Gå til innhold

Project E39: BMW 528i | S.48 nye bilder


Zymh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei, har gjort en del med bilen ja, noe final touch med shadowline lister, sota ruter og ordentlig eksos (supersprint eller lignende) :D

Høres ut som et kjempe rått prosjekt, ska prøve å følge med progressen! :)

Dersom du skal ha eksos gikk jeg for Supersprint med mellomrør på min, og er VELDIG fornøyd med min. Høres ut som V8'er på lavt turtall og et fantastisk snerr når du kommer over 4000 omdr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må valse bak ja, kanten der bygger altfor mye ut. Foran trenger du ikke gjøre noenting.

Hvis du bruker 235/35-18 bak (event. 225/35-18 bak og, men er endel strekk) og 225/35 foran, kan du ha 10mm spacer bak og 20mm foran, da får du fint stuk.

Tenkte bare å valse bak ja, har 235/40-18 dekk bak nå, mye strekk :D men fortsatt så subber det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, har gjort en del med bilen ja, noe final touch med shadowline lister, sota ruter og ordentlig eksos (supersprint eller lignende) :D

Høres ut som et kjempe rått prosjekt, ska prøve å følge med progressen! :)

Dersom du skal ha eksos gikk jeg for Supersprint med mellomrør på min, og er VELDIG fornøyd med min. Høres ut som V8'er på lavt turtall og et fantastisk snerr når du kommer over 4000 omdr. :)

Jeg har hørt mye positivt om de Supersprint eksos, lyst på ordentlig grom lyd :)

Skal få valsa hjulbuene bak først, så blir det eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er noe spesiell lyd forskjell på 2.5(som jeg har) og 2.8 som du har, men både meg og LasseEllingsen reagerte på at hannes bråker mer på tomgang enn hva min gjør. Han har Supersport bakpotte, mens jeg har Supersprint bakpotte + rakrør.

Uansett tror jeg du blir grisefornøyd med det ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er noe spesiell lyd forskjell på 2.5(som jeg har) og 2.8 som du har, men både meg og LasseEllingsen reagerte på at hannes bråker mer på tomgang enn hva min gjør. Han har Supersport bakpotte, mens jeg har Supersprint bakpotte + rakrør.

Uansett tror jeg du blir grisefornøyd med det ! :)

Ahh, kikka litt på supersprint, deilig lyd, ok pris, men har et problem, har EU godkjenning november, tror du jeg kommer meg igjennom med supersprint/supersport potta? eller burde jeg vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersprint er TUV godkjent så EU-kontroll er overhode ingen problem i det hele tatt, hvertfall ikke på støymåling. Ifølge Svendsen var ikke dette noe som helst problem, og litt derfor de anbefalte Supersprint kontra Supersport også.

Du kan jo se hvordan min ble her:

Eventuelt denne som er filmet med litt bedre mikrofon :)

http://www.youtube.com/watch?v=ZuJ7zA4zI1A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, gjett hvem som møtte veivesenet 13:50 og blir stoppa,

De kommenterte selvsagt på Xenon nærlysa siden jeg ikke har lyktespylere, og autmatisk-lysregulering bla bla, noe kriterier bullshit.

og jeg som skulle valse bak når lønninga kom, men neida måtte jo selvsagt møte på de -_-

kommentere at de subba litt bak og de kunne være farlig og bilen var litt for lav i fronten enn det som sto på vognkorte og jeg hadde for mye camber bak.

de kommenterte at jeg hadde dårlig brekk, btw, jeg har kjørt en stund med dårlig brekk så det er ikke noe stress, det skulle fikses uansett.

Det som jeg ble litt fly forbanna er at jeg har det "Stance|Works" klistermerke er ved tonings sona og det måtte av :-x

Det morsomste av alle er at de stakk kl.14:00, snakk om bad luck. :(

Så det blir noe mekking og etterkontroll før 21.sept. legger bilder og lignende underveis!

ikh0s5f7tilrrswy46cp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst.. hang de seg opp i merket du har i frontruta?? :shock:

Jeg kunne skjønt det dersom du hadde en svær streamer der, men et klistremerke..?

Såvidt jeg har skjønt er ikke det feltet øverst oppe på frontruta en del av siktsonen engang..

Utdrag fra kontrollveiledningen:

3.1 Frontvindu/vinduer:

Visuell kontroll. I et synsfelt foran føreren som:

- på biler med totalvekt ≤ 3500 kg er 30 cm

bredt, symmetrisk i forhold til rattsenteret og

innenfor vinduspusserfeltet, skal det ikke forekomme skader med

utstrekning over 10mm, heller ikke den “matte

flekken” etter reparasjon skal ha utstrekning over 10mm.

Utenfor synsfeltet godtas skader, sprekker osv. evt.

reparert, når de ikke har vesentlig betydning mht. sikt og

sikkerhet.

Man må jo se nærmest oppover for at den skal komme i veien for sikten..

Vipper man ned solskjermene så dekker jo de mer enn stickersen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...