Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

@MGunders

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/51-body-equipment/51-12-rear-bumper/CvTJFYVf

 

Næh tviler på at det bmw kaller "special tool" i dette tilfellet er så mye annerledes enn f.eks "trim tool" du får kjøpt hos biltema. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sigrm skrev:

Noen som har forsøkt å bare bytte én av luftbelgene? Merkelig nok er venstre side helt fin mens høyre side er helt morken. 

Lurer på om det er forskjellig respons i belgene fra Arnott og BMW? 

Jeg byttet begge i samme slengen, fra BMW til Arnott. Tenkte at når den ene har røket, er det fort gjort at det skjer med den andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Walkabout skrev:

Jeg byttet begge i samme slengen, fra BMW til Arnott. Tenkte at når den ene har røket, er det fort gjort at det skjer med den andre også. 

Fornuftig. Fikk et godt tilbud på Westfalia avtagbar krok og to belger hos Maxair.no, så går nok sannsynligvis for det.

Føles litt rart at Arnott har "limited lifetime warranty" i hele EU, men bare 2 år i Norge 😄
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sigrm skrev:

Føles litt rart at Arnott har "limited lifetime warranty" i hele EU, men bare 2 år i Norge 😄

Ryker disse belgene før det har gått fem år så skal iallfall MaxAir få ta det på reklamasjon. De kan skrive hva de vil på nettsiden sin, men så lenge det er forbrukerkjøp så må de forholde seg til de ufravikelige bestemmelsene i forbrukerkjøpsloven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@largundJeg spurte et verksted her i Trondheim om akkurat dette på ettermontering av uoriginal webasto/Eber, og de ville ikke koble det slik at det varmet opp motor også, da de hadde fått beskjed fra en plass om at dette ikke gikk bra. De kunne ikke utdype dette noe mer enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkte ettermontering på webasto hos et verksted som driver mye med webasto. Webasto leverte hadde ikke noe, men de kunne montere eberspächer. Kun varming av kupe. Fikk forklart at motorstyringen ikke tillot forvarming av motor så det var kun mulig å ettermontere kupevarmer. Synes det var merkelig, men det var det jeg fikk som forklaring

Mener jeg har lest om noen som har modifisert slik at den orginale webastoen varmer motoren også når motoren ikke går. Mulig det var en tråd her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å leser i alle disse F10/F11 trådene og innleggene med tårer i øynende ... Da jeg kjøpte min F11 i slutten av 2011 så trodde jeg at jeg kjøpte verdens beste bil, i vert fall verdens beste bil å kjøre. Her leser jeg om alvorlige problemer fra A-Å ... Har sett litt på andre forum og kan ikke se de samme problemene der. Sitter igjen med et inntrykk av at jeg har kjøpt verden største dritbil, dette er ikke bra.

Jeg kjøpte samtidig med denne BMW en ny Peugeot, den viste jeg var verdens dårligste bil, men bank i bordet, denne bilen har det aldri vert noe tull med, den brukes hver dag og bruker ekstremt lite diesel. Kan ikke betegne denne som verdens dårligste bil.

Så jeg vet ikke jeg, blir det BMW neste gang, vet ikke ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trodde jeg Bmw scora ganske bra på kvalitet og fornøyde eiere men det skal jeg ikke påstå. Ser også jevnlig på de Amerikanske Bmw forumene at når bilen må på verksted så sammenligner de med Toyota Camryen de hadde tidligere som det aldri var noe galt med. Det kan hende det men den var jo også et kjempegjesp å kjøre. Endel av oss som er her inne er også glad i å kjøre bil innbiller jeg meg og da er jo Bmw i øverste liga i så måte.  Men det finnes nok billigere bilhold enn en BMW utenfor garanti, det er det neppe noe tvil om 🙂

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hpi skrev:

Nå trodde jeg Bmw scora ganske bra på kvalitet og fornøyde eiere men det skal jeg ikke påstå. Ser også jevnlig på de Amerikanske Bmw forumene at når bilen må på verksted så sammenligner de med Toyota Camryen de hadde tidligere som det aldri var noe galt med. Det kan hende det men den var jo også et kjempegjesp å kjøre. Endel av oss som er her inne er også glad i å kjøre bil innbiller jeg meg og da er jo Bmw i øverste liga i så måte.  Men det finnes nok billigere bilhold enn en BMW utenfor garanti, det er det neppe noe tvil om 🙂

Må si meg litt enig med dere - har hatt 6 bmwer over 8 år ca, og hver eneste bil har hatt masse problemer, selv om motorene har vært veldig bra. Men man får trøste seg med at uansett hva man kjører blir ting slitt, om det er volvo 340 eller jetfly må deler byttes etter hvert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, John Kr skrev:

Jeg sitter å leser i alle disse F10/F11 trådene og innleggene med tårer i øynende ... Da jeg kjøpte min F11 i slutten av 2011 så trodde jeg at jeg kjøpte verdens beste bil, i vert fall verdens beste bil å kjøre. Her leser jeg om alvorlige problemer fra A-Å ... Har sett litt på andre forum og kan ikke se de samme problemene der. Sitter igjen med et inntrykk av at jeg har kjøpt verden største dritbil, dette er ikke bra.

Jeg kjøpte samtidig med denne BMW en ny Peugeot, den viste jeg var verdens dårligste bil, men bank i bordet, denne bilen har det aldri vert noe tull med, den brukes hver dag og bruker ekstremt lite diesel. Kan ikke betegne denne som verdens dårligste bil.

Så jeg vet ikke jeg, blir det BMW neste gang, vet ikke ...

Etter å ha lest innlegget ditt står jeg igjen med et spørsmål: du skriver at du sitter igjen med et _inntrykk_ av at du har kjøpt verdens største dritbil - men etter hva jeg kan lese ser det ikke ut som du har opplevd disse problemene selv? 

En må også huske på at dette er et entusiastforum. På slike forum finnes det jevnt over ekstremt mye kunnskap om styrker og svakheter til de fleste biler, det være seg BMW, Toyota, MB, Audi, Honda, VW eller Peugeot. Jeg tipper at du finner tilsvarende problemer på andre bilmodeller også, men kanskje på andre områder. Og så er det jo en kjensgjerning at det er lettere å skrive om en bils svakheter, mangler og feil enn styrkene og det som er bra, solid og holdbart, da spørsmål ofte stilles dersom noe er galt på slike forum, og informasjonen som da blir tilgjengelig kan fort ha en overvekt på det negative. 

Det er mange som prøver å gi et inntrykk av at N47 motoren som stod i vår tidligere E91 3-serie er verdens verste motor og bør skys som pesten, men vår var gått 175000km når vi solgte den, på original turbo og uten å ha byttet registerkjede. Og ingen antydning til feil den perioden vi hadde den. Generelt sett er jeg veldig fornøyd med kvaliteten på BMWene jeg har og har hatt, selv om det har vært noe småtteri på F36’en vi har nå som jeg helst hadde vært foruten på en så ny og dyr bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for bra innlegg ...

Nei, jeg har ikke hatt så mye problemer med min..., jeg har bare kjørt noen få mil med min.

Jeg har byttet luftbelg, hengerfeste, batteri og har en feil som tapper batteriet som de ikke finner noe ut av. Ellers så er bilen en av de aller beste biler å kjøre. Men, når det er sakt så er det skremmende å lese hva folk sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...