Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, papertiger skrev:

Oppdatering: 

Var i dag å prøvde Cybex Cloud Z og Sirona Z (for framtiden) med Base Z i bilen. 

Er støttebeinet til basen helt ute?
Det ser nesten ut som om at det ikke er helt ute før det er strammet opp. Når beinet er skikkelig på plass, så sitter basen helt fast her hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Oyvinds skrev:

Er støttebeinet til basen helt ute?
Det ser nesten ut som om at det ikke er helt ute før det er strammet opp. Når beinet er skikkelig på plass, så sitter basen helt fast her hos oss :)

Det er akkurat det - hun som var med oss var ikke særlig dreven på monteringen, og jeg hadde ikke gjort det før, så jeg tror jeg gjorde feil med oppstrammingen av støttebeinet, for det kjentes ut som det ikke var helt stramt. No biggie, men mulig jeg tar meg en tur ved en senere anledning og prøver det for å være sikker på at det ikke er noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 18.42, Oyvinds skrev:

Er støttebeinet til basen helt ute?
Det ser nesten ut som om at det ikke er helt ute før det er strammet opp. Når beinet er skikkelig på plass, så sitter basen helt fast her hos oss :)

Var innom og prøvde igjen i dag, men med han som hadde full peiling på alt dette med barneseter i samme butikk. Nå satt basen som støpt i setet, ingen slark overhodet. Nybegynnerfeil: jeg hadde ikke beveget den fram og tilbake (sideveis i bilen) og inn mot seterygg. Når jeg gjorde det klikket isofix-armene seg mer og mer på plass og basen gikk mer og mer i press mot bakseterygg, og alt ble riktig. Så venter vi bare med å kjøpe til de første testresultatene kommer uti mai en gang, bare fordi vi har tid til det. Om det ikke byr på noen overraskelser betyr det at vi definitivt kommer til å gå for Cybex Cloud Z og etterhvert Sirona Z når den tid kommer, da begge to krevde overraskende lite plass (og ikke minst krevde de akkurat like liten plass) som igjen resulterte i god forseteplass. I tillegg var svingskiva på basen genial når både babystol og småbarnstolen kan roteres ved inn- og utlasting, og Cloud Z kunne vippes ut i en "recliner" posisjon som i praksis gjør om stolen til en liten seng når f.eks. står i en vogn eller bare på gulvet. Begge stoler kjentes og føltes svært solide og bedre gjennomtenkt enn mye annet vi så på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Til info på barnevogn og 4-serie F36 som familiebil:

Emmaljunga NXT60 understell med alle hjul på og NXT90 ergo sittedel går fint i bagasjerommet, plassert på siden av hverandre med sittedel satt inn på kant. God plass til mer under hattehylla :) 

Tar jeg av hjula som tar 10 sek hadde det vært langt mer plass da understellet blir mye mindre. 
19EEA0DC-151C-4C37-9150-3412CD81379F.thumb.jpeg.146da6a7f5fd3817f408304af9d10ebe.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt kapittel i soga om barnevogn i F36:

Ref. Post ovenfor: fant ny måte å pakke NXT60-vogna i bilen: med sittedelen opp ned over understellet. Like enkelt som det er genialt, og kjennest ut som jeg fikk halve bagasjerommet tilbake :D 
531BB35C-25DB-4FD3-8000-983686E91E84.thumb.jpeg.9294daa36d784821ba373e5c69414429.jpeg

I tillegg; til info:

NXT90-hjul passer perfekt på NXT60-understell, plug-and-play. Noe større rulleomkrets, men lagringskorga går klar av framdekket og vogna skal bli mer stabil.

F17BEE77-C98B-4E0A-9802-ED576021E959.thumb.jpeg.503f905c3799b4c94aad6279474221e5.jpegEBED476F-D077-4EFF-8D81-370655A5F772.thumb.jpeg.a28709c46e49df0f4e56578a6dccbfd0.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 23.42, papertiger skrev:

Nytt kapittel i soga om barnevogn i F36:

Ref. Post ovenfor: fant ny måte å pakke NXT60-vogna i bilen: med sittedelen opp ned over understellet. Like enkelt som det er genialt, og kjennest ut som jeg fikk halve bagasjerommet tilbake :D 
531BB35C-25DB-4FD3-8000-983686E91E84.thumb.jpeg.9294daa36d784821ba373e5c69414429.jpeg

I tillegg; til info:

NXT90-hjul passer perfekt på NXT60-understell, plug-and-play. Noe større rulleomkrets, men lagringskorga går klar av framdekket og vogna skal bli mer stabil.

F17BEE77-C98B-4E0A-9802-ED576021E959.thumb.jpeg.503f905c3799b4c94aad6279474221e5.jpegEBED476F-D077-4EFF-8D81-370655A5F772.thumb.jpeg.a28709c46e49df0f4e56578a6dccbfd0.jpeg

 

 

Bare gled deg til du er ferdig, da kjenner du igjen på å ha plass. 
husker første åra til sviger i jula, vogna tok halv bagasjerommet og pakkene resten. Måtte la x5n stå og kjøre v70n vi hadde fordi den fikk vi skiboksen på. Triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, flobben said:

Bare gled deg til du er ferdig, da kjenner du igjen på å ha plass. 
husker første åra til sviger i jula, vogna tok halv bagasjerommet og pakkene resten. Måtte la x5n stå og kjøre v70n vi hadde fordi den fikk vi skiboksen på. Triste greier.

