Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, dopus skrev:

Køfri brikken er montert korrekt( i skravert felt), og sperrer ikke for sensoren.  Får nevne de når den skal på service neste gang.  Er ikke krise,  men kun et irritasjosmoment. (på samme måte når automaten går ned i første og så tilbake igjen til andre i rundkjøringer,  istedet for å holde 2 gir.) 

Jeg har aldri hatt problem med at den ikke dimmer ned, men heller at den dimmer ned pga gatelys osv. og ikke dimmer opp igjen før det er helt mørkt forran bilen. Må gjerne skru på fjernlysene manuelt, og da slår autodimmingen seg av. 
Har heller aldri hatt problem med at automaten girer ned i rundkjøringer. Tror ikke min girer til første før bilen står bortimot helt iro.
2011 520d F11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med girkassen har jeg fått beskjed om er  normalt,  og at andre opplever akkurat det samme. jeg får høre med merkeverksted neste gang den skal på service, om dette er noe dem kan kikke på. Er jo ikke så lett å sjekke for dem..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes autodimmingen er veldig effektiv, dimmer raskt ned når det er trafikk og skrur på fjernlyset raskt igjen. Det som irriterer meg er at den dimmer ned når man kommer til noe gatebelysning eller ett hus langs veien med lys. 

Det med automaten er vanlig, min kan også være litt masete og rykkete under 40 km/t. Det er self learing programmet som må nullstilles. Dette gjør du ved å ha tenning på, uten at motor går. Kickdown i 5-10 sek før du skrur av tenning, vent 5 min før du kjører en tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er belyst tidligere, men fikk et tips om kjent feilkilde til at nivåreguleringen slutter å virke.

Releet som styrer kompressoren sitter montert i bunnen av batterikassen, og der kan det bli vått. Slik så det ut hos meg (Releet er fjernet fra sokkelen):

044.JPG

 

Releet var vått, og bar preg av det innvendig.

 

048.JPG046.JPG

 

Fiksen på dette er visst (iflg en Pumamelding) å løsne releet og stripse det fast høyere oppe i ledningsnettet.

Det var en lite komfortabel kjøretur ned fra fjellet i dag med en bil som lå på gummistpperne bak. :-) Nå må jeg bare få tak i nytt rele, så håper jeg det er i orden. :-0

Edit: Nytt rele til 178,- fikset biffen. :-)

 

Endret av Hardtop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har dere problemer med at bombrikken ikke registreres dersom den er montert som vanlig i frontruten? har forsøkt å holde den flere plasser i frontruten uten at den registreres. Har prøvd med 3 forskjellige brikker, nå har bompengeselskapet gitt opp og sier at det må være noe med bilen som "blokkerer" signalene!! Dersom jeg holder brikken ut av sidevinduet så registreres den (så det er ikke feil med brikken)

Bilen er en 2012 F11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 330dtouring skrev:

Har dere problemer med at bombrikken ikke registreres dersom den er montert som vanlig i frontruten? har forsøkt å holde den flere plasser i frontruten uten at den registreres. Har prøvd med 3 forskjellige brikker, nå har bompengeselskapet gitt opp og sier at det må være noe med bilen som "blokkerer" signalene!! Dersom jeg holder brikken ut av sidevinduet så registreres den (så det er ikke feil med brikken)

Bilen er en 2012 F11

Har du Clima Comfort-rute på bilen din? I disse skal det vel være et eget felt hvor bombrikker skal plasseres (mener i alle fall å huske at det var slik på E60, hvor jeg hadde slik rute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.10.2016 at 21.53, Hardtop skrev:

Vet ikke om det er belyst tidligere, men fikk et tips om kjent feilkilde til at nivåreguleringen slutter å virke.

Releet som styrer kompressoren sitter montert i bunnen av batterikassen, og der kan det bli vått. Slik så det ut hos meg (Releet er fjernet fra sokkelen):

 

Releet var vått, og bar preg av det innvendig.

 

Fiksen på dette er visst (iflg en Pumamelding) å løsne releet og stripse det fast høyere oppe i ledningsnettet.

Det var en lite komfortabel kjøretur ned fra fjellet i dag med en bil som lå på gummistpperne bak. :-) Nå må jeg bare få tak i nytt rele, så håper jeg det er i orden. :-0

Edit: Nytt rele til 178,- fikset biffen. :-)

 

Heilt utruleg at BMW fortsatt har problem med lekkasje i bagasjerom/ reserverhjulsbrønn, sjølv på såpass nye bilar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 330dtouring skrev:

Ja jeg har det, husker du hvor brikken skal monteres?

Det er skraverte områder på hver side av speilsokkelen, oppunder der taket begynner. Her har jeg festet min AutoPass-brikke, og det fungerer uten problemer. Jeg har F11 med Clima Comfort-rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 07/10/2016 at 21.53, Hardtop skrev:

Vet ikke om det er belyst tidligere, men fikk et tips om kjent feilkilde til at nivåreguleringen slutter å virke.

Releet som styrer kompressoren sitter montert i bunnen av batterikassen, og der kan det bli vått. Slik så det ut hos meg (Releet er fjernet fra sokkelen):

Releet var vått, og bar preg av det innvendig.

Fiksen på dette er visst (iflg en Pumamelding) å løsne releet og stripse det fast høyere oppe i ledningsnettet.

Det var en lite komfortabel kjøretur ned fra fjellet i dag med en bil som lå på gummistpperne bak. :-) Nå må jeg bare få tak i nytt rele, så håper jeg det er i orden. :-0

Edit: Nytt rele til 178,- fikset biffen. :-)

Er dette en F10 eller F11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, 330dtouring skrev:

Har dere problemer med at bombrikken ikke registreres dersom den er montert som vanlig i frontruten? har forsøkt å holde den flere plasser i frontruten uten at den registreres. Har prøvd med 3 forskjellige brikker, nå har bompengeselskapet gitt opp og sier at det må være noe med bilen som "blokkerer" signalene!! Dersom jeg holder brikken ut av sidevinduet så registreres den (så det er ikke feil med brikken)

Bilen er en 2012 F11

Bombrikken kan du legge igjen hjemme, så lenge du fortsatt har avtale :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avtalen er tegnet på bilen.
Blir ikke brikken lest (grunnet den ikke er der, tom for strøm, dårlig signal eller annet), så får bomselskapet bilde av passeringen.
Når nummeret på bilen din tastes inn legges passeringen mot avtalen du har på regnummeret så lenge det eksisterer en avtale.
Dvs at du i utgangspunktet aldri trenger å ha brikken i bilen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen vår skal inn til Bavaria da det er vibrasjoner under kjøring.

Samtidig ligger det inne en kampanje på denne: skifte av AGR-kjøler.

Er det noe nettside man kan finne ut om det ligger inne aktuelle kampanjer på sin bil? (regner med begrepet "kampanje" er det samme som "Puma" meldinger..?)

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...