Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Super tråd :D Har noe LED pærer i lyktene mine men vil gjerne ha 11W pærer! Er dette noe som passer i min E39 eller passer det ikke? Vil ha i grøftelys og kjørelys osv :)

Angel eyes lykter type depo osv fra eBay, kan jeg hive led pærer i angel eyesene slik at ringene blir hvite? Har 0 peiling på slikt haha :P

Fant noen 10, 11 og 12w AE LED på ebay, turde ikkje bestille sida alle låg mellom 600 og 1000 kr, blei litt for dyrt til å "bomme" og ikkje få ett sterkt nok eller bra nok lys i forhold til 300 kroners utvalget her heime...

angående om du kan hive hvite LED i depo lykter med AE fra ebay kan eg ikkje svare på, utifrå det eg sjølv finn ut går det ikkje... men eg fant berre 3-4 å sjå på på Ebay.no så kan ikkje uttale meg mykje der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil LED pærer virke i kjørelys bak, bremselys og ryggelys uten feilmelding? Hva heter sokkelene til disse? Hva med blinklys (fremme, side, bak)? Går det an å bruke LED i disse?

Hei!

Ekstralys.no selg LED lys som du kan erstatte blinklys, ryggelys, bremselys og kjørelys bak med. Disse er dyre pærer som regel som har Canbus ( pæreskjekk )

Så ja, det går and å bruke LED, men ikkje hvilke som helst...

Veit ikkje kva sokkelen heiter, men det er den som ser slik ut:

http://www.ekstralys.no/products/ryggelys-led-cree

BTW, veit IKKJE om denne er med/uten Canbus... men skal ha denne sjølv en gong om den har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer LED i angeleyes sammen med dimme-funksjonen når bilen låses opp?

Hadde det på E90'en, og det virket godt. Litt "hakkete" dimming, men det virket som det skulle, men du kommer til et punkt der den slår tvert av, altså dimmer ikke heeelt ned til null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten røde LED pærer bak i kjørelysene på E90'en kom jeg på nå, uten noen form for Canbus eller noe, og det funket.

Så må jeg spørre. AE pærer - hva anbefaler folk? Har hatt noen som kom fra Kina, som skulle være 10W, og de lyste godt og holdt hvitfargen godt, men nå har jeg brent meg gjennom to sett på tre mnd der motstanden ryker først, så selve LED pæren.

Jeg vil ha 6000k hvitt, med god styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd jeg har ventet på! :)

Driver og leter etter bra led pærer til grøftelysa mine også..

Pr dags dato har jeg brukt disse (nesten samme som du har men mine er 3 kantet og ikke 4 kantet) Syns denne lyste litt for mye blått, er ute etter en som lyser rimelig hvitt:

q9ty9tjt1msfuh0qyvn9.jpg

Har du noen gang skrudd opp spenningen på grøftelysa? Dette gjorde jeg og det ble MERKBART sterkere lys! De jeg har bilde av her lyste dritt når spenningen var normal, men lyste knall bra når den var oppjustert. :)

Har led i skiltlyset mitt også, de lyste alt for sterkt så der reduserte jeg spenningen, så nå lyser det AKKURAT passe sterkt :)

Den 5. pæren din har jeg også vurdert og prøve, men har ikke blitt noe av enda. Har sett den 6. pæren på ebay, men ser frem til og se resultatet! :)

Partygamer:

Har du sett på Mtec AE ledpærer? (Selges på ebay) De også kostet ca 1000,-, jeg syns de lyser veldig bra i forhold til di sinnsykt(!) overprisede jalla led pærene som koster mellom 3-800 (ja jeg har sett disse billige dritt pærene opp i 800,-! i norge sef.)

Har du en link til de du kjøpte? :)

Har en sammenligningsvideo fra de drittpærene og de jeg kjøpte:

De ser litt grønnaktig ut, men det er fordi lyktene var dårlige og skitne innvendig, + det er filmet med et foroapparat så er ikke sikkert lyset blir gjengitt skikkelig :) . Har litt blåaktig lys i seg.

Ser frem til å se resultatet av de siste pærene der. :) Hvor kjøpte du fra foresten? :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke justert opp spenning, er veldig fornøydm ed de pærene jeg kjører med nå og ja venter veldig i spenning til hvordan det nye pærene vil fungere i forhold og så klart hvilken farge de har.

Legger nok ut før og nå bilder osv når de blir montert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke justert opp spenning, er veldig fornøydm ed de pærene jeg kjører med nå og ja venter veldig i spenning til hvordan det nye pærene vil fungere i forhold og så klart hvilken farge de har.

Legger nok ut før og nå bilder osv når de blir montert :)

De du bruker nå som har linse frem på, er de mye blå eller? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tråd jeg har ventet på! :)

Driver og leter etter bra led pærer til grøftelysa mine også..

Pr dags dato har jeg brukt disse (nesten samme som du har men mine er 3 kantet og ikke 4 kantet) Syns denne lyste litt for mye blått, er ute etter en som lyser rimelig hvitt

Som du ser ovenfor, bruker eg de 4 kantet LED pærene, de er på 7.5w og de har ett ganske blåaktig lys PÅ BILDER, dei er mykje kvitare "in real life"...

