Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk)

Går vel med avdrager også, men tyngre.

Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk)

Går vel med avdrager også, men tyngre.

Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass.

Ser du bruker en presse. Hva koster en slik? Hvordan demonterer man drivaksel?

Så en DIY-video på Youtube, og der brukta han en slags ring bak navet hvor han skrudde hjulboltene inn, slik at navet ble presset ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det?

hvor kjøpte du stol festene dine?

De kjøpte jeg fra www.fartfabriken.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du bør nok ha tilgang til en presse. (Hydraulisk)

Går vel med avdrager også, men tyngre.

Først skal drivaksel av, så skal nav presses ut av lageret, så skal lageret ut av bakstillingen, nytt lager inn, nav på plass, drivaksel på plass.

Ser du bruker en presse. Hva koster en slik? Hvordan demonterer man drivaksel?

Så en DIY-video på Youtube, og der brukta han en slags ring bak navet hvor han skrudde hjulboltene inn, slik at navet ble presset ut. Noen som vet hvor man kan få tak i det?

hvor kjøpte du stol festene dine?

De kjøpte jeg fra http://www.fartfabriken.se

Presse får du på Biltema, Gasolin, Torshov og sikkert flere steder. Er ikke så ofte man har bruk for slikt, så kan være greit å få noen til å gjøre en slik engangsjobb for deg.

Ellers finnes det mange ulike typer avdragere å få kjøpt, som den du beskriver.

Drivakselen demonteres ved at du fjerner et låseblekk rundt mutteren, løsner mutteren, presser ut akselen fra navet. Denne sitter ofte ikke hardere enn at du lett kan dra den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd noenting i det siste. Vært opptatt med familieliv og skruing på Golf`n.. Klart å kjøre i stykker to bunnpanner på under 2 uker, så blitt helt rå på å bytte bunnpanner på Golf 4...! :roll:

Venter fortsatt på deler fra PeeBee, og så må jeg få noen til å sveise litt rust. Blir nok en tur opp i helgen.

Hylle: Spennende! Trodde ikke det kom til å bli noe mer enn spiker av den, men hyggelig at noen gidder å fikse den opp. :)

Hardtop: Ja, er nok enklest å få noen som har utstyr til å fikse det. Fikk tak i en slik avdrager, så får prøve den.

Eneste "uppdate`n" jeg har å komme med er at jeg var en tur i Sverige i går og kappet litt i noen bakskjermer på en E46 M3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er snakk om gamle hvite e30 din, jeg kan jo meddele at din gamle røde e30m3 også har fått et nytt og bedre liv ;)

Ja, gni det inn... :wink::(

En liten uppdate. Fått igjen diffopphenget fra sandblåsing, og er fornøyd med resultatet! Skal man gå for svart eller sølv?

F1475C09-1453-4D29-BDFE-B5AD1912F2BB-3272-0000058C4DE24FC8_zpsceac90cc.jpg

Også fått den nye girkulen fra Froggy Raceparts som skal monteres på UUC sin shortshift;

E263E5D0-F02B-4A70-8440-4DD8E23DD5FF-3272-0000058C5A391809_zps6e22953d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...