Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg testet barnesetet vårt i 1-serien over noen dager. Dette er et Britax-et-eller-annet-sete, beregnet for unger på mellom 1 og 4 år ca.

Hadde det først bak passasjersetet, noe som fungerte greit nok, men det å sitte i passasjersetet ble ikke den helt store opplevelsen. Ettersom bilen bae har tre dører måtte jeg sette datteren vår inn via førersiden.

[ Bilde ]

Etter noen dager monterte jeg setet i midten, noe som ble bedre. Ryggen av setet gikk mellom både fører- og passasjersetet, samt at jeg kunne sette henne inn fra begge sider.

Dette fungerte stort sett greit, men tror nok likevel slikt blir forbeholdt e61-en fremover. :)

Det der så trangt ut :P Åssen er bagasjeplassen i 1ern? kanskje jeg vil ha meg sånn istedet for ordentlig stor stv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona hadde jo mistanke om det..lavt blodtrykk, høyt proteininnhold i urin...og det er jo ikke bra.. Så vi tok en god del tester på riksen og hos private leger, og kona fikk da beskjed om å holde seg helt i ro, ikke gjøre en dritt... Man får det om man har feil kosthold, eller er veldig i aktivitet... Vi flyttet jo i den perioden de var mistanke om forgiftning, og kona løp rundt og rydda og pakka etc... Men gikk heldigvis over etter 2 uker :)

aha.. dama mi har veldig HØYT blodtrykk og proteinniva på +1 i urin. mye hodeverk og slapp.. så legen har sagt at ho er i startfasen på en svforgiftning ( ikke til å unngå sa han).

så ungen har allerede lagt seg tilrette med hodet nedover, så han kommer nok noe uker for tidlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama hadde termin for 5 dager siden, så skjer vell snart ting her også. Har kjøpt emmaljunga city cross og ett sånn sete med fast base. Husker ikke helt navnet, men ble anbefalt dette på en eller annen butikk :-)

Vogna er genial, veger nesten ingenting, tar 2 sekunder å bytta fra bag til sportsvogn :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama hadde termin for 5 dager siden, så skjer vell snart ting her også. Har kjøpt emmaljunga city cross og ett sånn sete med fast base. Husker ikke helt navnet, men ble anbefalt dette på en eller annen butikk :-)

Vogna er genial, veger nesten ingenting, tar 2 sekunder å bytta fra bag til sportsvogn :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Har kjøpt emmaljunga sin store modell...ikke faen om den passer inn i S-klassen... Altså...får inn underdel og selve kurven inn hver for seg...men ikke sammen.. Er snakk om 10cm men det går ikke...så må vel bite i meg at jeg må ha stv... Men tror ikke det er noe hast med stv før i mai.. Frem til da blir vel babyen bært rundt i bilstolen uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si den er stor er vel å ta litt hardt i, men den er helt grei. Har ikke testet med barnevogn riktignok, men ser for meg det kan gå til nøds om jeg fjerner hattehyllen.

Jeg fikk jo ikke min vogn inn i S-klassen..så usikker på om den da passer i 1serie.. Men skal bruke uken på å prøvekjøre forskjellige biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil nok ikke gå inn uten å separere bagen fra understellet. Det er også mulig hjulene må av, så det er langt i fra en brukbar løsning isåfall. Heller en nødløsning. I e61-en tar faktisk vognen hele bagasjerommet når den er slått sammen. Normalt har vi den på tvers, men med litt justering av håndtaket og forsiktig lukking av bagasjeluken går den akkurat på langs om vi trenger mer plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk kun de månedene man bruker den store vognen at jeg ser behovet til stv er tilstede..

At det er mer praktisk hele tiden er en selvfølge, men går overraskende fint med sedan eller coupe også :)

Jeg har 2 unger! en på 4 og en på snart 2... Vi eier en e90 og det synes vi går helt fint!

