Gå til innhold

Viskosekobling e39


Boble73s
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte viskosekobling på min e39 525i 2001. Har lest litt rundt og ser det er mye forskjellig. Å løsne selve viften er greit, men å få den ut er en annen sak. Er det nok å løsne klipsene på "dekselet" for så å lirke viften ut?

HEI HER ER TIS: Husk at det er link gjenge:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/32/77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Dette var veldig greit; løsne en clip på hver side av dekselet i tillegg til en klipp ved eksp. tanken. Når viften er skrudd av løfter en deksel og lirker viften ut.

Grunnen til at jeg byttet min viskosekobling var at bilen hørtes ut som et fly de første 5 min etter start. I tillegg "fulgte" viften turtallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte viskosekobling fra Koed, og den drar med vifta litt, anslagsvis 200 meter kjøring i 30-40 hvis man kjører avgårde rett etter oppstart. Som ei høytørke i brunst, som journalisten i Teknikens Värld sa om motorlyden i Volvo tohundreogfleirogførr... Fungerer som påminnelse om at man bør holde turtallet nede etter oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, fikk sagt det. Lyden ble bedre, viften "roer" seg mye fortere. I det hele tatt mye stillere.viskosekoblingen så sliten ut, og etter å ha lest skrekkhistorier der vifter slår seg løs i motorrommet bestemte eg meg for å bytte den.

Uansett var det en veldig grei jobb.

Kanskje noen som vet hvorfor viften på noen e39 bensin er helt stille mens andre høres ut som de skal ta quelden? Da tenker eg ikke på de som har bygd noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...