Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

har fått vannlekkasje gjennom bakdørene og inn i fotbrønnen bake på min 12mod f10.

Har lest mye om dette problemet og fant ut at også mine membraner hadde løsnet fra limet i begge bakdørene.

Finner lite informasjon på om dette også kan skje med framdørene. Er det noen som har opplevt det samme problemet med framdørene? Er det verdt å ta av dørtrekket  og sjekke der også?

 

Mvh Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ved start av kald bil (11 mod 530d)feks om morgenen, er det en slags gnisselyd fra motorrommet. Høres ut som foran litt nede. Etter en stund når bilen er varm så forsvinner det. Noen som kan synse hva det kan være? Nærmer det seg et bytte av en reim eller reimhjul her kanskje?evt stramming.. på eldre bil har jeg opplevd en lignende men mer hylende lyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt spm om nøkler:  2011 F11 520d (om noen overser billista i signatur) :-P

Kjæresten og jeg bruker bilen omtrent like mye og vi har begge koblet opp telefonene våre til bilen for handsfree og bluetooth-avspilling av musikk.

Slik det er nå, med bruk av samme nøkkel, kobles sist brukte telefon til bilen selv om en annen telefon er først inn. Skjønner?

Så mitt spm er om at viss hun bruker den andre nøkkelen vil da bilen koble opp på hennes telefon selv om vi begge to går inn i bilen samtidig og jeg var der sist, med min nøkkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg har kjøpt min svigerfars sin 2011 F11 520d. Tok over den i september i år (2017) da bilen var gått 21000km... aldri vinterkjørt etc...

Vært inne hos Sulland på Hamar med beskjed om at det er feil på registerkjede:(

de vil ikke ta det på garanti...

 

hvordan er dette mulig på en bil som er gått 21000km???

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du maskinskadeforsikring? Den skal vel dekke motorhavari hvis bilen er under 8år.

Er det snakk om brudd i registerkjede eller at det har strekt seg / feil ved kjedestrammer?

Tror kjedet må ryke hvis det skal gå på maskinskadeforsikring. Alt annet regnes som "normal slitasje" er jeg redd

Hva skal Sulland ha for å rette feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja har forsikring, men da må kjedet ryke... BMW er godt kjent med feilen... feil på kjedestrammer/glideskinner.

Rammer biler produsert før Mars 2011. Trodde F10/11 ikke var berørt av dette.  Bilen har altså gått 21000km med en svært omsorgsfull eier. Bilen er kjøpt og har hatt alle servicer hos Sulland, men de vil ikke utbedre feilen.

Skal ha 31000,- for å skifte det...

Endret av Adriator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slipper ikke unna å få det fiksa, så det kan jo være verdt å ta en runde og innhente tilbud fra andre BMW -verksteder. Kan jo hende at det er penger å spare. 

Hadde Sulland til å bytte en dieseldyse og det tok de nesten 5000,- for. De brukte ikke akkurat så lang tid på det så det ble bra timebetaling for dem.

Mulig det meste er faste priser som man må betale på alle BMW -verksted men det er jo verdt forsøket når det dreier seg om slike summer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Adriator skrev:

Hei!

Jeg har kjøpt min svigerfars sin 2011 F11 520d. Tok over den i september i år (2017) da bilen var gått 21000km... aldri vinterkjørt etc...

Vært inne hos Sulland på Hamar med beskjed om at det er feil på registerkjede:(

de vil ikke ta det på garanti...

 

hvordan er dette mulig på en bil som er gått 21000km???

Lars

Har de søkt BMW Norge / BMW Goodwill ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de påstår det... 

Dette åpenbart er ting de er godt kjent med. Fikk med meg et skriv på hva det var, og at kjedet ikke ville ryke. Men ser samtidig at det er flere F10/11 kjedet har røket på. Hører med til historien at svigers som jeg kjøpte denne bilen av kjøpte ny X3 samtidig som denne og byttet både turbo og register på X3n. 

Denne bilen ble mye mer brukt og hadde gått lenger, men alikevel... og det tok Sulland på garanti uten problemer... 

Bilen har stått i oppvarmet garasje, og har gått 21000km så bør det ikke være nødvendig å bytte register. 

er rimelig skuffet...

Endret av Adriator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig kjipt med deler som ryker, og feilen/svakheten er kjent :angry:
Selv opplevde jeg at EGR kjøleren på min 2011 F11 måtte byttes, kun en uke etter overtagelse (denne høsten) - for egen regning.
Symptomet var at bilen "drakk" kjøleveske og det var ingen åpenbar lekkasje. Kr 10.500,- kom det på :unsure:
Og jeg mener at BMW har recall-programmer for denne delen, bare ikke på min bil...

En litt annen sak -
Noen som vet om en kan tvinge Auto Stop/Start til "default off"?
image.png.e5c0d1acd6b05baed3db86f01a089258.png

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt å kode . Finnes oppskrift på nettet. mulig du må gjøre det for hvert kjøreprogram. Når jeg kodet det på min f11 så er det for standard/comfort kjøreprogrammet, bruker jeg eco programmet så må jeg alikevel inn og skru av manuelt med knappen.

Ikke noe problem for meg da jeg bruker comfort kjøremodus 96 prosent av tiden jeg bruker bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...