Gå til innhold

Fjernlys funker bare av og til, e39 2000 mod


erxzn
 Share

Anbefalte innlegg

Halloisen!

Som overskriften sier så funker bare fjernlyset av og til. hendelen er just byttet, håpet på at det var hendelen somv ar problemet men det var det ikke:/.. noen ganger funker det leeeenge.. også kan det plutselig bare slutte å virke enten under kjøring eller at jeg dauer/starter om bilen. noen som har peiling på hva dette kan være?

Jeg har ikke noen problemer med andre lys på bilen eller andre "elektriske" feil, er bare fjernlyset som funker av og til. og det er eu-godkjenning om ei uke så greit å få det på stell.

Mvh

Daniel Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten sikker på der ikke er noe rele, det er LCM som gir strøm direkte til pærene, det gjør den med alle pærer på hele bilen.

Det bekrefter også dette skjema:

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... vg?m=e3902

Kan hende det hjelper og bytte transistor eller rele eller hva det er som av og til henger inn i LCM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bavaria sier så mye rart.. de visste ikke om de kunne kode om lysene på bilen min, men det gjorde jeg selv på 5-10min..

det at det ikke går ann å bruke lcm fra en annen bil er bare bs...

den må riktignok kodes om til din bil(noe bavaria/bmw) ikke har lov til.

men null problem å bruke en brukt en sålenge du får noen til å kode den til deg:)

er snakk om å hente/kopiere over programmet fra din lcm til den nye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bavaria sier så mye rart.. de visste ikke om de kunne kode om lysene på bilen min, men det gjorde jeg selv på 5-10min..

det at det ikke går ann å bruke lcm fra en annen bil er bare bs...

den må riktignok kodes om til din bil(noe bavaria/bmw) ikke har lov til.

men null problem å bruke en brukt en sålenge du får noen til å kode den til deg:)

er snakk om å hente/kopiere over programmet fra din lcm til den nye:)

Ja det er bare bs, gamlingen bytta ut sin lcm2 til lcm3 på sin 98 mod pga led baklys. Koda den til fabrikk instillinger for hans bil og det funker som bare pokker. Jeg brukte progman/sss, og det er jo bmw sitt prog. Så de burde kunne gjør det, men de vet knapt hva de kan gjør selv... :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ja. Kan se de er på ebay. Men er ikkje sikker på ka type eg har. Rekner med at min lcm er gåen. Mangler ett fjernlys og de ytter baklysa på venstre side er døde og bare bremselys og blink på høgre fungere.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...