Har du noen gang skrudd opp spenningen på grøftelysa? Dette gjorde jeg og det ble MERKBART sterkere lys! De jeg har bilde av her lyste dritt når spenningen var normal, men lyste knall bra når den var oppjustert. :)

Nei ej hekje peiling på kordan ej gjer de, no he ej fått M-fongar, og skal montere den i løpet av neste veke. Keen på å fortelle korleis du skrur opp spenninga på kun grøftelysa? ;) ;)

Har led i skiltlyset mitt også, de lyste alt for sterkt så der reduserte jeg spenningen, så nå lyser det AKKURAT passe sterkt :)

Eg og har LED i skiltlysa, det er lys frå Weisslicht det også, LINK:

http://www.bimmian.com/39/LPL/

Disse lyser sterkt og fint ;)

Partygamer:

Har du sett på Mtec AE ledpærer? (Selges på ebay) De også kostet ca 1000,-, jeg syns de lyser veldig bra i forhold til di sinnsykt(!) overprisede jalla led pærene som koster mellom 3-800 (ja jeg har sett disse billige dritt pærene opp i 800,-! i norge sef.)

Har du en link til de du kjøpte? :)

Njaa synst å huske at eg leste noke om dei, sann menst eg var på utkikk etter LED lys, men slo de raskt ifrå meg på grunn av prisen, men vil du anbefale dei altso ? :)

Fyrste LED pærene i AE: EBAY.no pærer som lyste svakt og ikkje var mykje tess..

Andre : http://www.ekstralys.no/products/3w-led ... -ae-paerer

Tredje : http://www.bimmian.com/WeissLicht-LED-H ... 9-5-Series

MERK: de i nr2 var "bare" 400 kr når eg kjøpte dei.

De 3. lyser merkbart best, men alikavel, ikkje nok i forhold til prisforskjellen frå 1. og 2....

Dessuten er det 2 LEDs der som gjer at det er VANSKELIGARE å få likt med lys i begge ringane! Irriterande, har sikkert holdt på i timesvis tilsammen bare ved å vri litt fram og tilbake på sokkelen for å få jevnt over lys i begge ringane..!

Sitter nå og lurer på disse:::

http://viewitem.eim.ebay.no/MTEC-V3-6W- ... 09444/item

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke justert opp spenning, er veldig fornøydm ed de pærene jeg kjører med nå og ja venter veldig i spenning til hvordan det nye pærene vil fungere i forhold og så klart hvilken farge de har.

Legger nok ut før og nå bilder osv når de blir montert :)

De du bruker nå som har linse frem på, er de mye blå eller? :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nei er ganske så hvite, men har funnet også ut at det kommer litt annpå hvordan grøtelysene ser ut også, jeg kjøpte nye lys hinn dagen pga fukskader og skittent glass innvendig, fikk ikke det bort og på de nye lysene er de mer hvite enn på det falmete glasset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ganske så hvite, men har funnet også ut at det kommer litt annpå hvordan grøtelysene ser ut også, jeg kjøpte nye lys hinn dagen pga fukskader og skittent glass innvendig, fikk ikke det bort og på de nye lysene er de mer hvite enn på det falmete glasset :P

Lysa mine er ikke så fryktelig gamle, men ser tydelig at de jeg har nå lyser ganske blått, de lyser mer blått en AE så det passer liksom ikke helt sammen :P

Keen på å fortelle korleis du skrur opp spenninga på kun grøftelysa? ;) ;)

Sitter nå og lurer på disse:::

http://viewitem.eim.ebay.no/MTEC-V3-6W- ... 09444/item

-Er ikke sikker på om du kan gjøre det på din, har ikke fått samme "Meny" på lcm med bmw scanner på min fars e39 98 mod med LCM3, på min kan jeg forandre styrke på alle lys. Styrken er blant annet økt på nærlys når man har xenon. Jeg glemte og sette opp på en nærlyset da jeg testa noe, og etter det ville den nesten aldri tenne lengre. Siden spenningen vr for lav eller "Normal" til vanlige glødepærer. :)

-De pærene du ser på nå, er samme som jeg har, er veldig fornøyd me de, lyser mye bedre en de jævla dyre pærene som nesten ikke lyser i det hele tatt. Forstår ikke at de kan ta så mye for de! :shock: Vet ikke hvordan de lyser i forhold til de du har nå da vel og merke.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ganske så hvite, men har funnet også ut at det kommer litt annpå hvordan grøtelysene ser ut også, jeg kjøpte nye lys hinn dagen pga fukskader og skittent glass innvendig, fikk ikke det bort og på de nye lysene er de mer hvite enn på det falmete glasset :P

Lysa mine er ikke så fryktelig gamle, men ser tydelig at de jeg har nå lyser ganske blått, de lyser mer blått en AE så det passer liksom ikke helt sammen :P

Fredrik

Ja helt like som mine ae er det heller ikke :P men som jeg har skrevet over her så virker LED pærene mer blåaktig jo strekere de blir, så vist jeg skal matche helt med mine ae så må jeg sette i pære nr. 4. Den er kritt hvit, men ulempen der er jo da svakere lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...