter er det helt stille igjen.  Dvs samtalen koples opp, men ingen lyd verken inn eller ut.  Når jeg ringer ut fungerer alt normalt.

Noen andre som opplever det samme, eventuelt som har løsninger på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Otis skrev:

Har du sjekket etter oppdatering på http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

Og ellers kan man si at både Apple og BMW vet om problemet og at de jobber med saken, men jeg vet ikke om det er ferdig enda.

Hm, sjekket dette nå. Fikk melding om at nedlastet oppdatering ikke var konvertibel med bilen. Er ikke imponert over BMW her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte et smell i bilen (F10 530xd) her om dagen når jeg rygget ut av garasjen og skjønte ikke hva det kunne være, og i ettertid synes jeg å ha hørt nye lyder ifra bak i bilen. Var på Bavaria idag, og de konstaterte fjærbrudd på venstre side bak. På bilen til min bror E92 335d røyk fjøra venstre fremme sist vinter. Begge bilene har gått ca 60.000km og kjøres helt normalt (ikke noe herjing).

Har også en 97mod E39 528i som har gått ca 300000km uten noe fjærbrudd, og har hatt flere andre BMW'er uten å oppleve fjærbrudd.

Er dette tilfeldig eller er kvaliteten på BMW fjærene blitt så mye dårligere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Var ute og kjørte på mørk landevei for et par dager siden,  og fikk endelig testet autodimming av fjernlys.)(kjøpte bilen i sommer)   Fungerte forsåvidt greit,  men bilen dimmet ikke ned da den møtte på trailere (med vanlige nær/fjernlys bare høyere montert enn personbiler).  Er det andre som opplever dette problemet?  Utrolig irriterende,  da man må inn og overstyre med fjernlyshendelen(og da skrur man også av autodimming). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dopus skrev:

  Var ute og kjørte på mørk landevei for et par dager siden,  og fikk endelig testet autodimming av fjernlys.)(kjøpte bilen i sommer)   Fungerte forsåvidt greit,  men bilen dimmet ikke ned da den møtte på trailere (med vanlige nær/fjernlys bare høyere montert enn personbiler).  Er det andre som opplever dette problemet?  Utrolig irriterende,  da man må inn og overstyre med fjernlyshendelen(og da skrur man også av autodimming). 

Har ikke hatt dette problemet, systemet er raskt til å dimme ned. Synes heller at systemet er noe tregt med å skru fjernlysene på igjen når møtende bil har passert. Har Adaptive LED-lykter, og de har kanskje en annen type dimme-automatikk enn auto-dimming av standard-lykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har standard bixenon lykter.  Bilen er 2013 modell hvis det har noe å si. 

Måtte overstyre 3-4 ganger da bilen ikke dimmet ned... Og hver gang var det en trailer/vogntog som var årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd problemer med autodim på min F11. Lånte en demobil fra annen merkeforhandler for en stund siden og der fungerte ikke autodim på fjernlys. Forsøkte igjen og igjen helt til jeg oppdaget at de hadde plassert køfri-brikken foran sensoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.10.2016 at 17.54, Maxmek skrev:

Hørte et smell i bilen (F10 530xd) her om dagen når jeg rygget ut av garasjen og skjønte ikke hva det kunne være, og i ettertid synes jeg å ha hørt nye lyder ifra bak i bilen. Var på Bavaria idag, og de konstaterte fjærbrudd på venstre side bak. På bilen til min bror E92 335d røyk fjøra venstre fremme sist vinter. Begge bilene har gått ca 60.000km og kjøres helt normalt (ikke noe herjing).

Har også en 97mod E39 528i som har gått ca 300000km uten noe fjærbrudd, og har hatt flere andre BMW'er uten å oppleve fjærbrudd.

Er dette tilfeldig eller er kvaliteten på BMW fjærene blitt så mye dårligere??

Jeg måtte pille ut nederste ringen på høyre bakfjær som lå å skrangla på svigers F10 525d. Den har 60` på tellern. Har også hatt 4 E36. 320,318is,323 og 325tds der 3 av disse hadde brudd bak på ca samme km.Ser på det som "Bmw sjuke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fuzzy skrev:

Aldri opplevd problemer med autodim på min F11. Lånte en demobil fra annen merkeforhandler for en stund siden og der fungerte ikke autodim på fjernlys. Forsøkte igjen og igjen helt til jeg oppdaget at de hadde plassert køfri-brikken foran sensoren...

Køfri brikken er montert korrekt( i skravert felt), og sperrer ikke for sensoren.  Får nevne de når den skal på service neste gang.  Er ikke krise,  men kun et irritasjosmoment. (på samme måte når automaten går ned i første og så tilbake igjen til andre i rundkjøringer,  istedet for å holde 2 gir.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...