Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Shit! haha , ja body til 700 kr ja.. Det passer inn med barnesete til 9k for å si det sånn :P 35 kr på coop! Selv om man vil skjemme bort ungen sin litt da :P Skakke si noe på det. Av og til slår jeg jo til å punger ut.

Ja det er også sant. Bare det har noe med en baby å gjøre så setter de opp prisen.

Men de vet vi betaler så hvorfor ikke?

Men tenk over det med dyre barneseter. Bilene i dag kontra 30 år siden. Ikke var det airbag, sikkerheten i bilene var ikke i nærheten av det det er nå.

Med dagens bilder har vi opp til hva da, 16 airbager i bilen (dash, ratt, dørene , stolpene osv)? De bruker masse penger for å utvikle bilene best mulig når de kræsjer osv.

For 30 år siden var barnesete bare formet så barne kunne ligge/sitte i det, eller fantes det bilseter da? Flere biler var det ikke seler i en gang?

Satt sønnen min på fanget fra barnehagen og hjem, som er 100 meter i luftlinje. Han hadde så lyst å styre. Folk kikker som om jeg er VERDENS dårligste far :P

Poenget mitt er vell, at ting har tatt litt av på den fronten kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettop det..man "må" nesten kjøpe den dyreste stolen fordi det er dumt å spare på noe når det gjelder babyen din... Iallefall den holdningen jeg føler jeg møter i butikker...

Vi kjøpte stellebord til 2700kr... Med bamser og diamanter på.. :P Men når jeg snakket med selger i butikken som ville selge meg en seng til 8tusen som jeg ikke ville ha så snudde han og bare "ja man skal ikke spare når man venter en baby vettu"... Ser ikke greia med å kjøpe en seng som ungen kan ha frem til ungen er 8år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja greit man vil det beste for ungen sin,hvem vil ikke det?Å fytti grisen om du kjøper barnesete til 499,- på europris.

Dette er jo ikke det eneste som er dyrt, for å ikke snakke om barnevogn, kjenner jeg får gulp i munnen av å snakke om det:p men dette er OT. Så skal holde meg til barnesete jeg! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi har en Emmaljunga Duo Edge vogn samt en TFK Joggster Twist. Emmaljungan bruker vi når vi skal gå lengre turer og TFK`en bruker vi når vi skal på shoppingsentre o.l da bilstolen kan festes på den. Som bilstol har vi BeSafe Izi Sleep. Fornøyd med det. Har kjøpt inn neste sete som vi tar i bruk når junior har vokst ut av det han bruker nå. Da har vi kjøpt BeSafe Izi combi x3. Nå sitter junior bak passasjersetet men når vi evt. får et til barn får vi problemer da sjåførsetet må være ganske langt fram for å få plass til et barnesete bak... VI bruker som regel F11`ern når vi drar ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga city cross som vi bare hadde en bag i når Eva var liten så slapp vi å ha en enorm babydel i boden etter at de første månedene er over. Vogna har god plass i e39 selv med kalesjen påmontert og "flaskeholder" på styret som gjør at den ikke går helt sammen. Trenger ikke ta av hjula osv. Vi setter plastposer langs med seteryggen, så setter vi inn vogna og har da plass til en bag på ene siden og noen flere plastikkposer helt bakerst. Har ikke tatt ut den rullgardina som en kan dra over bagasjerommet og den stjeler nok en 15-20 cm.

Som babysete kjøpte vi Besafe izi go siden det er mye lettere enn izi sleep som er en fordel når ungen nærmer seg 10 kilo. Setet er også til bruk med vanlige setebelter som er greit siden vi ikke har isofix i bilen. ( tenkte faktisk ikke på det tilbehøret når bilen ble kjøpt)

Det setet er også såpass lett at vi har hatt det med oss på ferie osv. Legger det i en stor trillekoffert og så har klær rundt og inni. Greit både til og fra flyplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettop det..man "må" nesten kjøpe den dyreste stolen fordi det er dumt å spare på noe når det gjelder babyen din... Iallefall den holdningen jeg føler jeg møter i butikker...

Vi kjøpte stellebord til 2700kr... Med bamser og diamanter på.. :P Men når jeg snakket med selger i butikken som ville selge meg en seng til 8tusen som jeg ikke ville ha så snudde han og bare "ja man skal ikke spare når man venter en baby vettu"... Ser ikke greia med å kjøpe en seng som ungen kan ha frem til ungen er 8år gammel...

Jeg kjøpte nett sprinkelseng til jenta vi venter i februar. 1200kr på IKEA, kjempe seng :-) aldri om jeg hadde brukt 8k på en barneseng!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår seng kostet 399,- eller noe slik på Ikea (pluss madrass). Helt enkel sprinkelseng som gjør akkurat det den skal :)

Samma her. Eva sover glimrende i den og det gjør foreldra og som slipper å grøsse over pengebruken :)

Er jo bedre å putte pengene på "tenåringskonto" og kunne ta store opplevelser når ungen blir litt større.

Tror ikke barna merker om senga koster 400 eller 10 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første barnesetet vårt er den Maxi Cosi (Poppis setet), som er opptil 1 år ca.. Så har vi kjøpt dette http://cybex-online.com/sirona/#slide1 vi har fast i E61`en nå og dette http://www.britax.no/bilseter/bilseter/ ... 1-2-3-plus som vi har i E87`en.. Så har vi en Emaljunga City Cross vogn og en Stokke Xplory barnevogn. Stokkevogna gjekk forresten perfekt inni bagasjerommet på 1`ern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...