Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, BMW 320 IAT skrev:

Er ikke det gamle innlegg?

Jo, men det blir oppdatert med engang noe annet slår det.

Det er fremdeles mtec som er best til 60/61 og det står også på side 1. Hvorfor de koster 1500 og er best står litt om på side 97. 

(man kan også søke internt i tråden, så man slipper 99 sider. 9,7/10 av spørsmålene som blir stilt i det siste er jo svart på fra før av.)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Reef89 skrev:

Jo, men det blir oppdatert med engang noe annet slår det.

Det er fremdeles mtec som er best til 60/61 og det står også på side 1. Hvorfor de koster 1500 og er best står litt om på side 97. 

(man kan også søke internt i tråden, så man slipper 99 sider. 9,7/10 av spørsmålene som blir stilt i det siste er jo svart på fra før av.)

Ok stusset bare på at de var bare 6w. 

 

Noen som har prøvd disse?

http://www.ekstralys.no/products/24w-led-til-bmw-1-57-serie-angeleyes-paerer-led2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd de meste, 3w, 6w, 24w ,48w, og det er fremdeles mtec 6w som likevell er de beste og mest synslig på dagtid (det viktigste syns jeg) 

Dyre 24w jeg prøvde vs billige ebay 6w, så var 6w best :)

Det dumme med pærer med flere chips er at det lyser mer utover inni lykten enn rett inn i punktet til angel eyes glasset.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser det er noen som har tatt opp at innlegg på side 1 er noe år gamle og det er sant. Men prøver stadig nye pærer og ser at de som ligger på side 1 fortsatt er best når en tenker på lys farge, styrke og ikke minst styrke på dagtid.

Jeg vil oppdatere tråden med engang jeg finner noe som slår valgene på side 1. 

Jeg har for øvrig nettopp prøvd noen 80w HB4 pærer som jeg skulle matche med de jeg har linket til på side 1. "osram" ...det andre pærene var helt ubrukelige! fikk opplyst at det så klart var hvite og alt det der. Men det viste seg at de var veldig mye lilla og blå skjær i forhold. 

Så fremdeles holdt dere til tips fra side 1. :)

Med "osram" 80w grøftelys pærer:

IMG_1046.thumb.JPG.bcdc96231f1a2c1da72c9

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål om hovedlysene i 2005 E61 med originale Xenon.

Jeg synes nærlysene lyser veldig dårlig. Hvis jeg må blende ned og har en bil bak med gode lys ser jeg skyggen av min egen bil... Jeg bruker ikke tåke-/grøftlys når jeg kjører.

Og langlysene sprer veldig mye. Lyser godt ut til sidene, men ikke så langt frem. Det hele gjør det litt anstrengende å kjøre langt i mørket.

 

Er det mulig å gjøre noe med dette eller er det bytte til LED som gjelder? Hva skal man i såfall bytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lysene ikke er riktig innstilt så vil det svekke. Det er to hvite justeringsskruer på lykten. Opp og ned og til siden. Men slike innstillinger bør gjøres på verksted da det bruker apparat og noe greier for å få lysbildet helt 100%. Har selv måtte justert mine lykter manuelt tidligere.

Ellers er det vanlige: dårlige pærer & matt glass. 

Om du har gamle pærer så har sittet der i flere år, så ville jeg skiftet og da montererer du disse:

http://www.ebay.com/itm/2x-Genuine-D1S-Osram-XENARC-NIGHT-BREAKER-UNLIMITED-66140XNB-4350K-Nagelneu-/291452159346?hash=item43dbe70572:g:TOsAAOSwcwhVRilr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, buoyen89 skrev:

Takk for godt svar!

Det er sikkert en kombinasjon av gamle pærer og matte glass kanskje, men å sjekke justeringa kan jeg jo gjøre først.

Det finnes kanskje ikke LED-erstatning for hovedpærene?

ikke for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 1.6.2016 at 23.25, Trond H. Olsen skrev:

Ser der er kommet noen "100w" hb4 led pærer på ebay.

Er det noe du har prøvd enno?

Må ha noen nye då de 60w jeg hadde tok kvelden.

ja bestill de gjerne ;) og del forskjellen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Drar sørover å henter bil på tirsdag; BMW E91 318i M-sport 2009 mod med xenon, men ikke hvite hvite angeleys eller grøftelys. Og jeg trenger selvfølgelig hjelp til å finne hvite angeleys og hvite grøftelys. Er det noen som kan sende meg linker? Vise meg bilder av deres BMW E91. Har forresten bestilt mperformance splittere på ebay..før jeg har kjøpt bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...