Gå til innhold

Hold dere unna Drammen Autoinvest


JulianS
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36676475

Var å kikket på denne bilen med sjefen.

Finns ikke strøken, masse stygge riper på høyre side av bakfanger, sprekk i frontfanger, og utluftingsgitteret på panseret var irret og stygt. i tillegg var det et stort hvitt merke midt oppå dashbordet og ac slo inn og ut med noen rare lyd

er i samme slengen.. Fikk beskjed om at bilen hadde stått i to dager, men bremseskivene var halvrustne. Påpekte feilen med ac og fikk til svar; "Du trenger ikke å komme hit å leike deg større enn du er, du kan bare sette deg i bilen din å dra herfra så kommer det en å kjøper bilen om to minutter"

Det var en annen mann å kika på en annen bil, hadde kommet helt fra grimstad for å handle men bilen var ikke som foreskrevet. Sjokk! Han fikk ihvertfall skyss av oss tilbake til bussholdeplassen.

Makan til useriøse tullinger! HOLD DERE UNNA DRAMMEN AUTOINNVEST!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke strøken, masse stygge riper på høyre side av bakfanger, sprekk i frontfanger, og utluftingsgitteret på panseret var irret og stygt. i tillegg var det et stort hvitt merke midt oppå dashbordet og ac slo inn og ut med noen rare lyd

er i samme slengen.. Fikk beskjed om at bilen hadde stått i to dager, men bremseskivene var halvrustne. Påpekte feilen med ac og fikk til svar; "Du trenger ikke å komme hit å leike deg større enn du er, du kan bare sette deg i bilen din å dra herfra så kommer det en å kjøper bilen om to minutter"

Dersom det ikke feiler bilen "mer enn" dette vil jeg vel påstå at bilen er relativt fin for alderen. Det er alltid like fantastisk å se folk klage på bruktbiler som har gått flere tusen kilometer og som samtidig er 12-13-14 år gamle. Både ripene og den hvite flekken på dashbordet syntes også på bildene i finnannonsen, så de burde ikke komme som noen overraskelse. Den vite flekken er helt sikkert tape-rester etter navigasjon eller liknende og som vaskes enkelt vekk. Utluftningsgitteret på panseret koster den nette sum av 206,71 kr inkludert mva. hos GS Bildeler. Ikke akkurat en formue. Rust på bremseskivene er også helt normalt på en bil som har stått i ro et par dager. En brukt AC kompressor skaffes relativt lett for under 3000 kr.. Det er en 12 år gammel bil til 69.000kr.. djisez! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns ikke strøken, masse stygge riper på høyre side av bakfanger, sprekk i frontfanger, og utluftingsgitteret på panseret var irret og stygt. i tillegg var det et stort hvitt merke midt oppå dashbordet og ac slo inn og ut med noen rare lyd

er i samme slengen.. Fikk beskjed om at bilen hadde stått i to dager, men bremseskivene var halvrustne. Påpekte feilen med ac og fikk til svar; "Du trenger ikke å komme hit å leike deg større enn du er, du kan bare sette deg i bilen din å dra herfra så kommer det en å kjøper bilen om to minutter"

Dersom det ikke feiler bilen "mer enn" dette vil jeg vel påstå at bilen er relativt fin for alderen. Det er alltid like fantastisk å se folk klage på bruktbiler som har gått flere tusen kilometer og som samtidig er 12-13-14 år gamle. Både ripene og den hvite flekken på dashbordet syntes også på bildene i finnannonsen, så de burde ikke komme som noen overraskelse. Den vite flekken er helt sikkert tape-rester etter navigasjon eller liknende og som vaskes enkelt vekk. Utluftningsgitteret på panseret koster den nette sum av 206,71 kr inkludert mva. hos GS Bildeler. Ikke akkurat en formue. Rust på bremseskivene er også helt normalt på en bil som har stått i ro et par dager. En brukt AC kompressor skaffes relativt lett for under 3000 kr.. Det er en 12 år gammel bil til 69.000kr.. djisez! :roll:

som om jeg skulle ha sagt det selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der selv en gang og så på en BMW, sjefen sjøl var det mest useriøse jeg har vært borti, virket som for hans del var et stort ORK da jeg spurte om å få prøvekjøre bilen.

En liten stund siden nå, så husker ikke i detaljer hva annet det var å klage på, men ser jeg logoen deres nå, tenker jeg bare NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahah!!!! Ja, dette var grusomme feil du må jeg si!