Hehe, vel vi har vært på nippet til å bytte ut i F11 flere ganger grunnet ønske om mer bagasjeplass (det er kun uflaks som gjør at det ikke står en F11 i carporten nå), men når alt kommer til alt så er det kun i ferier vi trenger mer plass enn bagasjerommet kan by på, og da har vi en upraktisk, lavtbyggende takboks som sluker noen bagger og ting :) . I jula som var brukte vi bagdel, og da måtte vi sende halve pakkelasset hjem fra svigers med noen venner med Passat (og uten unger) :P . Når sant skal sies avholdt vi dåp 1. juledag også da, så det ble _litt_ ekstra pakker.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, flobben skrev:

Bare gled deg til du er ferdig, da kjenner du igjen på å ha plass. 
husker første åra til sviger i jula, vogna tok halv bagasjerommet og pakkene resten. Måtte la x5n stå og kjøre v70n vi hadde fordi den fikk vi skiboksen på. Triste greier.

Kjøpte ekstra barnevogn hos familien til kona 😂. Så da er det god plass i F11 på ferier 😬

Slipper unna både takboks og v70 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

For å følge opp siste post i barnestol-tråden, søker jeg nå etter en vogn som tar liten plass til bagasjerommet på i3'en. Noe som ruller godt og er enkelt å slå sammen, samtidig som det ikke tar spesielt mye plass. Noen tips? :) Følger kanskje @papertiger kanskje er guruen her også, siden han har en Mini i garasjen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker:

For å følge opp siste post i barnestol-tråden :D : gratulerer igjen!

Er det barnevogn til sistemann ut du er på jakt etter? Bagdelen er den som tar mest plass uansett, men det kommer du ikke unna. 
Minien har aldri sett en barnevogn i bagasjerommet (eller bakre hanskerom som det kanskje også kan kalles :P ), men såg på litt forskjellige modeller når City Eliten skulle byttes ut og degraderes til barnehagevogn. Bugaboo er veldig fine, men ofte svindyre. Fox er kanskje den minste og netteste Bugabooen, men en kompis med den vogna og XC60 T8 klager på at den tar "nesten hele" bagasjerommet. Vi endte som du ser opp med Emmaljunga NXT60, den er ca like liten sammenslått som City Elite, som i sin tur er veldig kompakt sammenslått. Tar av hjula (som er veldig enkelt) er den utrolig liten. Det har kommet noen forbedringer på siste årsmodell som forhåpentligvis gjør den enklere å slå sammen, vår 2018 modell er litt knotete om en ikke har rette teknikken inne, men har ikke noen problemer med å anbefale den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, papertiger skrev:

@fupsaker:

For å følge opp siste post i barnestol-tråden :D : gratulerer igjen!

Er det barnevogn til sistemann ut du er på jakt etter? Bagdelen er den som tar mest plass uansett, men det kommer du ikke unna. 
Minien har aldri sett en barnevogn i bagasjerommet (eller bakre hanskerom som det kanskje også kan kalles :P ), men såg på litt forskjellige modeller når City Eliten skulle byttes ut og degraderes til barnehagevogn. Bugaboo er veldig fine, men ofte svindyre. Fox er kanskje den minste og netteste Bugabooen, men en kompis med den vogna og XC60 T8 klager på at den tar "nesten hele" bagasjerommet. Vi endte som du ser opp med Emmaljunga NXT60, den er ca like liten sammenslått som City Elite, som i sin tur er veldig kompakt sammenslått. Tar av hjula (som er veldig enkelt) er den utrolig liten. Det har kommet noen forbedringer på siste årsmodell som forhåpentligvis gjør den enklere å slå sammen, vår 2018 modell er litt knotete om en ikke har rette teknikken inne, men har ikke noen problemer med å anbefale den :)

Takk, jeg sjekker ut. Tror jeg dropper adapter denne gangen til bilstol, selv om det i mange tilfeller er veldig praktisk å ha et babysete når mor skal på café med venninner i den kommende barseltiden. 😛 Og ikke minst: Takk igjen. :D 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Noen her inne som har erfaring med om en E60 fungerer med en Bugaboo Donkey, eller om man må over på vogn? 

Edit: I følge min intel er vogna slått sammen med hjulene ca 70cm lang, 60cm bred og 50cm høy, og liggedelen er ca 93cm lang.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2021 at 11:52 AM, Gabz said:

Noen her inne som har erfaring med om en E60 fungerer med en Bugaboo Donkey, eller om man må over på vogn? 

Edit: I følge min intel er vogna slått sammen med hjulene ca 70cm lang, 60cm bred og 50cm høy, og liggedelen er ca 93cm lang.

Har ingen erfaring med Donkey selv, annet enn at jeg har nabo som har hatt den - den tar stor plass selv i bagasjerommet på en Octavia. Så tviler på du har plass til så mye mer enn kun vogna i en E60. 
Tips: kjøp vogn etter bil og ikke bil etter vogn. Og få fruen med på det.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår er 16 måneder snart, og det virker som han har vokst ut av NXT90-ergo sittedelen som er vist lenger oppe på sida, merkelig nok. Han er ikke spesielt høy for alderen (kanskje litt høyere enn middels) men med lue på er det nesten som at han må sitte med hodet litt bøyd til sida. Har sett litt på. Baby Jogger City Premier, noen som har erfaring med denne? Har en City Elite som barnehagevogn og den er veldig god, men vil ha muligheten til å ha sittedel vendt mot meg. Disse tar liten plass i bil også, og kan slås sammen med sittedel påmontert, i motsetning til NXT60 der sittedel må tas av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...