Mindre savn etter stv enn vi hadde regnet med før vi solgte den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona hadde jo mistanke om det..lavt blodtrykk, høyt proteininnhold i urin...og det er jo ikke bra.. Så vi tok en god del tester på riksen og hos private leger, og kona fikk da beskjed om å holde seg helt i ro, ikke gjøre en dritt... Man får det om man har feil kosthold, eller er veldig i aktivitet... Vi flyttet jo i den perioden de var mistanke om forgiftning, og kona løp rundt og rydda og pakka etc... Men gikk heldigvis over etter 2 uker :)

aha.. dama mi har veldig HØYT blodtrykk og proteinniva på +1 i urin. mye hodeverk og slapp.. så legen har sagt at ho er i startfasen på en svforgiftning ( ikke til å unngå sa han).

så ungen har allerede lagt seg tilrette med hodet nedover, så han kommer nok noe uker for tidlig :/

Babyen vår ligger også med hodet ned, festa i bekkenet (tror det var det jordmor sa)..men var ingenting som tydet på at ungen ville komme før termin...

Har legen gitt noen råd/tips om å få ned proteinnivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil nok ikke gå inn uten å separere bagen fra understellet. Det er også mulig hjulene må av, så det er langt i fra en brukbar løsning isåfall. Heller en nødløsning. I e61-en tar faktisk vognen hele bagasjerommet når den er slått sammen. Normalt har vi den på tvers, men med litt justering av håndtaket og forsiktig lukking av bagasjeluken går den akkurat på langs om vi trenger mer plass.

'

Ja måtte dele vogna i to for å få den inn i bagasjen, men fikk ikke lukket den... er for mye deksler og sånt på innsiden av bagasjeluka på merca.. Orker ikke demontere hjul etc hver gang man skal ha inn vogna... blir bare stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk kun de månedene man bruker den store vognen at jeg ser behovet til stv er tilstede..

At det er mer praktisk hele tiden er en selvfølge, men går overraskende fint med sedan eller coupe også :)

Jeg har 2 stk unger 1 på 4 og en på snart 2... Vi eier en e90 og det synes vi går helt fint!

Mindre savn etter stv enn vi hadde regnet med før vi solgte den!

Er jo det jeg tenkte også...Er vel behov for stv frem til vintern...etter det bytter man jo vogn til sånn sportsvogn og da får man plass i sedan.. Men er så utrolig mye lettere å slenge inn vogna uten å stresse med å demontere den...

Visste ikke at e90 hadde god plass... hmm... E65 hadde god plass baki siden den var ganske dyp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er faktisk kun de månedene man bruker den store vognen at jeg ser behovet til stv er tilstede..

At det er mer praktisk hele tiden er en selvfølge, men går overraskende fint med sedan eller coupe også :)

Jeg har 2 stk unger 1 på 4 og en på snart 2... Vi eier en e90 og det synes vi går helt fint!

Mindre savn etter stv enn vi hadde regnet med før vi solgte den!

Er jo det jeg tenkte også...Er vel behov for stv frem til vintern...etter det bytter man jo vogn til sånn sportsvogn og da får man plass i sedan.. Men er så utrolig mye lettere å slenge inn vogna uten å stresse med å demontere den...

Visste ikke at e90 hadde god plass... hmm... E65 hadde god plass baki siden den var ganske dyp...

Vil ikke si at e90 har god plass heller :)

Men vi synes den har nok plass! (Vi liker 3 serien bedre enn 5 og 7 serien)

Får fint plass til det man har med seg i det daglige, og når man reiser på ferietur er det takboks som gjelder om man har stv eller ei sålenge man har småunger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo E38, men solgte den så kjøpte jeg meg en volco 855 2.5l. Vet vertfall at jeg skal tilbake til bmw igjen neste gang jeg skal ha ny bil :-)

Var nett på sykehuset nå å tok en sånn sparketest, ungen er vist ganske rolig så måtte opp og se om det var som det sku.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk. 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde satsa på en E39 stv istedet for 855... men det er nå min mening :P

Jeg selv vurderer S211...gjerne facelift, sort, avantagarde... men vi får se hva det blir til...

Ja Var jo det eg prøvde å få bytta bilen i, men ble heller solgt så betalte jeg bare ned lånet istedenfor.. Men savner en BMW ja :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...