Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for oppklaringen og tipset. Tok et par bilder. Men det var blitt såpass mørkt når jeg tok disse at de ikke ble særlig bra. 

Håper å få tid til en tur ut på tirsdag igjen for å se på den. Skal sjekke punktene du nevner. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stangeland skrev:

Takk for oppklaringen og tipset. Tok et par bilder. Men det var blitt såpass mørkt når jeg tok disse at de ikke ble særlig bra. 

Håper å få tid til en tur ut på tirsdag igjen for å se på den. Skal sjekke punktene du nevner. 🙂

Gjør et forsøk med bildene så får vi kanskje sett hva du mener :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv med iron x. korrosol eller andre tilsvarende stoffer som skal løse flyverust fra lakken.. Greit å gjøre etter piggdekksesongen. da piggstøv har en tendens til å henge seg fast i lakken og lage slike flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.3.2018 at 20.24, dopus skrev:

ja da har EGR ventilen tullet igjen. 4-5 egr relaterte feilkoder. Har tatt en kikk under panseret, og konstatert at EGR ventilen låg litt bakvendt til. Er det noen som har hatt ventilen ute eller skiftet den selv på en f10/11 520d n47 motor??. Ligger noe elektroniske koblier rett over ventilen. må disse fjernes for at ventilen skal kunne løsnes??

Skal uansett ta en tur bort til Bavaria, og høre om ventilen kan skiftes på goodwill, da problemet begynnte FØR garanatien var gått ut.

Bilen skal inn på diagnose på Bavaraia neste mandag, har jo sjekket selv med rheingold så jeg vet at det er egr feilmeldinger som ligger lagret. Han på kundemottaket mente det var veldig sannsynlig at EGRen blir skiftet på goodwille siden det har vært problemer siden i fjor høst, og det er kun en liten måned siden garantien gikk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stonescream skrev:

@dopus Det hørtes bra ut. Fint at der er litt fleksibilitet på dato og når du har allerede nevnt før garantien så burde de heller ikke gjøre noe annet.

Håper det løser problemene.

Hvis ikke tror jeg nok at jeg klarer å skifte den selv...men ok for meg  om det blir dekket av bmw norge.:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.3.2018 at 21.00, ///M-ini95 skrev:

Må bare legge til at ved å kode det slik, så tror jeg du mister auto dim funksjonen på Idrive skjermen. Du kan seff dimme den ned selv, men er kjekt at den dimmer opp og ned automatisk så du slipper bli blenda på nattestid. 

Det skal gå fint, da jeg kjører stort sett med enten night vision kameraet på om kvelden eller Spotify/Radio bildet oppe :)

 

@dopus Du kan også bruke claybar for å fjerne piggdekkstøvet, funker fjell. Iron X, Korrosol også fungerer, men skal du vårklargjøre bilen så kan man like godt claye hele bilen før man legger voks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan bruke clay bar/swamp/klut, men faren er at du drar med deg disse partiklene rundt på lakken mens du clayer. Ved å bruke en kjemisk flyverust fjerner  og høyttrykksspyler så minsker du sjangsen for at du drar med deg noe av dritten rundt på lakken hvis du velger å claye i tillegg.

 

På grunn av farenf for å dra med seg forurensinger rundt på lakken og lage mikroriper når du clayer, har jeg fått annbefalt å kun claye når man også skal hånd eller maskin polere bilen før man eventuelt legger på voks/sealer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dopus skrev:

ja du kan bruke clay bar/swamp/klut, men faren er at du drar med deg disse partiklene rundt på lakken mens du clayer. Ved å bruke en kjemisk flyverust fjerner  og høyttrykksspyler så minsker du sjangsen for at du drar med deg noe av dritten rundt på lakken hvis du velger å claye i tillegg.

 

På grunn av farenf for å dra med seg forurensinger rundt på lakken og lage mikroriper når du clayer, har jeg fått annbefalt å kun claye når man også skal hånd eller maskin polere bilen før man eventuelt legger på voks/sealer

Skal du kun claye for å fjerne prikkene så er det ingen fare for å dra dette rundt på lakken, ettersom du jobber i et lite området, og du knar gjerne baren etter at du har tatt et lite område, så jeg ville ikke bekymra meg for det. Samt er ivertfall min bil helt ren når jeg har claya mine biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.3.2018 at 18.59, dopus skrev:

Bilen skal inn på diagnose på Bavaraia neste mandag, har jo sjekket selv med rheingold så jeg vet at det er egr feilmeldinger som ligger lagret. Han på kundemottaket mente det var veldig sannsynlig at EGRen blir skiftet på goodwille siden det har vært problemer siden i fjor høst, og det er kun en liten måned siden garantien gikk ut.

Da fikk jeg beskjed om at bmw hadde sluttet med at bmw tok hele kostnaden på goodwill, men dem kunne dekke 70 prosent av delen og 50 prosent av arbeidet.Da ble det under 2500 i hvertfall ,som er ca det samme delen som delen koster hvis jeg skulle ha skiftet den selv. Så da dår en satse på at den nye ventilen lever i 5 nye år 😎...minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke helt rette stedet og spørre, men er det noen som har F10/F11 med Oyster-farget skinn? Er litt i markedet etter en M550D om dagen, og følger tritt med på finn, den eneste aktuelle har oyster, og jeg er ei fan av beige skinn, men mulig det ikke er samme farge overhodet, bare bildene som lyver litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...