Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Et barn på 18kg er normalt 4-5 år (om ikke enda eldre), og da kan man gjerne bytte til vanlig beltestol. Når det er sagt er det en fordel at disse har isofix også, slik at setet henger fast når barnet ikke er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd vognen i bilen skikkelig for første gang, en E91 lci, vel jeg skjønner nå hvorfor folk kjøper stor bil og/eller vogn som passer bilen! :) Men jeg må bare lære å pakke bedre, takboks er inntil videre uaktuelt(ting kan forandres).

Vi har da Britax Go Next, denne er svært enkel å slå sammen, du har det gjort på 2 sekund, legger man på 10 sekund til er alle hjulene og selve krybben av også. 

 

 

Jeg prøvde ut litt forskjellige og fant ut at krybben måtte inn først og deretter understellet med hjulene av. Selve bøylen/håndtaken kan bøyes inn, men på grunn av litt grunt bagasjerom vil den da enten ta borti bagasjeromsluka eller ligge ustødig, så jeg fant ut at å ha den utstrakt er faktisk det beste. Litt bagasje(f.eks. vognhjulene og en ryggsekk/handlenett) kan man ha nedi krybben og det er grei plass opp til bagasjeromsovertrekket. Der hvor hjulene ligger nå(på bildene) kan man stacke noe bagasje ellers er det nok fullt baki der. Det blir bedre når sitte-delen skal på istedenfor krybben, den tar mindre plass og er sammenleggbar om man velger å ta den av.

 

post-43083-0-68101900-1452434545_thumb.j

post-43083-0-50374200-1452434568_thumb.j

post-43083-0-00601500-1452434587_thumb.j

post-43083-0-12094800-1452434604_thumb.j

post-43083-0-08753300-1452434651_thumb.j

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bør klare å montere et bilsete selv etter min mening.

Det er ingen tryllekunst, men det er likevel mye rart rundtom, så det kan være verdt å bruke litt tid på det.

@Marius2002: Det ser så ganske trangt ut. Det er jo mer plass til overs i 1-serien vår med Emmaljunga babyvognen baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002: Det ser så ganske trangt ut. Det er jo mer plass til overs i 1-serien vår med Emmaljunga babyvognen baki.

Såpass! Det ble litt trangt, men jeg tror vi skal klare dette bra ved tanke på pakking. Understellet på vognen er bred, derfor tar det så stor plass! Alternativt kan jeg sikkert ta vekk bagasjeromsrollern og sette krybben/kurven oppå understellet (ikke prøvd ut). Vi er veldig fornøyde med vognen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke på at jeg bytta til touring akkurat. Henta barnevogn i jula, type Hartan Skater. Den er ikke så ille pakket sammen, men spiser fortsatt opp mye plass bak i bilen. Hadde blitt spennende med full bil på ferier og slikt med 6ern :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da ble Recaro Privia barnesete med isofixbase bestilt, vet folk sier den tar litt plass, men satser på det blir bra likevel :) Fruen er liten og nett, så hun kan ha stolen sin lengre frem uten att det går utover benplassen hennes :) Spent å se hvordan det blir i E91, setebeskytter er selvfølgelig allerede på vei.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vi venter en liten gutt i Juli, så tok en tur for å teste barnevogner i E91`en. Vi har også en liten Staff som skal ha plass til hundeburet sitt i bagasjerommet, så vi innså raskt at det ikke var sjangs å få plass i en 3-serie.   Har derfor gått til innkjøp av en F11, og ble veldig overrasket når det viste seg at hundeburet nesten hadde mindre plass i 5-serien enn det hadde i 1-serien. Det var fordi F11`en har veldig tykke rammer rundt bakruten, og disse krasjet med buret.  Til slutt demonterte jeg hele buret og kortet det inn 7 cm i dybden. Resultetet nå er at buret får plass helt inntil sideveggen i bagasjerommet, og det blir plass til en Emaljunga Duo Edge liggende med hjulene ned vedsidenav :D (Y) Helt fantastisk rett og slet :D

Storfornøyd med å få plass til både hundebur og vogn i bagasjerommet!

Hundeburet er ett Trixie nr 2 bur som etter modifisering har målene  (BxHxD) 55x62x70
Skal få tatt noen bedre bilder av vogn vedsidenav bur og legge ut etterhvert.

Som bilstol tenker vi å kjøpe Maxicosi Cabriofix med base som er på tilbud til 2500,- :) 

IMG_7761.JPG

IMG_7760.JPG

IMG_7759.JPG

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en vogn fra Hartan, og når jeg demonterer den og har den bak i F11'n synes jeg plassen stort sett er brukt opp.

Tror jeg seriøst gjør noe feil når jeg pakker vogna inn i bilen :eek: hadde aldri fått plass til et hundebur for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg har skrevet flere ganger i denne tråden at Emmaljunga City Cross (med bag) fint går inn på langs i en e61, her er det et bilde av det. :)

IMG_2317_zpslmtel38b.jpg

Nå drar vi riktignok ikke på vogn lengre heldigvis da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...