Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det er en del fler diesel på markedet. Og fra tyskland virker det som veldig mange av de er uten m-sport, og det utgår jo. Endte selv opp med sort bil, ville helst ha noe med farge, men var ikke all verdens å velge mellom, når jeg helst ville ha sedan, bensinsekser og m-sport.

http://www.finn.no/60169901

Ikke sprekeste fargen..

http://www.finn.no/56045526

Lurer på når denne forhandleren skjønner at ytterst få har lyst på en foliert bil med så jævlig fargevalg, og av de ytterst få er det en forsvinnende liten gruppe som ikke vil ha m-sport.. Ser jo helt noldis ut med "styla" f11 uten m-sport.. Den har lagt ute lenge.

Endret av flonoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabon, hugs at 523i/528i er gode greier også, da slipper du å lukte traktor etter at du har fylt fuel :) og lydbildet er littmer korrekt, synes jeg iallefall.

Jeg vil egentelig være enig med deg der ;) Det er gode priser på disse modellene og motoren er bare helt utrolig riktig i en slik bil, nydelig silkemyk rekkesekser. Men, jeg vurderte selv sterkt 528i (3,0 liter) opp mot 530d og jeg var VELDIG i tvil lenge. Men valget falt til slutt på 530d, angrer jeg? Nei! Utfallet for min del var at avgiften var lavere på 530d (jeg importerte), forbruket er vesentlig lavere og motoren er kvikkere (mer bang for the buck) samt at man har tunigmulighetene.

Så jeg vil si, velg diesel hvis du følger lommeboken og velg bensin om du følger hjertet. Eneste jeg anger ved valg av 530d er at jeg ikke valgte 528I, men når lyden var eneste fordel for meg så ble 530d valget. Det er iallflall min side av saken, andre får vurdere selv hva de ønsker å la veie tyngst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyd og lukt fredrik, ikke bare lyd :) Men ja, om man tenker på billig effektøkning senere er nok 530d lurt, evt 528i med r4 turbo, men hvor mye som kan hentes der er jeg usikker på. Går litt suppe i 528'en, ca samme som på m3'en, men det gir eg en rimelig god faen i heldigvis, på en såpass dyr bil blir det ikke særlig stor andel drivstoffutgifter uansett, kontra verditap. Har en mazda diesel som går billig og som var helt ok bil til jeg fikk f10'en, etter det har den blitt veldig lite brukt, er plutselig ikke helt ok bil lenger.. Betaler heller de ekstra kronene for kjøregleden i bmw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal klare og få dragen ombord på BMW så må det være en annen farge enn sort. Hun synes blå var fin, men det er som sagt ikke mange og velge i. Har kontakt med en kompis som driver med import så får vi se hva han kan komme opp med og ikke minst pris. Henger med på at krona ikke er sterk akkurat nå, men så lenge jeg kommer ut med samme pris som i Norge så bør det vel være greit? Eller er det noe annet jeg går glipp av mtp import? Har aldri kjøpt import før.

Når det gjelder lukt og lyd så har jeg min lille gokart som er riktig der Med familiebilen må jeg tenke litt på økonomi også og da føler jeg at jeg treffer bedre med diesel...

Must have ekstrautstyr som jeg ikke kan avvike fra er hengerfeste og webasto. Null sjanse for hverken garasje eller strømkontakt der jeg bor dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de F11er som har hengerfeste montert originalt så er det vel som regel elektrisk innfellbart. Hvis jeg finner en bil som har alt jeg ønsker bortsett fra hengerfeste så kan man vel ettermonterte dette selv om det blir fort ti lapper for det, men da vil det bli et avtagbart ett. Noen med erfaringer rundt dette i forhold til skjæring i bakfanger, lokk for og skjule ting eller andre måter det gjøres på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ettermontert orginalt elektrisk hengerfeste. Min bil er M-sport, ingen kutting I fanger. Må kun bore hull for å få inn El-kabel. Og deksel under bak må byttes. Alt følger med I pakka. Fikk det montert på Bavaria, og det kom på 24.500,- ferdig montert og programmert. Selve hengerfestet med alle deler kostet ca 11.000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg havner på den prisen så kommer det ut på det samme om jeg velger bil med hengerfeste og uten webasto eller vise verca da jeg regner med webasto også kommer seg på 25' ca ferdig montert. Pokker at jeg ikke kan ha defa der jeg bor... Flytte kanskje? [emoji12]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...