Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det er flere som venter unge i nærmeste fremtid så er det kanskje greit å ha all "svangerskapsgreier" samlet i en tråd? Satse på at den ikke blir stengt...

Fyr løs med spørsmål...

Hvilken barnevogn skal dere ha?

Hvilken bilstol?

Hvilke biler fra bmw har isofix?

Går det an å ettermontere isofix?

Er det kanskje like greit med en fast base?

Blir det endringer i bilparken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg er litt redd for.. selv om barnesetet skal sitte bak kona sin plass i bilen.. barnevogna vi har kjøpt er faktisk ENORM...og litt vel dyr for min smak..men sånn er det når fruen skal ta igjen etter mange års sløsing på bil og 22toms felger.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hovedvogn har vi brukt Emmaljunga Edge Duo. Når tulla ble ca 1 år fikk vi i tillegg tak i en Bugaboo Bee, mest geniale vognen jeg har vært borti! Stol opp til ca 10-12 mndr brukte vi MaxiCosi Cabriofix med isofix-base. Vi har nå Besafe Izi Kid X3 og er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde E91 når vi fikk førstemann, den ble litt liten når man skulle drasse vogn osv.

Vognen vi hadde var en Emmaljunga Mondial duo med classic understell.

Første stolen vi hadde var en emmaljunga stol pga da kunne vi bruke den på understellet til vognen, noe som var mye enklere når fruen var hjemme alene med han.

når vi kjøpte stol nr.2, Besafe Izi combi X3 så ble det veldig trangt til passasjer i framsetet. Jeg klarte ikke og sitte behagelig der.

Nå kjører jeg E61n, har to barn, en som sitter i en maxi cosi cabriofix, som vi er stoor fornøyd med.

Og han på tre år sitter i en cybex solution x2-fix. Som vi også er fornøyd med.

Har isoix så begge stolene er festet med det:) Sikkert, enkelt og greit :)

Blir naturligvis litt trangere inne i coupeen når man har to unger i bilen, men begge to sitter godt i framsetet fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene skal inn i et litt større sete, kan jeg i alle fall anbefale maxi cosi axiss: http://www.maxicosiaxiss.co.uk/

Det geniale er at det roterer, slik at det blir veldig enkelt og behagelig for ungene å bli tatt ut og inn av setet. Så slipper du kink i ryggen også :)

Det der var jo genialt, men det er vel anbefalt at barn skal sitte bakfram så lenge som mulig? :-?

Vi har emaljunga vogn som er stor(!) og tar stort sett hele bagasjen på min e39, bagen på ene siden og understellet vedsidenav. Der er grei plass i høyden for andre ting opp på vogna men selve grunnflata på dørken er nesten helt fylt opp.

Vi har maxicosi cabriofix (tror det var det det het), med isofix, funker kjempe bra og er et veldig greit sete.

Eneste jeg har og sette fingeren på er at når du skal løse ut setet og løfte det ut så er det litt tungt og dra ut hendelen samtidig som du må løfte opp. Akkurat da føler jeg at jeg står i en dårlig pososjon til og løfte. Men det funker jo.. :)

Syns ikke plassen forran er så værst, det blir jo trangere men ikke så ille som jeg hadde trodd. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har maxicosi cabriofix med isofix i x5'en. Greit sete men skal over på besafe izi kid x3 nå og de påstår at den tar mye plass. Skal bli Morro å se da x5en ikke er verden største i baksetet.

Vi har simo kombivogn som fungerer bra til vårt bruk, tar endel plass i bilen men det er fortsatt plass til noen malingspann og noen handleposer ved siden av vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her som satser på skikkelige barneseter?

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Javell? Bare fordi det har bmw logo så er det ordentlig sete?

Jeg kjøpte dette: http://www.britax.no/bilseter/bilseter/ ... 1-2-3-plus

Er fornøyd med det, og det kan brukes hele veien opp fra han er 2 år ish til man er ferdig med det, så slepper man å kjøpe nytt sete når han blir for stor til det som er fra 9-18 for eksempel.

Greit man skal ha gode seter, men folk er helt oppslukt i å bruke mest mulig penger på barnesete for det er alltid det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser den, for all del. Slik kommer det vell alltid til å være, men ser jo at folk som ikke har så mye penger skal bruke så mye penger på det også. Fordi det dyreste er det beste.

Kan vell nesten sammenligne det med at alle skal ha kamera med høyest mulig megapiksler . For det er det beste. Mest megapiksler er jo bra! Eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe folk er forskjellige.. Min søster kjøpte en bitteliten Burberry Body til min ufødte baby "fordi den var så søøøt"... Men jeg hadde ikke brukt 700kr på noe sånt...

Men alt babyrelatert er jo så dyrt...altså..stellebord til 3tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...