Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

En kompis bestillte for meg hos GS og fikk da rabattt på orginaldeler. Så har bestillt orginal (2delt) skiver og orginale klosser. ble 1500 dyrere enn uorginalt, men da vet jeg i hvetfall hvilken kvalitet det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, PeterJorn skrev:

  Er ikke så lenge til den skal inn på service og vurderer og ta den i Tyskland. Noen som har erfaring med det? Eventuelt i Danmark.

Samme har jeg tenkt på PeterJorn....
Gjorde det for mange år siden med min derværende Audi S6 i Hamburg. Tror det var rundt år 2001
Da var jeg litt  smart og fant et merkeverksted utenfor allfarvei,  som var lite.
For en service og dyktige folk.
De t.o.m . trodde på at folk var ærlige, for kredittkortleser maskinen deres gikk i stykker, så de foreslo å fakturere hjem til meg i Norge.

By the way.. Autobahn 8)
S6'n som var 5 år gammel dro seg rimelig lett(!) opp til 285 km/t... Da måtte jeg slippe gassen pga .trailer trafikk.
Dønn stødig og fast på rattet som et 'lokomotiv'  i den farten. 
For en motor. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeterJorn skrev:

Hei. Jeg har en 2011 525 f11 som jeg skal kjøre til Danmark og Tyskland. Er ikke så lenge til den skal inn på service og vurderer og ta den i Tyskland. Noen som har erfaring med det? Eventuelt i Danmark.

Så lenge du går til et autorisert BMW-verksted, burde det være greit. Har hørt at prisene er lavere i Tyskland enn i Norge på verksted-tjenester, men har ikke noe erfaring med det selv. Prisnivået i Danmark er jeg mer usikker på; vil nesten tippe det er sammenlignbart med i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PeterJorn skrev:

Hei. Jeg har en 2011 525 f11 som jeg skal kjøre til Danmark og Tyskland. Er ikke så lenge til den skal inn på service og vurderer og ta den i Tyskland. Noen som har erfaring med det? Eventuelt i Danmark.

Omtrent halve prisen i Danmark (Schmiedmann) ifht Norge. Tyskland er ennå billigere selvsagt. Lønner seg når man først skal ta turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mr. Erling skrev:

For en service og dyktige folk.
De t.o.m . trodde på at folk var ærlige, for kredittkortleser maskinen deres gikk i stykker, så de foreslo å fakturere hjem til meg i Norge.

Er det jeg håper å finne selv. Et verksted som gjør en god jobb til en hyggelig pris😉 Så får jeg jo en fin tur på autobahn👍 

15 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Omtrent halve prisen i Danmark (Schmiedmann) ifht Norge. Tyskland er ennå billigere selvsagt. Lønner seg når man først skal ta turen.

Har du noe erfaring med det selv? Noen verksted du vet om jeg kan sjekke opp?😊
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 19.42, dopus skrev:

Har en 2013 520D touring. Og vurderer en slik performance pack, med effektøkning til 200HK fra BMW. Dere som har fått et slikt kit innstallert....fulgte det med målepapirer, spesielt med tanke på utslipp, og at bilen er godkjent for å tåle den økte effekten. Tenker jo å få den nye effekten inn i vognkortet, nå får man jo ikke ekstra avgift lenger pga effektøkning, men Satans Vegvesen må vel alikevel ha papirer på at bilen ikke forurenser mer med den økte effekten. Så fulgte det med noe slike måle/tuv papirer med kitet???

Jeg har montert dette på min 2014 f10. Fikk papirer på dette etter mye mas. Regner med at en normalt seriøs forhandler leverer dette uoppfordret. Bestilte time på trafikkstasjon og fikk ført inn endringen uten noe problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 19.42, dopus skrev:

Har en 2013 520D touring. Og vurderer en slik performance pack, med effektøkning til 200HK fra BMW. Dere som har fått et slikt kit innstallert....fulgte det med målepapirer, spesielt med tanke på utslipp, og at bilen er godkjent for å tåle den økte effekten. Tenker jo å få den nye effekten inn i vognkortet, nå får man jo ikke ekstra avgift lenger pga effektøkning, men Satans Vegvesen må vel alikevel ha papirer på at bilen ikke forurenser mer med den økte effekten. Så fulgte det med noe slike måle/tuv papirer med kitet???

Jeg har montert dette og fått det godkjent på min 2011 520d. Var ikke super enkelt å få tak i papirer , men ordnet seg til slutt. TUV papirene gir all info om utslipp, lydstøy, støyfrekvenser +++ Og godkjent bilverksted skal signere for monteringen på dette. (Bmw sier det må være autorisert bmw verksted, men SVV sier at ifølge norsk lov kan hvilket som helst godkjent bilverksted montere settet. I tillegg krevde SVV dokumentasjon på om bremsene trengte å oppgraderes eller ikke. Der fikk jeg dokumentasjon fra BMW på at det er samme bremser og delenummer på bremsene til 520d og 530d, og at disse holder til 272HK (tror jeg det sto).

Jeg måtte også søke om effektøkningen på skatteetaten sine sider. Fikk godkjenningen etter 3 dager og ingen avgift, med forbehold om at utslipp etc ikke endres. (noe det ikke gjør).
Etter godkjenning fra både skatteetaten og SVV kunne settet monteres, og jeg bestilte time for å vise bilen hos SVV. Det kostet 530,-
Derretter fikk jeg økt effekten i vognkortet, og en kommentar om at M Performance settet er montert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PeterJorn skrev:

 

Blitt senil,  for jeg glemte å si at prisen i Hamburg var 1/3 av Norge, men dette var tidlig på 2000 tallet. 
Hva det er idag vet jeg ikke. 
Send en meil og be om pris da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bakbremser skiftet  (mangel på pkk). Gikk for orginal skiver og klosser. Gikk greit med El-håndbrekket når det ble satt i service mode med Ista-D. For dere som skifter selv. Auto hold, fungerte ikke med en gang etter skiftet, men etter å ha rullet et par km kunne plutslig slås på igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Angående flushing av girkasse som nevnt noen sider foran her. Er det noen som har noen erfaring på hvordan tilstanden på gammel olje og filter har sett ut ved bytte på disse? Jeg antar at tilstanden vil si noe om nødvendigheten av flushing?

Vår bil er akkurat rundet 100' km og jeg aner ikke om oljen er byttet, men antar den ikke er det. Så da var det evige spørsmålet om det burde vært tatt en flushing nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hardtop skrev:

Noen som vet hvorfor F11 ikke har like brede bakdekk som F10?

Jeg kan få kjøpt to F10 bakfelger med nye 275/35-19, som jeg tenkte å sette på min F11 som har slitte 245/-40-19. Vil det passe, eller skrubbe?

Ja de passer uten å subbe borti noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...