Gå til innhold

Project E39: BMW 528i | S.48 nye bilder


Zymh
 Share

Anbefalte innlegg

Yepp, de ville ikke ha noe klistermerker på frontruta tydeligvis, altså det stance|works klistermerka er på tonings sona på ruta, ingen grunn til å nevne det engang :(

Sånn er trangsynte folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst.. hang de seg opp i merket du har i frontruta?? :shock:

Jeg kunne skjønt det dersom du hadde en svær streamer der, men et klistremerke..?

Såvidt jeg har skjønt er ikke det feltet øverst oppe på frontruta en del av siktsonen engang..

Utdrag fra kontrollveiledningen:

3.1 Frontvindu/vinduer:

Visuell kontroll. I et synsfelt foran føreren som:

- på biler med totalvekt ≤ 3500 kg er 30 cm

bredt, symmetrisk i forhold til rattsenteret og

innenfor vinduspusserfeltet, skal det ikke forekomme skader med

utstrekning over 10mm, heller ikke den “matte

flekken” etter reparasjon skal ha utstrekning over 10mm.

Utenfor synsfeltet godtas skader, sprekker osv. evt.

reparert, når de ikke har vesentlig betydning mht. sikt og

sikkerhet.

Man må jo se nærmest oppover for at den skal komme i veien for sikten..

Vipper man ned solskjermene så dekker jo de mer enn stickersen.. :roll:

yepp, det er latterlig at de påpeker det der. den står absolutt ikke i veien og den er til og med overfor regnsensoren, altså, hva mer trenger de :x

Hva mener dere? :? (trykk på bilde for zoom)

oq89jr6uiuj3vylt08gr.jpg

f7nr3s8c1988p36gxph2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nye lykter og LED Angel eyes bestilt, måtte tilpasse ved å kutte og bruke litt silikon o.l

Dato: 15.01.12

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Hei. lurer på hvor du kjøpte disse LED Angeleyes? vil gjøre dette med mine lykter :)

Hei, beklager for å ikke ha svart deg, ja jeg kjøpte de hos Umnitza.com fra statene, men husk de passer ikke helt 100% til DEPO lyktene, de må tilpasses. Jeg anbefaler deg å kjøpe Hella lykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et like problem med girkassa, har ikke oppleved dette før. ved 1. gir, når jeg trykker 40-100& på gass pedalen , kjenner jeg noe som vibrerer og noe klunkelyd fra girkassa men 2. 3. 4. 5. og R -gir er ingen problem uansett hvor høy turtall/hvor mye gass jeg gir, kun 1. skjer altså over 2000rpm.

Er kassa nær døden?

byttet akkurat ny clutch for 2-3mnd siden.

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et like problem med girkassa, har ikke oppleved dette før. ved 1. gir, når jeg trykker 40-100& på gass pedalen , kjenner jeg noe som vibrerer og noe klunkelyd fra girkassa men 2. 3. 4. 5. og R -gir er ingen problem uansett hvor høy turtall/hvor mye gass jeg gir, kun 1. skjer altså over 2000rpm.

Er kassa nær døden?

byttet akkurat ny clutch for 2-3mnd siden.

HJELP!

bump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker 528i du har! :)

Jeg har samme modell som deg og har også hatt en dunkelyd (ved girskifte 1 til 2). Hadde også noe "kaklelyd/skramlelyd" ved tomgang og ved lavt turtall på førstegiret. Hadde bilen inne hos verksted for noen uker siden for å bytte startmotor og ba de samtidig om å foreta litt testing/feilsøking på girkasse, oppheng og drivverk. De fant ut at det var et varmeskjold under bilen som var løst, og at indre styrestag måtte byttes. Varmeskjolden festet de. Skramlelyden er borte og dunkelyden når jeg en sjelden gang (innbiller meg at jeg) hører den høres ikke i samme grad, men jeg mener fortsatt at det er noe slakke et en eller annen plass, men jeg merker dette kun når jeg er alene i bilen, dette er jo typisk :P

Ut i fra beskrivelsen din så høres det ikke ut som dette er det samme, men greit å ta en sjekk. Hvor langt har bilen din gått?

