Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, F 11 skrev:

Bilen vår skal inn til Bavaria da det er vibrasjoner under kjøring.

Samtidig ligger det inne en kampanje på denne: skifte av AGR-kjøler.

Er det noe nettside man kan finne ut om det ligger inne aktuelle kampanjer på sin bil? (regner med begrepet "kampanje" er det samme som "Puma" meldinger..?)

Hva salgs vibrasjoner opplever du med din? Har bilen din N47 eller B47 motoren? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B47.

I utgangspunktet oppleves det som kast i felg/ubalanserte hjul etter vi satt på vinterdekka og kort tid etter fikk montert dekktrykksensorer i hjula. Den var inne igjen til kontroll hos Hjulius, som vridde på gummi og fjernet noe lodd på framhjul, uten at dette hjalp.

På framhjula ligger det på 30 og 35 g, mens på bakhjula 90 og 95 g.. Noe som jeg synes virker helt bak mål, med over 90 g på ett hjul...

Nå virker det som om vibrasjonen kommer foran, men ikke lett og si. Den skal inn til førstkommende mandag, og skal bli spennende å høre hva de sier..

Mandagsupdate: de sier det er muligens produksjonsfeil på dekk og skal bytte dem i morgen..

Tirsdagsupdate: ikke hørt noe fra dem...

Onsdagsupdate: de satt på nye dekk og vibrasjoner er ikke like markante som før. Får gi det litt tid å få testet

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som mørketiden er annkommet, så må jeg si at jeg er litt skuffet over min F11 2013, med tanke på ryggelysene. Synes disse er særdeles dårlig til å være en relativ ny bil.

 

Er det noen som vet om det finnes ryggelys pærer jeg kan bruke med hvitere/mer lys. Hvordan fungerer Ledpærer med tanke på varmeutvikling og feilmeldinger?

 

Noen som har prøvd andre pærer enn standard pæra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse http://m.ebay.com/itm/2-X-T15-W16W-CANBUS-921-LED-Error-Free-Reverse-Light-Parking-Lights-Bright-White-/162120399635?txnId=1470839560006

Men nå har jeg e61. Var dog bedre lys, men ikke så bra som jeg ønsker. Men jeg tror aldri det kan bli godt nok da man ikke har skikkelig reflektor med mer retningsbestemt lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Merket tendens til litt fukt i hovedlykta foran etter jeg hadde gått over med høyttrykk.. muiligens jeg hadde spylt litt for nærme rundt lyktene.

..men en liten ting jeg reagerer litt på: åpnet panseret etter en regnbyge, og ser da vannet renner langs kanten og ned mot en (drenering?) skrue rett OVER lykta... uten noe sepesiell kompetanse må jeg si at jeg stusset litt på hvorfor det er valgt å la drenering/vannet renne ned her...

(bildet for illustrasjon)

 

 

cut.jpg

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har en F10 525d 3,0 hvor det lukter eksos inni bilen ved tomgang. Jeg snuste litt under panseret og det er sterk eksoslukt på venstre side av motoren oppe med torpedoveggen. Jeg hører også en ukjent suselyd ved pådrag, ikke vanlig turbo lyd. Jeg har ingen av disse symptomene på min F10 530d som i bunn og grunn er samme bil, ingen eksoslukt og ingen lyd annet enn normal turbolyd. 

Noen som har en formening om hva dette kan være? Jeg mistenker enten noe med manifoilen eller en lekkasje på turboen. Det er dog ikke noen varsel lamper og bilen går og fungerer helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tidligere skrev lå det inne en kampanje på skifte av AGR kjøler.

Det kan jo ha en sammenheng. ..

Dog vi har ikke merket noe eksoslukt innvendig på tomgang før vi fikk byttet denne

 Er det noe nettside man kan finne ut om det ligger inne aktuelle kampanjer på sin bil? (regner med begrepet "kampanje" er det samme som "Puma" meldinger..?)

Eller er dette kun intern BMW informasjon?

