Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal jeg gjøre :) Har pr i dag Kasko hos gjennsidige, men lurer litt på å utvide til Bil Pluss, som dekker motorskader når bilen er kjørt under 200 000 eller er yngre enn 8 år, min er registrert i Oktober 2010 så da går det vel ikke på alder men km stand skulle gå, da den er under 200K, men jeg ser at da må alle servicer følges (Alle servicer er fulgt frem til nå) hvordan er prisene på service? ser bilen sier at neste service er om 28000km eller ett eller annet om 2019, hvordan kan jeg sjekke hvilken service den skal ha? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Haug523 skrev:

Det skal jeg gjøre :) Har pr i dag Kasko hos gjennsidige, men lurer litt på å utvide til Bil Pluss, som dekker motorskader når bilen er kjørt under 200 000 eller er yngre enn 8 år, min er registrert i Oktober 2010 så da går det vel ikke på alder men km stand skulle gå, da den er under 200K, men jeg ser at da må alle servicer følges (Alle servicer er fulgt frem til nå) hvordan er prisene på service? ser bilen sier at neste service er om 28000km eller ett eller annet om 2019, hvordan kan jeg sjekke hvilken service den skal ha? 

 

Jeg tror når det kommer til Bil Pluss så er det hva som inntreffer først av alder/km. Jeg hadde storservice på min nå, inkludert feilsøking av noe tull med navigasjonen og vehicle check, betalte ca 7000,- men det kan være annerledes når du har 3 literen, gamle E60en var vanlige servicer på 5800,- husker ikke hva storservice var. Er ikke helt sikker på når det er forskjell på storservice og vanlig, men tror det er enten hver fjerde service eller hver 100.000km. Apropo skinnet i bilen din, så fikser Swissvax både farge til å farge det opp å rensing av resten, og det blir så godt som nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Haug523 skrev:

Ok, supert, hvor er det greiest å kjøpe Swissvax produkter?

Conlogo som har agenturet på Swissvax i Norden f.eks., men finnes flere steder som selger det til stort sett lik pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Haug523 skrev:

Når man sitter i bilen og skal bla gjennom Idrive er jo også lysene på, hvordan skrur jeg de av, slik at jeg slipper å bruke strøm?

Tenker du på Angel Eyes? De er jo LED, så bør jo ikke bruke særlig mye strøm. Tenninga generelt på disse bilene trekker greit med strøm, så er vel den som skal bekymre deg hvis du skal holde på i flere timer.

Tror det er slik at man kan  gå inn i idrive menyen og gjøre det sånn at posisjon 0 er null lys. Vet ikke om dette er låst ell "default" på norske biler, men mener å ha sett noe sånt på min (tysk).

Eller så kan du skru av bilen, og kun skru idrive på ved å trykke mute knappen. Er begrensa hva du kan scrolle gjennom da, men da er det ingen tenning på i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Tenker du på Angel Eyes? De er jo LED, så bør jo ikke bruke særlig mye strøm. Tenninga generelt på disse bilene trekker greit med strøm, så er vel den som skal bekymre deg hvis du skal holde på i flere timer.

Tror det er slik at man kan  gå inn i idrive menyen og gjøre det sånn at posisjon 0 er null lys. Vet ikke om dette er låst ell "default" på norske biler, men mener å ha sett noe sånt på min (tysk).

Eller så kan du skru av bilen, og kun skru idrive på ved å trykke mute knappen. Er begrensa hva du kan scrolle gjennom da, men da er det ingen tenning på i det minste. 

 

Hvor er Mute knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Haug523 skrev:

 

Hvor er Mute knappen?

Det er den du vrir på for å forandre volumet. Presser du den en gang mens tenning er av, våkner idrive opp. Holder du den i 20-30 sek, så restarter du systemet.  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Det er den du vrir på for å forandre volumet. Presser du den en gang mens tenning er av, våkner idrive opp. Holder du den i 20-30 sek, så restarter du systemet.  :)

 

Supert :) rart jeg ikke kunne finne dette i instruksjonsboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 7.6.2018 at 20.08, Haug523 skrev:

Ok, supert, hvor er det greiest å kjøpe Swissvax produkter?

Scandicshine.no er forhandler for Swissvax i Norge, har en del fra dem selv.

On 8.6.2018 at 18.14, Haug523 skrev:

Når man sitter i bilen og skal bla gjennom Idrive er jo også lysene på, hvordan skrur jeg de av, slik at jeg slipper å bruke strøm?

Du kan la motoren stå og gå mens du ser i instruksjonsboka i iDriven, jeg kan ivertfall det på min, den må bare stå i park. Vet ikke om det er noe forskjell på import og norsk solgte biler, men jeg får ikke skrudd av lyset i angel eyes på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Clevion skrev:

. Vet ikke om det er noe forskjell på import og norsk solgte biler, men jeg får ikke skrudd av lyset i angel eyes på min bil.

Se etter denne her

20180624_172302.thumb.jpg.6f0df0ce82903c437e4332e452c38409.jpg

Uansett så er det ikke angel eyes man skal bekymre seg over når det er snakk om å tømme batteriet. IBS (?) vil skru av alt uansett hvis den merker at nivået blir kritisk, noe det absolutt kan bli hvis bilen står med tenning på i flere timer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.6.2018 at 7.02, neffets skrev:

Noen som vet om det går med 10 toms felg foran på f11 xdrive? Ikke senket..

fått mulighet for å bytte til meg et sett med felger 255/30-20 har ikke fått sjekket Et enda

Ville ikke hatt dekk med 30 profil iallfall, bør være 35 profil foran. Vet ikke hvor pent det blir med så brei felg uten senk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...