Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Ser du skriver at du skal beholde de elektriske vinduene og MASSE vekt! En E36 dør veier 30 kg.

Med aludører og Lexan ruter med slider/luke får du vekten ned til 10 kg pr. dør. Da har du lettet 40 kg. Mener vi betalte rundt 5 lapper for våre lexan ruter fra Plastic4performance.

Er på utkikk etter alu.dører, men er litt skeptisk til lexanruter. Bilen skal ikke bli lettest, og jeg skal ikke bli verdensmester, så tror det blir orginale vinduer inntil videre. Hvordan er de rutene du har kjøpt? Er de for å montere i orginale lister, slik at det ser orginalt ut, eller må de limes/poppes fast?

snakker vi full-bur?

Ja, vi snakker fullt skrudd bur, men det går ikke gjennom dashbord. Det blir å godkjenne som halvbur, og monterer stenger fremover etter visning/ved banekjøring. Har fått en hyggelig pris fra Heigo og har lagt inn en bestilling der i dag. Bilde av buret;

30292_01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjenning av halvbur var null stress hvertfall

"om du monterer dørstrevere på bane betyr ingenting for oss, legg dem i bagasjen på vei hjem" var beskjeden jeg fikk etter han tok tak i hovedbøylen å vugget på bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexan rutene fra Plastic4Performance ser helt "orginale" ut! De er formstøpt og med sort kant. Vi skal lime våre fast, samt bruke de orginale listene. Ligger et bilde i tråden om vårt prosjekt, de gir deg nok en ide om hvordan det ser ut.

Funker selvsagt fint med orginale dører og el heis og det er nok ikke dette som avgjør om du havner under 8 min btg eller ei.. Deilig med elektriske vinduer!

Poenget mitt er at akkurat dette er letting som koster lite i forhold til andre ting, ihvertfall når du har satt deg som mål å lette 150 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du har lest Evo Magazine og artiklene hvor de kjøper E36 M3 GT og gjør ringracer ut av den!

Nei, faktisk ikke. Finnes den utgaven på nettet? :)

Poenget mitt er at akkurat dette er letting som koster lite i forhold til andre ting, ihvertfall når du har satt deg som mål å lette 150 kg

Det er jeg klar over. Det er noe av den rimeligste lettingen/trimmingen man kan gjøre, men jeg er litt skeptisk likevel. Føler jeg går over en grense når jeg begynner med lexanruter. Får ta en titt på bilen din en gang og se hvordan det ser ut på din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke døm her under 8 min standard æ ? ;)

Gratulerer med fin bil, selv om det var jævlig surt at jeg ikke fikk ræva (pengene) i gir ang E30n, som jo er veien og gå, hehe

Jo, det gjør dem, men får kanskje justere ned tiden etterhvert. Greit å starte pent... :wink:

E30 er så 2010! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...