Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

On 3.5.2017 at 12.35, SwordfishF11 skrev:

Må skifte frontrute etter steinsprang på min F11 2011mod som har HUD. Er det mulig å få evt satt inn ny rute tilpasset HUD i farger, og da med en softwareoppdatering/programmering i tillegg slik at HUD vises i farger lik de senere årsmodellene?

Ingen som har prøvd eller vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anathema skrev:

Har du ikke farger på din HUD? Jeg skulle tro at om HUD er en fargeskjerm så vises fargene, uavhengig av frontrute. 
Og en sort/hvit LCD skjerm kan ikke oppgraderes i software til å vise farger.
 

Joda det er farger i min HUD, den er ikke sort/hvit, men mye oransje og ikke i samme fargerike detaljnivå som på Facelift utgaven av F10! Stor forskjell på disse utfra det jeg har sett og prøvd.

Men dette ligger vel i projektoren/LCD som du nevner og ikke i frontruten..

Ellers takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har noen her inne tips til hvor jeg kan kjøpe (helst justerbare støtdempere) ønsker noen som er mye stivere enn originale. NB: til X-Drive. (f11 530D) uten EDC.

Takk

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎18‎.‎06‎.‎2017 at 0.02, Dieselkongen skrev:

Hvilke senkefjærer (merke og høyde) anbefales til F11 med 21" hjul? :)

Men bilen har også EDC, spiller det noen rolle?

Se tråden min. Jeg har AC Schnitzer foran (senker 25mm) og justert ned 15mm på diagnose bak. Har også 21" og EDC. En drøm å kjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hatt bilen inne hos Bmw i forbindelse med rust/sinkslipp på dører? Vil dette bli dekket enkelt på rustgaranti?

I forbindelse med lakkpleie finner en bobler i lakken på hjørner å kanter på samtlige dører. Bilen er import, og har ikke alle servicer hos merkeverksted. Vil dette by på problem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neffets skrev:

Er det noen som har hatt bilen inne hos Bmw i forbindelse med rust/sinkslipp på dører? Vil dette bli dekket enkelt på rustgaranti?

I forbindelse med lakkpleie finner en bobler i lakken på hjørner å kanter på samtlige dører. Bilen er import, og har ikke alle servicer hos merkeverksted. Vil dette by på problem

 

Et vanlig problem på disse.

Dørene er i aluminium så det er hverken rust eller sinkslipp, men oksidasjon. For tynn lakk på hjørnet av plata i øvre fremkant. 

 

Vet dette ordnes på 5 års garantien på norske biler, men da det ikke er rust vet jeg ikke hvordan BMW tar dette på eldre biler eller importbiler.

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, neffets skrev:

Er det noen som har hatt bilen inne hos Bmw i forbindelse med rust/sinkslipp på dører? Vil dette bli dekket enkelt på rustgaranti?

I forbindelse med lakkpleie finner en bobler i lakken på hjørner å kanter på samtlige dører. Bilen er import, og har ikke alle servicer hos merkeverksted. Vil dette by på problem

 

Var innom med min bil hos Bavaria Arendal med dette, de skal utbedre dette etter sommeren. Gjelder alle fire dører. Min er en 2011-modell importbil, men har hatt alle servicer hos Bavaria Arendal siden jeg importerte bilen, så kanskje litt goodwill med i bildet her, jeg vet ikke. Men i utgangspunktet er nok dette noe som skal dekkes på 12-års rustgaranti ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.6.2017 at 16.41, Walkabout skrev:

Se tråden min. Jeg har AC Schnitzer foran (senker 25mm) og justert ned 15mm på diagnose bak. Har også 21" og EDC. En drøm å kjøre :) 

Har faktisk samme felgene som deg. Avantgarde M510 Enzo.

8.5x21" med 255/30 og 10x21" med 285/30.

EDC utgjorde hvertfall enorm forskjell på kjøreglede 😀

Endret av Dieselkongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2017 at 18.11, Anathema skrev:

Noen som opplever 'knepping' i rattet? Det merkes når bilen står stille eller kjører sakte, med rattet i midtposisjon. Hører en serie kneppelyder i et sekund eller to, noen ganger kjennes det også litt i rattet. Hvis jeg napper litt i rattet kan det utløse en ny serie. 
Er en god stund siden jeg merket dette første gang, men det var ganske sjeldent. Nå skjer det oftere.

Kneppelyder.avi

Verkstedet har nå oppdatert softwarepakken, det var en kjent feil i 'aktiv styring' systemet.

Bilindustrien har en jobb å gjøre med teknologien, det er vel bare Tesla som har skjønt at software må oppdateres kontinuerlig.

 

Edit: det har vært 115 versjoner av Fxx software fra Jan 2010 til Mars 2017. 
Men skjønner at dette er feil forum, folk kan mye om bil men de som svarte kan null om software.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Fabrikanten oppdaterer sin software ganske ofte, med feilrettinger, forbedringer etc. Det er en kontinuerlig prosess. Som denne saken viser, så "må" de faktisk oppdatere software for å rette feil som de ikke visste om da bilen ble solgt.
Men kundene får ikke noe av dette, medmindre det er påvist en feil. Eller om du betaler (ganske mye, uten at du vet noe om hva du får). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"huh" right back at you.

Jeg jobber da gjerne fra andre enden. Det er ikke "feil" i motorstyringa di vet du (for eksempel). Det er derimot gjerne mindre justeringer mot eksempelvis avgasser, hvilket ikke gjør deg noe godt i alle fall. Det er ikke slik at de må "forbedre kjørbarheten" på motoren din.

Det hender, en sjelden gang, at det faktisk er noe feil i software. Da blir dette fikset for deg når bilen er på service.

Det er også bemerkelsesverdig at den mest kompliserte og kritiske delen av "software" i en bil, motor og drivlinje generelt er problemfritt og på ingen måte trenger noe oppdatering (selv om ja, det kommer oppdateringer som nevnt over). Andre elektroniske gizmoer kan derimot ha flere feil. Hvorfor har en mindre komplisert del flere feil? Fordi de ikke har lagt ned samme mengde arbeid i å gjøre det riktig, første gang. Og dette i et evig jag etter bedre profitt. Du vil ikke betale for oppdateringer? Jeg vil helst ikke måtte bruke tid på sånt fjas i det hele tatt. En oppdatering er ikke en "gave" til brukeren, det er en korreksjon av en feil som ikke burde vært der. En feil som oppstod fordi de har levert varen så billig som overhodet mulig i utgangspunktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...