Jeg har ikke sett varmeskjoldet selv, men etter litt googling så tipper jeg det ser slik ut:

zp7wrk267fc6cu0dl11x_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker 528i du har! :)

Jeg har samme modell som deg og har også hatt en dunkelyd (ved girskifte 1 til 2). Hadde også noe "kaklelyd/skramlelyd" ved tomgang og ved lavt turtall på førstegiret. Hadde bilen inne hos verksted for noen uker siden for å bytte startmotor og ba de samtidig om å foreta litt testing/feilsøking på girkasse, oppheng og drivverk. De fant ut at det var et varmeskjold under bilen som var løst, og at indre styrestag måtte byttes. Varmeskjolden festet de. Skramlelyden er borte og dunkelyden når jeg en sjelden gang (innbiller meg at jeg) hører den høres ikke i samme grad, men jeg mener fortsatt at det er noe slakke et en eller annen plass, men jeg merker dette kun når jeg er alene i bilen, dette er jo typisk :P

Ut i fra beskrivelsen din så høres det ikke ut som dette er det samme, men greit å ta en sjekk. Hvor langt har bilen din gått?

Jeg har ikke sett varmeskjoldet selv, men etter litt googling så tipper jeg det ser slik ut:

[ Bilde ]

Hei, Takk for det :)

Ja jeg har også den kaklelyd/skramelyd ved tomgang noen gang er den der, og noen gang er det ikke i det heletatt, litt irriterende, men er litt redd det med dunkelyd/vibrering ved pådrag på 1.gir ~1500rpm og ut.

Bilen min har gått nå 248000km

Takk for tipset btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg valset hjulbuene bak h+v-side, ble helt fantastisk, mye enklere å komme opp og ned innkjørselen vår utenat det subber.

Som kanskje noen har lagt merke til, så må jeg inn på etterkontroll hos vegvesnet siden jeg ble stoppa, så håndbrekke må fikses, subbinga bak, justere til "riktig" høyde på coilovers'a, fjerne nærlys xenon før jeg kan gå til kontroll. klistermerke på tonings-sona kommer jeg ikke til å ta av, det kommer jeg til å argumentere imot!

Gikk til GS og spurte hva de skulle ha for å skifte håndbremsewire h+v-side og bremsesko, og de vill ha med delene+arbeid for 5000-6000kr+ og det var uaktuelt

Har en god venn av meg som tilbydde å hjelpe meg med å bytte skoa og wire'n siden jeg ikke har gjort dette før. Kjekt å lære også siden jeg har tenkt til å beholde bilen i en god tid fremover.

så nå jeg har da bestilt håndbremsewire høyre og venstre, bremsesko og monteringssett for skoa fra GSbildeler.

"problem nr.2" det med "knocke"-lyden fra girkassa/spaken, så har jeg bestilt hardyskive fra schmiedmann, så skal bytte den først og ta en kikk under bilen og se om dette løsner seg, vis ikke, så må jeg ta en sjekk hos GS.

Hvertfall, ville bare poste progress og situasjonen akkurat nå med skjønnheten, trenger litt stell, så håper at ting faller på plass og får bilen "lovlig" ut på veien igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg fiksa Håndbrekket på bilen, bremseskoa og begge wirene og "problem nr.2" det med knokkelyden fra kassa/spaken. Det var en dårlig Hardyskive/kobling, den var helt gåen og nå er den skiftet til en ny og alt føles helt fantastisk ut! Varmeskjoldet ble også fjernet siden den bråkte litt! Imorgen så blir det inn på etterkontrollen hos satans vegvesen, så lyktene skal skiftes (siden Angeleyes'a mine er så kraftige. Jeg fant en løsning, og det er en 12v fjernstyrt dimmer, så det blir bestilt, men inntil videre, så blir de gamle oksiderte Depo lyktene på) og vinterhjula (har ikke orket og dratt bort til Bilsalongen og hente evt papirer på Rondell felga).

Håper det går bra i morgen. dritt å ha begjæring på gobilen!

5c67c041zevwcy1a2wuk.jpg

Den hardyskiva er helt gåen, ikke rart at det knokka og bråkte når jeg ga på!

bt7gqadflor8j8lqcw1t.jpg

Begge wire'ne, bremseskoa og monteringssett. Kjøpt hos GSbildeler Skien

fzkzi7353waxegmq8vqj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...