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Min far har en F10 525d 3,0 hvor det lukter eksos inni bilen ved tomgang. Jeg snuste litt under panseret og det er sterk eksoslukt på venstre side av motoren oppe med torpedoveggen. Jeg hører også en ukjent suselyd ved pådrag, ikke vanlig turbo lyd. Jeg har ingen av disse symptomene på min F10 530d som i bunn og grunn er samme bil, ingen eksoslukt og ingen lyd annet enn normal turbolyd. 

Noen som har en formening om hva dette kan være? Jeg mistenker enten noe med manifoilen eller en lekkasje på turboen. Det er dog ikke noen varsel lamper og bilen går og fungerer helt normalt. 

Jeg hadde også eksoslukt etter at turboen på min bil ble byttet. Feilen var bare en feilmontert/løs turbopakning. 

Ukjent suselyd er ofte en turbo som begynner å bli småsliten, har hatt det på alle 2.0d motorene mine.

En slektning med X5 30d 2009 med M57 har også sterk eksoslukt på tomgang, vet ikke hva grunnen til det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart om turboen skal være gåen på 70 000 km, det er jo også svært sjeldent at turboen ryker så tidlig på N57. M57 har hatt noe issues med gåene mainfoiler, men dette er også noe som er svært sjeldent på N57. 

Det med EGR kan være en mulighet dog, har vært noen tilfeller av dette på tidlige utgaver av N57. Det beste er nok å få Bavaria til å kikke på det, men takk for innspill :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes det er rart om turboen skal være gåen på 70 000 km, det er jo også svært sjeldent at turboen ryker så tidlig på N57. M57 har hatt noe issues med gåene mainfoiler, men dette er også noe som er svært sjeldent på N57. 

Det med EGR kan være en mulighet dog, har vært noen tilfeller av dette på tidlige utgaver av N57. Det beste er nok å få Bavaria til å kikke på det, men takk for innspill :) 

 

Jeg følger med på F10/F11 markedet flere ganger daglig og har en del ganger sett folk som har skrevet "ny turbo". Dette har jeg lagt merke til at gjelder som oftest 525d R6, mens jeg har sett mindre av det på 530d, noe som faktisk er litt snålt da det skal være samme turbo. Turboen på min 520d ble byttet på rundt 80 000km pga uling, den var nok ikke gåen men bare slitte lagre som forårsaket uling. Den kunne ha sikkert gått 100 000 km til med den ulingen. Men igjen så er 520d N47 mer utsatt for "dårlig turbo" enn N57.

Jeg har dessverre veldig dårlig erfaringer med turbo på dieselbiler;

- Audi A6 2.0 TDI skiftet turbo på 76 000km

- VW Touran 2.0 TDI 2005 skiftet turbo to ganger.

- VW Touran 2.0 TDI 2009 hadde slitt turbo ved 140 000 km

- BMW 520d, skiftet turbo på ca. 86 000km, og begynner så smått å ule igjen.

Jeg kan også nevne flere som jeg vet om som har måttet skifte turbo. Dette gjelder for deg meste VAG biler.  

Det beste er nok å ta med den til BMW for å sjekke det ut, som du sier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
6 minutter siden, F 11 skrev:

Er det noe her som har montert disse skvettlappene fra GS?

tmp_20141-Screenshot_2016-12-13-23-33-27-1112854724.png

Jeg har originale skvettlapper på min f11 m-sport. Min bil er mørk i fargen (sophisto-grå) så jeg synes ikke de er veldig sjenerende; sparer kanalene og nedre del av dørene for mye dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte originale skvettlapper både foran og bak høsten 2015. Det tror jeg har vært en av de beste investeringene jeg har gjort på bilen. Fikk i forkant lakket opp kanalskjørter og bakfanger, de så ikke ut etter å ha blitt "sandblåst" av hjulene. Nå etter 30 000 km er kanalene fine og strøkene, bilen blir heller ikke så fort skitten langs sidene :) Anbefales!

image.jpg

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...