Er jo ikke rart at selgere blir grinete eller oppfører seg useriøst, når det kommer så mange hverdagshelter som skal prøvekjøre og pirke på bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har nok ikke sett det beste vedlikeholdet opp igjennom da jeg synes det ser ut som og virker som den er noe klein til sin relativt lave kilometerstand. Og for å ta litt trådstarteres parti så er disse feilene noe selgern skulle ha opplyst om i teksten, holder ikke at det såvidt er synlig på bilder. Men bilen er forsåvidt billig selv om det ikke forsvarer noen ting [-X

Men selgers oppførsel hører ikke hjemme noen plass, enkelte skulle rett og slett ikke fått lov til å drive med salg #-o Hadde jeg reist langt for å se på denne bilen for så å ha fått sånn behandling så hadde det seriøst klikka for meg i butikken der, frekke selgere er det værste jeg vet. Håper virkelig ikke dere fant dere i denne behandlingen [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det ikke feiler bilen "mer enn" dette vil jeg vel påstå at bilen er relativt fin for alderen.

Enig, det virker som at denne bilen er «relativt fin for alderen», men at den er «Meget strøken» som det står i Finn annonsen, det stemmer ikke med virkeligheten.

Fikk beskjed om at bilen hadde stått i to dager, men bremseskivene var halvrustne. Påpekte feilen med ac og fikk til svar; "Du trenger ikke å komme hit å leike deg større enn du er, du kan bare sette deg i bilen din å dra herfra så kommer det en å kjøper bilen om to minutter"

Svært uprofesjonelt og merkelig å reagere på den måten, her trengs det et kurs i kundebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen har nok ikke sett det beste vedlikeholdet opp igjennom da jeg synes det ser ut som og virker som den er noe klein til sin relativt lave kilometerstand. Og for å ta litt trådstarteres parti så er disse feilene noe selgern skulle ha opplyst om i teksten, holder ikke at det såvidt er synlig på bilder. Men bilen er forsåvidt billig selv om det ikke forsvarer noen ting [-X

Disse "feilene" er svært godt synlig på bildene i den aktuelle annonsen. Til og med på flere av bildene kommer dem godt frem. Du kan ikke for alvor mene at det er verdt å nevne disse "feilene" i annonsen? Isåfall forventer jeg å se en annonse, som statuert under, når du skal selge bil. Hvis ikke er du jo en svindler. No offence Fredrik.. Jeg har for øvrig tatt meg bryderiet med å merke de meget godt synlige "feilene" på den annonserte bilen.. i tilfelle noen skulle være i tvil altså... ;)

19a82e.jpg

34opiwx.jpg

14b8ro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orde strøken,skulle aldri vert brukt.Men som man kan se på bildene ser man jo lett di stygge merkene,å er man innterisert i bilen,studerer man bildene godt før man drar å ser på den.Hadde vert noe annet,hvis man ikke hadde sett disse merkene på bilde også forventa en strøken bil.

Men måten selgeren oppførte seg,kan ikke forsvares uansett om han blir litt lei kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen:

Er jo selvsagt lov å bruke sunn fornuft og ta med det som er av feil i sin enkelhet, ditt eksempel går jeg ut i fra er laget med en viss humoristisk baktanke. Feilene vises på bilde ja, og enda mer oppriktig og ærlig fremstår selger om han nevner de få feilene som er. Ett bilkjøp handler også om trygghet og tillit, det glemmer mange.

Ang annonseteksten så ville jeg utformet den slik: Hel og grei BMW 318I selges! Bilen er solgt ny i Norge og har komplett servicehefte, er hel og pen bortsett i fra noen steinsprut og ett par riper på høyre bakfanger. Interiøret er helt og pent, aircontition lever litt sitt eget liv og lager en liten ulyd (ny kompressor medfølger)

Ellers er bilen fast og fin og det er ingen ulyder fra verken motor eller understell, EU godkjent til da og da. Gode sommerdekk og vinter dekk medfølger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... her er jeg også helt enig med Salty. Jeg klarer virkelig ikke å hisse meg opp over hverken annonsen eller bilen slik den fremstår på bildene. Hvis kilometer antallet er korrekt vil jeg mene at bilen fremstår som rimelig pen etter snart 13 år på veiene. Den har heller ikke kjørt mer enn ca. 12000 kilometer årlig... og det er ikke mye for en bruksbil. Et annet poeng er at bilen selges via en forhandler. For den nette sum av knapt 70K skal forhandleren klargjøre bilen, gi garanti (jmf. kjøpsloven), tjene til salt på maten, forrente investert beløp samt ta en ikke ubetydelig risiko som det alltid er med gamle biler. Med tanke på at forhandlerens fortjenestegrunnlag er relativt marginalt vil jeg tro at bilen er ganske fornuftig. Det er ikke på denne bilen de store pengene skal tjenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...