Gå til innhold

E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44


R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å pusse ned med stålbørste på drill, würth sin rustmelk, og så grunne/lakkere over.

Hva er din plan?

Vil anbefale å bruke vinkelsliper med børste. Da blir det litt mer fart på sakene. Planene er ca. de samme som deg, og håper det skal holde...! :)

Da blir det vinkelsliper ;) krysser fingrene for at det holder ;)

Har tittet innom tråden her iblant, men får vel følge litt mer med nå når det nærmer seg vår og sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve rundetider, så skal jeg garantere deg at du blir hekta! :wink:

Har vurdert sandblåsing, men ønsker ikke å få sand overalt inne i bilen... Og har ikke lyst til å demontere dashbordet, og resterende av interiør. Har kjøpt et "vidundermiddel" jeg har blitt anbefalt, rustfjerner fra Ferri-bet. Det er et middel som som trenger seg inn i rust og gjør det om til "metall". Det samt Hagmanns to-komponent syregrunning og et par strøk med lakk, håper jeg skal holde rust borte en stund. Dere som har greie på rustfjerning kan godt si ifra hvis dere ville ha gjort det på en annen måte. :)

Har prøvd og kjøre litt fort rundt banen men er mer bekvem når jeg prøver og sladde rundt;) når jeg skal til ringen så blir det og kjøre litt fort istedet da jeg ikke er så gira på og ødelegge nor der nede:).

Om du bruker en punktblåser så blir det minimalt med sand og støv og trenger ikke demontere resten av bilen for det:)

Ferribet greiene skal funke ganske bra mener jeg en på jobb sandblåste en bil inni og satte den ute ca ettår uten noe annet så like fint ut enda da lå det vann inni den så det kommer til og bli greit vil jeg tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, da skal jeg anskaffe med noen baufilblader! Regner med Biltema/Jula har slikt. Er det verdt å prøve dem?

Har du tenkt til å være sen på banen også, Harald? :wink:

Jeg er en ufrivillig drifter. Går ikke fort, bortsett fra inn i svingene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker en punktblåser så blir det minimalt med sand og støv og trenger ikke demontere resten av bilen for det:)

Har du, eller noen andre, en punktblåser å anbefale, og som ikke koster et lite statsbudsjett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker en punktblåser så blir det minimalt med sand og støv og trenger ikke demontere resten av bilen for det:)

Har du, eller noen andre, en punktblåser å anbefale, og som ikke koster et lite statsbudsjett?

Jeg bruker Jula sin punktblåser og fungerer helt greit. Får noen forskjellige munnstykker og en søt liten oppsamlerpose.

Tror jeg ga 299 ca.

Feiltema har en som er litt bedre, med litt større oppsamlerkanne i stål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang rust i overlappen til tårnet ville jeg som noen over her punktsandblåst. Bruker man vinkelsliper så vil det være rust igjen..Som man ikke ser.'

Punktblåser man blir det ikke det. Jeg har også en fra jula. Funker veldig bra.. Også kan du bruke melk fra wurth eller brunox.. Grunne, også ville jeg lagt strukturmasse over om du har tilgang til det.. Kommer det aldri til og ruste igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den sandblåserern fra Biltema og prøvd den litt i går. Det blir siste gang.. Ble jo støv OVER ALT... :( Så får fortsette med vinkelsliper/drill og div. stålbørster, samt rustomvandler, og håpe på at det blir bra.

Fikk også demontert et par foringer. Bor og baufil fungerer bra. Er ikke så populært å brenne ting der jeg er nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ja, man lærer noe nytt hver dag.. Holdt den 2-3 cm unna, da jeg trodde det var meningen, men da skal jeg prøve å gjøre det riktig neste gang! :lol::oops:

Litt flaut, men ikke mobb en amatør... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • R Andersen changed the title to E36 M3 S54 Clubsport "under 8 min prosjekt". Garasje ferdig s. 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...