Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2013 520D touring. Og vurderer en slik performance pack, med effektøkning til 200HK fra BMW. Dere som har fått et slikt kit innstallert....fulgte det med målepapirer, spesielt med tanke på utslipp, og at bilen er godkjent for å tåle den økte effekten. Tenker jo å få den nye effekten inn i vognkortet, nå får man jo ikke ekstra avgift lenger pga effektøkning, men Satans Vegvesen må vel alikevel ha papirer på at bilen ikke forurenser mer med den økte effekten. Så fulgte det med noe slike måle/tuv papirer med kitet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..da er 'storservice 'tatt inkl. 'Fordonkontroll' (svensk ord).
Skiftet nesten alt av vesker (unntatt girkasse, diff og kjøl) samt filtre.


Ingen feil, og bilen virket 'tight og komplett' for å bruke BMW-mekanikers ord. (Bilen er kjørt 103 tusen km.) og han la til at'n blir varm om hjerte hver gang han kommer over en bil som er understellsbehandlet.
(Jeg har brukt 'Fluid film' som skal fornyes nå til våren).


Mekaniker foreslå å skifte bremseklosser foran ved neste service,  'flushe' girkassen.
Samt bremseskivene. Det er begynnende 'gravrust' på innsiden av skivene foran. Høres dyrt ut.
Dette er noe som kun forekommer i Norge iflg. mekaniker.
Jeg undres på hvorfor.... :oops:

-Noen som har erfaring med å 'flush' girkassen?

I og med min F10 er eldre enn 5 år fikk jeg 40% avslag:idea: på timepris!

Så fra å koste over kr. 14 000,- fikk jeg det for drøye kr. 8 000,-
Genialt å redusere pris, i og med at eiere av eldre modeller ofte ser på uoriginale verksteder, nettopp pga. pris.
Biler slites og eldre biler koster å pleie.
Jeg vet ikke om dette kun er den lokale BMW forhandlers( Billia) tiltak, men smart er det.

- ikke sant? 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Andreas123 skrev:

Vannet kommer ut under trekket.. ikke i dreneringspluggen..

Da er det membranen i døra som har sluppet i limet, akkurat som i min bil. Det er bare et tidspørsmål eller snakk om menger før du får vann inn i bilen. Fiks det selv med Tec7 eller få verksted til å bytte hele membranen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei. er det noen i Østfold/Fredrikstad, som kan code 11` f11 Ønsker å fjerne gule sidemarkeringslys, ha mulighet for å kjøre/rygge m dør åpen, uten at den spretter i park! Og Kanskje oppdatere navi, om det har noe for seg!

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Conquest skrev:

Hei. er det noen i Østfold/Fredrikstad, som kan code 11` f11 Ønsker å fjerne gule sidemarkeringslys, ha mulighet for å kjøre/rygge m dør åpen, uten at den spretter i park! Og Kanskje oppdatere navi, om det har noe for seg!

Takk :)

Hos meg går det an å kjøre/rygge i park mens døren er åpen, men beltet må være fastspent :) 

Endret av BimmerFan!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 19.49, Mr. Erling skrev:



-Noen som har erfaring med å 'flush' girkassen?

 

Sjekk ut RATS i østfold, tror jeg betalte ca 6000,- for olje + filterbytte på kassen (filteret er integrert i bunnpannen og koster 2500 - 3000kr, derfor relativ dyr service). De så ingen grunn å flushe kassen dersom den funker som den skal. Vanlig olje+filter hver ca 60'km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke flushing er ansett som "vanlig" preventivt vedlikehold, men mer forsøk på å rette på noe som ikke er i orden. Vet noen mb taxi biler som har erfart at en flushing har rettet på et gir som begynner å oppføre seg unormalt(et par tilfeller jeg vet om hvor giret er gått nærmere 300'km uten olje+filter bytte, disse ble "normale" etter flushing). 

En flushing er mer omfattende og dyrere, en maskin som sirkulerer oljen kobles på giret. Her går det ganske mye dyr olje med i prosessen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Bayerfan skrev:

Tror ikke flushing er ansett som "vanlig" preventivt vedlikehold, men mer forsøk på å rette på noe som ikke er i orden. Vet noen mb taxi biler som har erfart at en flushing har rettet på et gir som begynner å oppføre seg unormalt(et par tilfeller jeg vet om hvor giret er gått nærmere 300'km uten olje+filter bytte, disse ble "normale" etter flushing). 

En flushing er mer omfattende og dyrere, en maskin som sirkulerer oljen kobles på giret. Her går det ganske mye dyr olje med i prosessen.  

Ante meg det Beyerfan.
Tok service på bilen i vinter og mekaniker antydet 'flushing. om ca 20 tusen km.
Bilen er kjørt ca. 103 tusen nå.

Fikk en uggen følelse av å bli ... tja? ....påvirket bare fordi jeg er en 'naiv & godtroende' person.
Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange teorier og oppfatninger om flushing vs vanlig service. Men om du ringer feks RATS som har bygd opp et flott verksted med god anseelse i bla amcarmiljøet så blir jeg overrasket om du blir anbefalt å flushe. 

Det er faktisk en interessant opplevelse å ha bilen hos RATS. Der kan du gå rundt å se på mekanikerne som jobber på girkasser, og er du der i lunsjtiden kan du få en god lunsj laget av en av mekanikerne. Dette er ikke et vanlig bakgårdsverksted, her er det rent og pent og lys, som et spa for bilen og kanskje for deg også:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Bayerfan skrev:

Tror det er mange teorier og oppfatninger om flushing vs vanlig service. Men om du ringer feks RATS som har bygd opp et flott verksted med god anseelse i bla amcarmiljøet så blir jeg overrasket om du blir anbefalt å flushe. 

Det er faktisk en interessant opplevelse å ha bilen hos RATS. Der kan du gå rundt å se på mekanikerne som jobber på girkasser, og er du der i lunsjtiden kan du få en god lunsj laget av en av mekanikerne. Dette er ikke et vanlig bakgårdsverksted, her er det rent og pent og lys, som et spa for bilen og kanskje for deg også:-D

De som ikke har utstyr til flushing, bruker å si at det ikke er noen vits. Man velger jo selv, hva man vil legge i bilen sin. Det er som olje.... Du kan kjøpe den billig på biltema! Men gjør du det på en bil til 3-900.000,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på sommer hjulene idag... :oops: sukk. ..

- Sommer dimensjon er 225
- Vinterdimensjon er 195
Som vanlig følte jeg med sommerhjulene påmontert, at jeg de første 1-200 meterne var som å kjøre på ei 'krøttersti', med punkterte dekk . Asfalten i våre gater her i Drammen ( Strømsø siden) er av 'ymse' kvalitet, selv om jeg ikke mener å skylde på det, for det ble det greit. Man venner seg til det meste.


Merkelig dette at mange ønsker seg minst mulig gummi rundt felgene, med våre elendige asfalt veier.
Har selv hatt 265 dimensjon bak på min gamle e39. .og det var ikke noe behagelig.

- er jeg blitt en 'gubbe' med slike meninger?8)

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...